Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
#Tehniskā fakultāte
Mājas vide izglītībā Profesionālā bakalaura
Programmas direktors: Silvija Reihmane
Akreditēts: 13/03/2020-31/12/2024 Licenzēts: 26/07/2012-31/12/2024
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
Informat: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, informātika
Vizual: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, vizuālā māksla
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
Informat Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Vizual Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Kredītpunktu sadalījums pa semestriem un daļām (A-obligātā, B-specializācijas izvēle, C-brīvā izvēle)
Pilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. Kopā
B 21.75 20.75 20.75 20.75 20 20.5 12 28 164.5
Vispārizglītojošie kursi 10 5 2     2   1 20
Nozares teorētiskie pamatkursi 2 6 6 7 3.5 5 3 2 34.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 8 9 10 11 14.5 13.5 9 25 100
Brīvās izvēles kursi 1.75 .75 2.75 2.75 2       10
Nepilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. 9-sem. 10-sem. Kopā
B 16.5 16 16.5 16 16.5 16.5 11.5 17 10 25 161.5
Vispārizglītojošie kursi 5.5 7.5 2 3 2       2   22
Nozares teorētiskie pamatkursi 4 2 6 3 4.5 4 1 7 6   37.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 7 6.5 8.5 10 10 12.5 10.5 10 2 25 102
Brīvās izvēles kursi             2 2 2   6
2015.rudens 2015.pavasara 2014.rudens 2014.pavasara 2013.rudens 2013.pavasara
Pilna laika Nepilna laika
2-sem. 4-sem. 6-sem. 8-sem. 10-sem. Kursu plāns ar aprakstiem
2-sem. Vispārizglītojošie kursi (7.5)
Filz2002 Mūsdienu retorika [OSPS, a; IUĀS, p(b): obl.] (3)
MākZ3018 Kultūra un māksla II [MVI, p(b): PL un NL 2.sem.] (3)
Soci2001 Socioloģija [LF, MF, TF, PTF, VBF, ITF] (2.25)
ValoP093 Profesionālā angļu valoda I [MVI, p(b): 1.sem.] (3)
ValoP195 Profesionālā vācu valoda I [MVI, p(b): 1.sem.] (3)
2-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (2)
Peda2047 Pedagoģijas vēsture [MVI, p(b): PL un NL 2.sem.] (3)
2-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (6.5)
DatZ1006 Datorikas pamati I [MVI, p(b): PL 1.sem., NL 2.sem.] (3)
DatZ1008 Lietojumprogrammu paketes II [MVI, p(b): PL un NL 2.sem.] (3.75)
MākZ3016 Padziļinātā zīmēšana I [MVI, p(b): PL 1.sem., NL 2.sem.; Dizains un amatniecība, p(b): PL un NL 1.sem.] (3)
MākZP021 Kompozīcija un krāsu mācība II [MVI, p(b): PL un NL 2.sem.] (1.5)
MākZP038 Kompozīcija II [MVI, p(b): PL un NL 2.sem.] (3)
PedaP102 Kultūra un māksla [MVI, p(b): mācību prakse, PL un NL 2.sem.] (1.5)
4-sem. B (16)
ETeh1001 Elektrotehnikas pamati [MVI, p(b); Ppt, p] (3)
4-sem. Vispārizglītojošie kursi (3)
PārZ1004 Pārtikas ķīmija [MVI, p(b): PL 3.sem., NL 4.sem.] (4.5)
4-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (3)
Peda2053 Didaktika III [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (1.5)
Psih2030 Sociālā psiholoģija [MVI, p(b): PL 3.sem., NL 5.sem.; Prof.izgl.skol., 1.līm.: 3.sem.] (3)
4-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (10)
DatZ2053 Programmēšanas pamati II [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
ETeh1001 Elektrotehnikas pamati [MVI, p(b); Ppt, p] (3)
InfT2017 Datorklašu administrēšana [MVI, p(b): PL - 3.sem., NL - 4.sem.] (3)
MākZ3002 Interjera dizains [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MākZ3019 Padziļinātā zīmēšana III [MVI, p(b): PL 3.sem., NL 4.sem.] (3)
MākZP040 Kompozīcija IV [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MašZ4012 Rasēšana [MVI, p(b): PL 1.sem., NL 3.sem.] (3)
Peda2049 Tekstilmateriāli un to apdare I [MVI, p(b): PL 2., 3.sem; NL 4.sem.] (3)
6-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (4)
Peda3011 Audzināšanas teorija un metodika [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.; Prof.izgl.skol., 1.līm.: 1.sem.] (3)
Peda4030 IT izglītībā II [MVI, p(b): PL-6.sem., NL-8.sem.] (3)
6-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (12.5)
DatZ3014 WWW tehnoloģijas [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
MākZP034 Tēlotājmāksla II [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
MākZP036 Gleznošana II [MVI, p(b): PL un NL 7.sem.] (3)
PārZ2021 Galda kultūra [MVI: PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
PārZ4039 Ēdienu gatavošanas tehnoloģija [MVI: PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
Peda3018 Mājturības un informātikas metodika [MVI, p(b): kursa darbs, PL un NL 6.sem.] (2.25)
Peda3022 Mājturības un vizuālās mākslas metodika [MVI, p(b): kursa darbs, PL un NL 6.sem.] (2.25)
Peda3024 Vizuālās mākslas metodika [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
Peda4028 Informātikas metodika [MVI, p(b)] (3)
PedaP098 Vērošana un metodika [MVI, p(b): prakse, PL 4.sem., NL 6.sem.] (6)
8-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (7)
Peda4021 Skolvadība [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 8.sem.] (3)
Peda4022 Pedagoģisko pētījumu metodoloģija [MVI: PL 6.sem., NL 8.sem.] (4.5)
Peda4025 Pieaugušo izglītība [MVI, p(b): PL 7.sem., NL 8.sem.; Prof.izgl.skol., 1.līm.: NL 2.sem.] (3)
Peda4030 IT izglītībā II [MVI, p(b): PL-6.sem., NL-8.sem.] (3)
8-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (10)
MākZP034 Tēlotājmāksla II [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
MatZ2024 Metālapstrāde [MVI, p(b): PL 6.sem.; NL 7. un 8. sem.; brīvā izv. - II - V kurss 1. pusgads] (3)
Peda3017 Šūšana [MVI: PL 6.sem., NL 8.sem.] (3)
PedaP094 Asistēšana un tehnoloģijas [MVI, p(b): prakse, PL 6.sem., NL 8.sem.] (12)
8-sem. Brīvās izvēles kursi (2)
InfT3016 Multivide izglītībā [MVI, p(b)] (3)
10-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (25)
Peda4031 Bakalaura darbs [MVI: PL 8.sem., NL 10.sem.] (18)
PedaP105 Pedagogs skolas vidē [MVI, p(b): prakse, PL 7.un 8.sem., NL 9.un 10.sem.] (19.5)