Excel
Kursa nosaukums Pedagogs skolas vidē
Kursa kods PedaP105
Zinātnes nozare Pedagoģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 19.5
Kopējais stundu skaits kursā 526.5
Kursa apstiprinājuma datums 20/05/2014
Atbildīgā struktūrvienība Mehānikas un dizaina institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. paed., Irēna Katane

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Pedagoģiskās prakses laikā studentiem teorētiskās zināšanas jāizmanto skolas pedagoģiskajā procesā, t.sk. mācību procesa plānošanā, organizācijā un vadībā, kontrolē un izvērtēšanā mācību priekšmetos "Mājturība un tehnoloģijas" un "Informātika/Vizuālā māksla", klases audzināšanas darbā. Studentiem ir: 1) jāiepazīst bāzes skola kā izglītības vide, t.sk. skolas pedagoģiskās kultūras specifika un skolas tradīcijas; 2) jāattīsta un jāpilnveido pedagoģiskās kompetences mācību metodikas, audzināšanas un izglītības vadības jomās; 3) jāveic pētnieciskais darbs.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas - studenti zina un izprot pedagoga metodiskās, audzināšanas, izglītības vadības un pētnieciskās darbības funkcijas skolas vidē.
• Prasmes - studenti prot pielietot teorētiskās zināšanas pedagoģiskajā praksē - prot plānot, vadīt, analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību skolā un kritiski pārņemt citu pedagogu pieredzi; prot pētīt mācību, audzināšanas, izglītības procesu skolā. • Kompetence - studenti spēj patstāvīgi un atbildīgi veikt pedagoģisko darbību skolas vidē un pašvirzīt savu profesionālo attīstību.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mācību gada sākumā piedalīšanās pilsētas/novada skolotāju konferencē un metodisko apvienību darbā.
2 Iepazīšanās ar skolas mācību metodisko darbu: vienotām pedagoģiskajām un metodiskajām prasībām.
3 Iepazīšanās ar skolas stundu saraksta sastādīšanas metodiku un tehnoloģijām, specializācias pirekšmetu mācību programmām
4 Pedagoģiskās prakses laikā vērojamo un patstāvīgi vadāmo mācību stundu kalendāro plānu izstrādāšana.
5 Mācību 20 stundu plānošana, patstāvīga vadīšana pr-tā "Mājturība un tehnoloģijas", no tām 2 atklātās stundas.
6 Mācību 20 stundu plānošana, patstāvīga vadīšana pr-tā "Informātika/Vizuālā māksla", no tām 2 atklātās stundas.
7 Iepazīšanās ar skolas audzināšanas darbu: skolas audzināšanas prioritārajiem virzieniem; skolas pasākumu plānu.
8 Skolas 2 pasākumu un audzināmās klases 2 pasākumu sagatavošana un/vai vadīšana.
9 Klases audzinātāja 2 stundu vērošana, analīze un vērtēša; patstāvīgi sagatavotas un novadītas 2 klases audz. stundas.
10 Skolas sadarbības formu ar skolēnu vecākiem izzināšana: piedalīšanās1 skolas un 1 klases vecāku sapulcē.
11 Skolas izglītības vides specifikas izzināša: skolas vēsture,izglītības programmas, attīstības plāna, interešu izgl. u.c.
12 Patstāvīga pētnieciskā darbība skolas vidē. 13 Prakses atskaites un prezentācijas sagatavošana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jāizpilda visas pedagoģiskās prakses "Pedagogs skolas vidē" pirmās un otrās daļas prasības, sekmīgi jānokārto starpieskaite (bez atzīmes), jāsagatavo prakses atskaite un prezentācija un sekmīgi jānokārto eksāmens.
Obligātā literatūra
1. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 1.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 248 lpp.
2. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 2.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 136 lpp.
3. Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. 178 lpp.
4. Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2004. 190 lpp. 5. Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RaKa, 2013. 176 lpp.
Papildliteratūra
1. Andersone R. Izglītības un mācību priekšmetu programmas. Rīga: Raka, 2007. 202 lpp.
2. Šmite A. Izglītības iestādes vadība. III daļa. Pedagoģiskā padome. Metodiskais darbs. Pieredze. Rīga: RaKa, 2004. 219 lpp. 3. Tauriņa Ž. Skolēna kompetenču pašvērtējums. Rīga: RaKa, 2013. 171 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. LLU TF IMI starptautisko zinātnisko konferenču krājumi "Rural Environment. Education. Personality" [„Lauku vide. Izglītība. Personība"] rakstu krājumi. ISSN 2255-808X Pieejams elektroniskā formātā:
7(2014) : http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2014/Latvia-Univ-Agricult-REEP-2014proceedings.pdf
6(2013) : http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2013/Latvia-Univ-Agricult_REEP_2013_ISSN_2255-808X.pdf
5(2012): http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2012/REEP-2012-proceedings-E-ISSN-2255-808X.pdf
4(2009): http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2009/Latvia-Univ-Agriculture_REEP-2009-proceedings.pdf
2. Psiholoģijas pasaule. ISSN 1691-0435 3. Skolotājs. ISSN 1407-1945
Piezīmes
Pedagoģiskā prakse profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Mājas vide izglītībā" pilna un nepilna laika studijās.