Kursa nosaukums | Asistēšana un tehnoloģijas |
Kursa kods | PedaP094 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Skolas pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 12 |
Kopējais stundu skaits kursā | 324 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 324 |
Kursa apstiprinājuma datums | 21/05/2013 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., doc. Iveta Līce-Zikmane Mg. paed., lekt. Silvija Reihmane Mg. paed., Ligita Ozolniece |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Prakses laikā vispārizglītojošā skolā students kā Mājturības un tehnoloģiju/ Mājsaimniecības un Informātikas/ Vizuālās mākslas skolotāja asistents attīsta pedagoģiskās kompetences, izmantojot studijās iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes pedagoģiskajā procesā. Prakses saturs ir orientēts uz Uztura tehnoloģijā, Tekstila tehnoloģijās: šūšanā, aušanā, batikā vai Liet. inženierzinību tehnoloģijā: metālapstrādē apgūto teorētisko un praktisko zināšanu pielietojumu pedagoģiskajā darbībā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas - izpratne par skolotāja darbību mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas stundās; prasmes – plānot, organizēt, un izvērtēt mācību procesu; izstrādāt mācību stundas konspektus, mācību metodes un materiālus ; izstrādāt pārbaudes darbus, vadīt tos un novērtēt skolēnu mācību sasniegumus un dinamiku mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas stundās kompetence – spēja veicināt skolēnu izziņas un sociālās prasmes; spēja izvērtēt mācību darba efektivitāti un pilnveidot mācību procesu; spēja izvērtēt savas darbības rezultātus un pilnveidot savu profesionālo kompetenci. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Iepazīt mācību metodisko darbu un asistēt Mājtur. un tehnoloģiju/ Mājsaimn. un Informātikas/ Vizuālās mākslas stundās
2 Apzināt mācību metodiskos risinājumus uztura tehnoloģijā vispārizglītojošā skolā un asistēt stundās. 3 Izstrādāt atsevišķu satura aspektu metodiskos risinājumus un mācību metodiskos materiālus uztura tehnoloģijā 4 Apzināt mācību metodiskos risinājumus aušanas vai metālapstrādes tehnoloģ vispārizgl. skolā, asistēt stundās 5 Apzināt māc. metod. risinājumus šūšanas vai metālapstrādes tehnoloģ vispārizgl. skolā, asistēt stundās. 6 Izstrādāt atsevišķu satura aspektu metod. risin., māc. met. mater. aušanas, šūšanas vai metālapstrādes tehn 7 Izgatavot mācību metodiskos materiālus batikas vai metālapstrādes tehnoloģijā . 8 Prakses atskaites un prezentācijas sagatavošana. Prakses aizstāvēšana ind. studiju un pārbaudes laikā. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
- veikti norādītie prakses uzdevumi
- prezentēts un pozitīvi novērtēts sagatavotais mācību metodiskais materiāls - datorrakstā termiņā iesniegta prasībām atbilstoša metodiskās prakses atskaite, prakses aizstāvēšana termiņā - IMI kolekcijai CD formātā izveidots prakses informācijas apkopojums - iegūts vērtējums: ieskaite ar atzīmi |
|
Obligātā literatūra | |
1. Katane I. (red.). Palīgs jaunajam skolotājam. 1. un 2. daļa. Jelgava: LLU, 2006.
2. Kozule V. Uzturs I, II, III, IV daļas. Māc. palīglīdzeklis. Ozolnieki: LLKC, 1998, 2000, 2001, 2002. 3. Miķelsone G. Aušanas teorija. Rīga: LAK Amatniecības literatūras apgāds, 2000. 79 lpp. 4. Vucenlazdāns P. Darbmācības metodikas pamati. [Rīga : LU]. 1994. 146 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Pedagoģijas bakalaura darba izstrāde. Jelgava: IMI, 2013. Apstiprināts TF Domes sēdē 22.01.2013.
2. Attiecīgās klases mācību grāmatas atbilstošajā mācību priekšmetā un attiecīgā papildliteratūra. 3. IZM normatīvie dokumenti un programmu paraugi par Mājturības un tehnoloģiju/ Mājsaimniecības un Informātikas/ Vizuālās mākslas mācību priekšmetiem pamatskolā un vidusskolā: www.izm.gov.lv; www.visc.gov.lv |
|
Piezīmes | |
Pedagoģiskā prakse TF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Mājas vide izglītībā" pilna un nepilna laika studijas. |