Kursa nosaukums | Mākslas un mūzikas pedagoģija |
Kursa kods | Peda4027 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Nozaru pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Lekciju stundu skaits | 11 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 5 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., Inga Andersone-Penčuka |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursā studenti pilnveido un izvērtē zināšanas un prasmes par mākslas un mūzikas pedagoģijas būtību, metodēm un formām izglītībā, māksliniecisko darbību, kā personības individualitātes veidotāju. Izkopjot priekšstatu par piecu mākslas veidu (literatūra, teātris, deja, mūzika, vizuālās mākslas) veselumu. Mākslas un mūzikas pedagoģijas atziņas sekmē studenta vērtību sistēmas nostiprināšanos un inteliģenta Eiropas skolotāja kompetencei atbilstoša pedagoga sagatavošanu. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
zināšanas - izpratne par pamatjēdzieniem, aktuālām mākslas un mūzikas pedagoģijas problēmām, to lomu pedagoģijas sistēmā, un personības individualitātes veidošanā, izpratne par mākslas un mūzikas nozīmi mācību procesa organizācijā un jaunākajām izglītības tendencēm;
prasmes - analizēt, salīdzināt un izvērtēt dažādu mākslas un mūzikas stilu ietekmi uz skolēna personības attīstību, pieeju mācību procesa organizēšanā, prasme organizēt mācību vidi, izmantot dažādus mācību un audzināšanas līdzekļus skolā, prezentācijas prasmes; kompetence – spēja izvērtēt mākslas un mūzikas svarīgo ietekmi uz mācību procesu, spēja studiju kursā gūtās zināšanas integrēt Mājturības un tehnoloģiju, Informātikas vai Vizuālās mākslas stundās. Spēja motivēt un radoši vadīt mācību un audzināšanas darbu, vadīt stundu un uzstāties auditorijā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mākslas pedagoģijas būtība.
2 Piecu mākslas veidu (literatūra, teātris, deja, mūzika, vizuālās mākslas) veselums. 3 Mūzikas pedagoģija, tās pamatojums un loma pedagoģijas sistēmā. 4 Mākslas pedagoģijas problēmu risinātāji Latvijā – J.Anspaks, J.Birzkops, K.Cīrulis, J.Greste, A.Dauge, P.Dāle. 5 Saskarsme ar mākslu kā izglītības un kultūras mijiedarbība un kopsakarība subjekta garīguma attīstībā. 6 Mākslas un mūzikas pedagoģijas kategorijas. 7 Emocijas kā reakcija, ko izsauc saskarsme ar mākslas veidiem. 8 Tehnoloģiju izmantošana kā sekmējošs faktors izglītības vidē. 9 Māksla un mūzika cilvēka dzīvesdarbībā un izglītībā. 10 Tradicionālās mākslas pedagoģiskie aspekti. 11 Mākslas un mūzikas pedagoģiskie aspekti dažādās izglītības pakāpēs un to estētisko un audzinošo funkciju realizēšanā. 12 Mākslas un mūzikas pedagoģija kā personības individualitātes veidotāja. 13 Mācību metožu dažādošana, formu un tehnoloģu izvēlē, saskaņā ar audzēkņu spējām, mācīšanās stiliem. 14 Integrētā pieeja mākslas un mūzikas pedagoģijā. 15 Mākslas un mūzikas pedagoģijas veseluma izpratnes nostiprināšana mācību un audzināšanas darba vienotībā. 16 Mākslinieciskā darbība un mūzikas elementi kā mācību un audzināšanas darba paņēmieni izglītības vidē. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
1KP var iegūt apmeklējot 80% lekciju, izstrādājot un iesniedzot patstāvīgos darbus, sagatavojot prezentāciju. Pārbaudes veids - ieskaite ar atzīmi. | |
Obligātā literatūra | |
1. Anspaks J. Mākslas pedagoģija.1.daļa. Teorijas un prakses pamatu veidotāji. Rīga, 2004.
2. Banks, Cherry A. McGee. Improving Multicultural Education. 2005. 183 p. 3. Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga.: RaKa, 2010. 213 lpp. 4. Zariņš D. Mūzikas pedagoģijas pamati. Rīga: RAKA, 2003. 200 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Birzkops J. Attīstošā klavierspēle. Rīga.: Musica Baltica 2000. 48 lpp.
2. Birzkops J. Muzicēšana, labākā intelektuālo spēju attīstītāja. Rīga, Zvaigzne ABC, 2008., 60. lpp. 3. Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, 2004. 190 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Mūzikas saule"
2. Žurnāls ''Māksla'' 3. Žurnāls "Mans mazais" |
|
Piezīmes | |
Studiju kurs iekļauts TF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Mājas vide izglītībā”. Obligāts pilna un nepilna laika studentiem. |