Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
#Tehniskā fakultāte
Mājas vide izglītībā Profesionālā bakalaura
Programmas direktors: Silvija Reihmane
Akreditēts: 13/03/2020-31/12/2024 Licenzēts: 26/07/2012-31/12/2024
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
Informat: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, informātika
Vizual: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, vizuālā māksla
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
Informat Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Vizual Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Kredītpunktu sadalījums pa semestriem un daļām (A-obligātā, B-specializācijas izvēle, C-brīvā izvēle)
Pilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. Kopā
B 21.75 20.75 20.75 20.75 20 20.5 12 28 164.5
Vispārizglītojošie kursi 10 5 2     2   1 20
Nozares teorētiskie pamatkursi 2 6 6 7 3.5 5 3 2 34.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 8 9 10 11 14.5 13.5 9 25 100
Brīvās izvēles kursi 1.75 .75 2.75 2.75 2       10
Nepilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. 9-sem. 10-sem. Kopā
B 16.5 16 16.5 16 16.5 16.5 11.5 17 10 25 161.5
Vispārizglītojošie kursi 5.5 7.5 2 3 2       2   22
Nozares teorētiskie pamatkursi 4 2 6 3 4.5 4 1 7 6   37.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 7 6.5 8.5 10 10 12.5 10.5 10 2 25 102
Brīvās izvēles kursi             2 2 2   6
2015.rudens 2015.pavasara 2014.rudens 2014.pavasara 2013.rudens 2013.pavasara
Pilna laika Nepilna laika
1-sem. 3-sem. 5-sem. 7-sem. 9-sem. Kursu plāns ar aprakstiem
1-sem. Vispārizglītojošie kursi (5.5)
Filz1026 Filozofija, ētika, estētika [MVI; Mežzin.; Mežinž.; Kokapstr.; Pārt. zin.: 1., 2.sem.] (3)
MākZ3017 Kultūra un māksla I [MVI: PL un NL 1.sem.] (4.5)
Peda1004 Ievads studijās [Maš. proj., MVI, p(b), Teh. eksp.: 1.sem.] (.75)
1-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (4)
Peda2027 Vispārīgā pedagoģija [MVI, p(b): PL un NL 1.sem. ] (3)
Psih2019 Vispārīgā psiholoģija [MVI, p(b), Prof.izgl.skol., 1.līm.: 1.sem.] (3)
1-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (7)
DatZ1007 Lietojumprogrammu paketes I [MVI, p(b): PL un NL 1.sem.] (2.25)
MākZ1001 Kompozīcija un krāsu mācība I [MVI, p(b): PL un NL 1.sem.] (1.5)
MākZ3012 Zīmēšana I [MVI, p(b): PL un NL 1.sem.] (1.5)
MākZ3013 Zīmēšana II [MVI, p(b): PL un NL 1.sem.] (1.5)
MākZ4001 Mākslas vēsture un tehnikas I [MVI, p(b): PL 1.sem., NL 2.sem.] (2.25)
MākZP037 Kompozīcija I [MVI, p(b): PL un NL 1.sem.] (3)
Mate1017 Matemātika I [MVI, p(b)] (3)
3-sem. Vispārizglītojošie kursi (2)
ValoP196 Profesionālā angļu valoda II [MVI, p(b): 2.sem.] (3)
ValoP197 Profesionālā vācu valoda II [MVI, p(b): 2.sem.] (3)
3-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (6)
Peda2051 Didaktika I [MVI, p(b): PL un NL 3.sem.] (4.5)
Peda2052 Didaktika II [MVI, p(b): 3.sem.] (1.5)
Psih2029 Attīstības psiholoģija [MVI, p(b): PL 2.sem., NL 3.sem.; ] (3)
3-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (8.5)
DatZ2031 Datorgrafika [MVI, p(b): PL 3.sem., NL 4.sem.] (3)
DatZ2052 Datorikas pamati II [MVI, p(b): PL 2.sem., NL 3.sem.] (3)
DatZ2054 Programmēšanas pamati I [MVI, p(b): PL un NL 3.sem.] (3)
MākZ3006 Kompozīcija un krāsu mācība III [MVI, p(b): PL un NL 3.sem.] (1.5)
MākZ3015 Padziļinātā zīmēšana II [MVI, p(b): PL 2.sem., NL 2., 3.sem.] (3.75)
MākZP039 Kompozīcija III [MVI, p(b): PL un NL 3.sem.] (3)
PedaP102 Kultūra un māksla [MVI, p(b): mācību prakse, PL un NL 2.sem.] (1.5)
5-sem. Vispārizglītojošie kursi (2)
VidZ3006 Ekoloģija un vides aizsardzība [LBTU, obl.] (3)
5-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (4.5)
Peda2040 Mājturības metodika [MVI, p(b): PL un NL 5.sem.] (2.25)
Peda3028 Speciālā pedagoģija [MVI, p(b): PL 6.sem, NL 9.sem; Prof.izgl.skol., 1.līm: 3.sem] (3)
Psih1012 Psiholoģija [MVI, p(b): kursa darbs, PL 3.sem., NL 5.sem.] (1.5)
5-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (10)
DatZ3021 Programmēšanas pamati III [MVI, p(b): PL un NL 5.sem.] (3)
InfT2002 IT izglītībā I [MVI, p(b), Prof.izgl.skol., 1.līm.: PL un NL 4.sem.] (3)
MākZ3020 Padziļinātā zīmēšana IV [MVI, p(b): PL un NL 5. sem.] (2.25)
MākZP033 Tēlotājmāksla I [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
MākZP035 Gleznošana I [MVI, p(b): PL un NL 6.sem.] (1.5)
MatZ3051 Kokapstrāde [MVI, p(b)] (4.5)
PārZ2027 Higiēna un mikrobioloģija [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
PārZ3050 Uztura mācība [MVI, p(b): 4.sem.] (3)
Peda3013 Aušana [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
Peda3021 Rokdarbi [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
7-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (1)
Peda3029 Pedagoģija [MVI, p(b): kursa darbs, PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
7-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (10.5)
Arhi3042 Būvniecība [MVI: PL 5.sem., NL 7.sem.] (3)
DatZ2011 Datu bāzes [MVI, p(b): PL - 5.sem., NL - 7.sem.] (3)
DatZ3014 WWW tehnoloģijas [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
Ķīmi3012 Mājokļa uzturēšana [MVI, p(b): PL un NL 7.sem.] (2.25)
MākZ3002 Interjera dizains [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MākZP033 Tēlotājmāksla I [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
MākZP036 Gleznošana II [MVI, p(b): PL un NL 7.sem.] (3)
PārZ4041 Ēdienu gatavošanas tehnoloģija [MVI: kursa darbs, PL 7.sem., NL 8.sem.] (1.5)
Peda3013 Aušana [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
7-sem. Brīvās izvēles kursi (2)
Peda3026 Mezglošana [MVI, p(b): izvēles, PL un NL] (3)
9-sem. Vispārizglītojošie kursi (2)
VidZ3006 Ekoloģija un vides aizsardzība [LBTU, obl.] (3)
9-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (6)
Peda4025 Pieaugušo izglītība [MVI, p(b): PL 7.sem., NL 8.sem.; Prof.izgl.skol., 1.līm.: NL 2.sem.] (3)
Peda4026 Vides pedagoģija [MVI, p(b): PL un NL 7.sem.] (1.5)
Peda4027 Mākslas un mūzikas pedagoģija [MVI, p(b): PL 7.sem.; NL 9.sem.] (1.5)
Peda4039 Speciālā pedagoģija [MVI, p(b): PL 6.sem., NL 9.sem.] (3)
9-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (2)
MākZP052 Formas dizains [Mvi, p(b): PL 7.sem., NL 9.sem.] (4.5)
Peda4029 IT izglītībā - speckurss [MVI, p(b): PL 7.sem., NL 9.sem.] (3)
PedaP105 Pedagogs skolas vidē [MVI, p(b): prakse, PL 7.un 8.sem., NL 9.un 10.sem.] (19.5)
9-sem. Brīvās izvēles kursi (2)
Peda2042 Karjeras izglītība (3)