Kursa kods Ekon3131

Kredītpunkti 3

Digitālais mārketings

Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits16

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49

Kursa apstiprinājuma datums29.09.2020

Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts

Kursa izstrādātāji

author pasn.

Arnis Lēnerts

Dr. oec.

author

Tatjana Tihankova

Mg. oec.

Kursa anotācija

Apgūstot šo kursu, studenti iegūs teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas digitālā mārketinga aktivitāšu organizēšanā, digitālās vides priekšrocību izmantošanā mārketingā un dažādu nozaru uzņēmumu attīstībā. Kursa ietvaros studenti izstrādās digitālā mārketinga komunikācijas plānu un prezentēs darba rezultātus – izvēlētās digitālā mārketinga stratēģijas īstenošanas pasākumus uzņēmuma mērķu sasniegšanai, pielietotos piemērotākos rīkus un metodes, atbilstoši komunikācijas mērķa periodam un mērķauditorijai.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

ZINĀŠANAS
- Zināšanas par digitālā mārketinga jēdzienu, attīstību, metodēm un rīkiem, digitālās vides priekšrocībām un atšķirību no tradicionālā mārketinga. (Kontroldarbs).
- Izpratne par digitālā mārketinga funkcijām uzņēmumā, to nodrošināšanu, ar tām saistīto problēmjautājumu risināšanu. (Diskusijas nodarbībās, praktiskais darbs).
PRASMES
- Spēj patstāvīgi analizēt un izvērtēt digitālās vides priekšrocības, iespējas un izmantošanu digitālā mārketinga kontekstā. (Praktiskais darbs, patstāvīgais darbs).
- Prot praktiski un mērķorientēti apkopot informāciju un pielietot to digitālā mārketinga komunikācijas plāna izstrādei. (Patstāvīgais noslēguma darbs).
- Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanās procesu, virzīt to uz profesionālu pilnveidi digitālā mārketinga jomā. (Praktiskais darbs, patstāvīgais darbs, kontroldarbs).
- Spēj piedalīties mērķorientēta grupas darba izstrādē. (Praktiskais darbs grupās).
KOMPETENCE
- Spēj patstāvīgi izvērtēt dažādu digitālā mārketinga rīku un metožu atbilstību uzņēmumu mārketinga mērķu sasniegšanai. (Praktiskais darbs, patstāvīgais noslēguma darbs).
- Spēj patstāvīgi izstrādāt digitālā mārketinga komunikācijas plānu. (Patstāvīgais noslēguma darbs).

Kursa saturs(kalendārs)

1. Ievads digitālajā mārketingā, vēsturiskā attīstība. Vēsturiskā elektroniskās vides attīstība. Elektroniskās vides priekšrocības un tās izmantošana uzņēmējdarbībā. Mārketinga un sabiedrisko attiecību realizācija digitālajā vidē. Digitālā mārketinga priekšrocības un nozīme uzņēmējdarbībā. (2 h lekcija, 2 h praktiskie darbi)
2. Digitālo mediju veidi un to pielietojums. Digitālo mediju raksturojums, to atšķirības un dažādie pielietojumi. Digitālo mediju auditorijas. (1 h lekcija, 1 h praktiskie darbi)
3. Digitālie mārketinga stratēģijas rīki. Digitālā mārketinga stratēģijas elementi un plānošana. Digitālie mārketinga rīki, to priekšrocības un trūkumi, pielietojums. (2 h lekcija, 1 h praktiskie darbi)
4. Mērķauditorijas definēšana. Mērķauditorijas, to definēšana. Mārketinga rīku pielietošana dažādām auditorijām. (2 h lekcija, 1 h praktiskie darbi)
5. Digitālā mārketinga metodes, to raksturojums. Satura mārketings, banneru mārketings, sociālo tīklu mārketings, e-pasta mārketings, meklētājsistēmu optimizācija (SEO), Google Adwords un Ads, filiāļu un vīrusu mārketings, remārketings u.c. (3 h lekcija, 5 h praktiskie darbi)
6. Mājas lapu analīze. Mājas lapu analīze, dažādu rīku pielietošana. Mājas lapas dizains un lietojamība. (2 h lekcija, 1 h praktiskie darbi)
7. Elektroniskie tirgus pētījumi. Elektroniskie rīki tirgus situācijas analīzei. Dažādas tirgus pētījuma metodes digitālajā vidē. Tirgus pētījuma realizācija. (1 h lekcija)
8. Mārketinga komunikācijas plāna sastādīšana. Mārketinga komunikācijas plāns, tā sagatavošanas secība. Satura laika grafika/kalendāra plānošana un izstrāde. (2 h lekcija, 1 h praktiskie darbi)

9. Digitālā mārketinga ētiskie aspekti, tiesiskais regulējums un sociālā atbildība. Ētikas kodekss interneta vidē. Ētikas principu ievērošana sociālajos tīklos un digitālajā komunikācijā. (1 h lekcija, 1 h praktiskie darbi)

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Ieskaite.
Vērtējums “ieskaitīts” veidojas no sekojošām komponentēm:
1) 20% kontroldarbs par studija kursa tēmām par digitālo mārketingu;
2) 10% lekciju apmeklējums un aktivitāte praktiskajās nodarbībās;
3) 30% patstāvīgais darbs - sociālo tīklu digitālā mārketinga plāna/kalendāra izstrāde un prezentācija;
4) 40% noslēguma patstāvīgais darbs – digitālā mārketinga komunikācijas plāna izstrāde un prezentācija.

Vērtējumu “Ieskaitīts” var iegūt, ja ir izpildīti visi darbi un kopējais vērtējums ir vismaz 6.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Studiju kursa satura patstāvīgās apguves laiks paredzēts: 1) literatūras avotu analīzei par digitālā mārketinga veidiem; 2) konkurentu digitālā mārketinga projektu gadījumu izpētei; 3) patstāvīgi izstrādātam digitālā mārketinga komunikācijas plānam.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Katrs darbs tiek vērtēts ar atzīmi. Kopējais vērtējums ir vismaz 60%. Studiju kursa vērtējums ir atkarīgs no patstāvīgo un praktisko darbu vērtējuma. 10% atbilst vienai ballei 10 ballu studiju rezultātu novērtēšanas skalā. Kontroldarbu pārrakstīšana un prezentēto darbu atkārtota aizstāvēšana nav paredzēta.

Obligātā literatūra

1. Kingsnorth, S. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. Kogan Page Publishers, 2022. 384 pp.
2. Praude. V. Integrētā mārketinga komunikācija: reklāma, produktu realizācijas veicināšana, tiešais mārketings, interaktīvais mārketings, sabiedriskās saskarsmes, sponsorēšana, personiskā apkalpošana. Rīga: Burtene, 2015. 408 lpp.

3. Reklāmas likums, LR likums. Stājās spēkā 24.01.2000. [tiešsaiste] Skatīts: [08.12.2025.] Pieejams: https://likumi.lv/doc.php?id=163

Papildliteratūra

1. Praude V., Šalkovska J. Satura mārketings internetā. Rīga: Burtene, 2018. 256 lpp.
2. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grām. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
3. Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grām. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.

4. Smiths P.R. Marketing Communications: Integrating Online and Offline, Customer Engagement, and Digital Technolog. London: Kogan Page, 2019. 672 p.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Latvijas Reklāmas asociācija. Pieejams: http://www.lra.lv
2. Dienas Bizness. Pieejams: https://www.db.lv
3. Ekonomikas ministrija. Pieejams: http://www.em.gov.lv
4. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Pieejams: http://www.ptac.gov.lv

Piezīmes

Brīvās izvēles studiju kurss LBTU pamatstudiju programmām.