Kursa nosaukums | Pedagogs skolas vidē |
Kursa kods | PedaP105 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 19.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 526.5 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/05/2014 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Irēna Katane |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Pedagoģiskās prakses laikā studentiem teorētiskās zināšanas jāizmanto skolas pedagoģiskajā procesā, t.sk. mācību procesa plānošanā, organizācijā un vadībā, kontrolē un izvērtēšanā mācību priekšmetos "Mājturība un tehnoloģijas" un "Informātika/Vizuālā māksla", klases audzināšanas darbā. Studentiem ir: 1) jāiepazīst bāzes skola kā izglītības vide, t.sk. skolas pedagoģiskās kultūras specifika un skolas tradīcijas; 2) jāattīsta un jāpilnveido pedagoģiskās kompetences mācību metodikas, audzināšanas un izglītības vadības jomās; 3) jāveic pētnieciskais darbs. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas - studenti zina un izprot pedagoga metodiskās, audzināšanas, izglītības vadības un pētnieciskās darbības funkcijas skolas vidē.
• Prasmes - studenti prot pielietot teorētiskās zināšanas pedagoģiskajā praksē - prot plānot, vadīt, analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību skolā un kritiski pārņemt citu pedagogu pieredzi; prot pētīt mācību, audzināšanas, izglītības procesu skolā. • Kompetence - studenti spēj patstāvīgi un atbildīgi veikt pedagoģisko darbību skolas vidē un pašvirzīt savu profesionālo attīstību. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mācību gada sākumā piedalīšanās pilsētas/novada skolotāju konferencē un metodisko apvienību darbā.
2 Iepazīšanās ar skolas mācību metodisko darbu: vienotām pedagoģiskajām un metodiskajām prasībām. 3 Iepazīšanās ar skolas stundu saraksta sastādīšanas metodiku un tehnoloģijām, specializācias pirekšmetu mācību programmām 4 Pedagoģiskās prakses laikā vērojamo un patstāvīgi vadāmo mācību stundu kalendāro plānu izstrādāšana. 5 Mācību 20 stundu plānošana, patstāvīga vadīšana pr-tā "Mājturība un tehnoloģijas", no tām 2 atklātās stundas. 6 Mācību 20 stundu plānošana, patstāvīga vadīšana pr-tā "Informātika/Vizuālā māksla", no tām 2 atklātās stundas. 7 Iepazīšanās ar skolas audzināšanas darbu: skolas audzināšanas prioritārajiem virzieniem; skolas pasākumu plānu. 8 Skolas 2 pasākumu un audzināmās klases 2 pasākumu sagatavošana un/vai vadīšana. 9 Klases audzinātāja 2 stundu vērošana, analīze un vērtēša; patstāvīgi sagatavotas un novadītas 2 klases audz. stundas. 10 Skolas sadarbības formu ar skolēnu vecākiem izzināšana: piedalīšanās1 skolas un 1 klases vecāku sapulcē. 11 Skolas izglītības vides specifikas izzināša: skolas vēsture,izglītības programmas, attīstības plāna, interešu izgl. u.c. 12 Patstāvīga pētnieciskā darbība skolas vidē. 13 Prakses atskaites un prezentācijas sagatavošana. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jāizpilda visas pedagoģiskās prakses "Pedagogs skolas vidē" pirmās un otrās daļas prasības, sekmīgi jānokārto starpieskaite (bez atzīmes), jāsagatavo prakses atskaite un prezentācija un sekmīgi jānokārto eksāmens. | |
Obligātā literatūra | |
1. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 1.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 248 lpp.
2. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 2.daļa. Jelgava: LLU TF IMI, 2006. 136 lpp. 3. Rutka L. Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga: RaKa, 2012. 178 lpp. 4. Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2004. 190 lpp. 5. Šteinberga A. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RaKa, 2013. 176 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Andersone R. Izglītības un mācību priekšmetu programmas. Rīga: Raka, 2007. 202 lpp.
2. Šmite A. Izglītības iestādes vadība. III daļa. Pedagoģiskā padome. Metodiskais darbs. Pieredze. Rīga: RaKa, 2004. 219 lpp. 3. Tauriņa Ž. Skolēna kompetenču pašvērtējums. Rīga: RaKa, 2013. 171 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. LLU TF IMI starptautisko zinātnisko konferenču krājumi "Rural Environment. Education. Personality" [„Lauku vide. Izglītība. Personība"] rakstu krājumi. ISSN 2255-808X Pieejams elektroniskā formātā:
7(2014) : http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2014/Latvia-Univ-Agricult-REEP-2014proceedings.pdf 6(2013) : http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2013/Latvia-Univ-Agricult_REEP_2013_ISSN_2255-808X.pdf 5(2012): http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2012/REEP-2012-proceedings-E-ISSN-2255-808X.pdf 4(2009): http://llufb.llu.lv/conference/REEP/2009/Latvia-Univ-Agriculture_REEP-2009-proceedings.pdf 2. Psiholoģijas pasaule. ISSN 1691-0435 3. Skolotājs. ISSN 1407-1945 |
|
Piezīmes | |
Pedagoģiskā prakse profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Mājas vide izglītībā" pilna un nepilna laika studijās. |