Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Mārketinga stratēģiskā vadīšana
Kursa kods Ekon5068
Zinātnes nozare Ekonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozare Tirgzinība
Kredītpunkti (ECTS) 4.5
Kopējais stundu skaits kursā 121.5
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 32
Kursa apstiprinājuma datums 12/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Ekonomikas un finanšu institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., asoc. prof. Ingūna Gulbe

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju procesā maģistranti izpratīs nepieciešamību stratēģiski risināt mārketinga jautājumus, apzinās institūcijas, ar kurām jāsadarbojas stratēģijas izstrādē, spēs novērtēt atšķirīgo mārketinga stratēģiju ietekmi uz uzņēmuma ekonomiskajiem rezultātiem, kā arī iemācīsies ekonomiski pamatot pieņemamos mārketinga vadības lēmumus gan attiecībā uz cenu un reklāmas pasākumu veidošanu, gan attiecībā uz ražošanas un mārketinga procesu saskaņošanu.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas -par mārketinga stratēģijas veidošanu un atbilstošas komunikācijas sistēmas izstrādi, ņemot vērā uzņēmumu specifiku . Padziļinātas zināšanas par zīmolvedību. Analītiska izpratne par integrēta mārketinga komunikāciju līdzekļiem, to pielietojumu. Prasmes - spēj patstāvīgi analizēt, novērtēt un izstrādāt mārketinga stratēģijas programmas.Spēj novērtēt atšķirīgo mārketinga stratēģiju ietekmi uz uzņēmuma ekonomiskajiem rezultātiem, kā arī ekonomiski pamatot pieņemamos mārketinga vadības lēmumus gan attiecībā uz cenu, reklāmas pasākumu veidošanu, gan attiecībā uz ražošanas un mārketinga procesu saskaņošanu. Spēj atrast jaunu pieeju mārketinga stratēģijai. Kompetence - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt dažādas mārketinga stratēģijas, pamatot savus secinājumus un izteikt priekšlikumus problēmu risināšanai agresīvajā mārketinga vidē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Tirgus stratēģiskā situācija, tās vērtējums;
2 Attīstības stratēģijas izveides pamati;
3 Sadarbības partneri stratēģijas izveidei;
4 Uzņēmuma mārketinga stratēģijas vērtējums;
5 Stratēģija preču plūsmu veidošanai;
6 Svarīgākie stratēģiskās vadīšanas etapi;
7 Finansiālā stāvokļa vērtējums stratēģisko lēmumu pamatojumam;
8 Informācijas loma stratēģisko mārketinga lēmumu pieņemšanā;
9 Informācijas nesēji, to raksturojums un vērtējums;
10 Stratēģisko lēmumu realizācijas nodrošinājums;
11 Stratēģiskie lēmumi un investīciju pieejamība;
12 Lēmumi par jauna produkta ieviešanu, to ekonomiskie vērtējuma kritēriji, zīmolvedība;
13 Komunikāciju loma mārketinga vadības procesos, sabiedriskās attiecības;
14 Mārketinga komunikāciju budžeta plānošana;
15 Sadales kanāli, to izvēles stratēģija; 16 Mārketinga stratēģisko vadības lēmumu izpildes organizēšana un kontrole. Patstāvīgo darbu prezentācijas.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Kursa apguves laikā maģistrantu zināšanu pārbaude tiek veikta ar kontroldarbu, seminārnodarbību un diskusiju palīdzību. Kontroldarbu vērtējums tiek ņemts vērā vērtējot maģistrantu apgūtās zināšanas kursa noslēgumā. Kursa noslēgumā maģistranti prezentē pētījuma rezultātus par sava izpētes objekta mārketinga stratēģijas jautājumiem. Noslēgumā eksāmens.
Obligātā literatūra
1. Deivid W.Cravens, Nigel Piercy Strategic Marketing McGrow-Hill., 2008. 864 p.
2. Alexander Chernev, Philip Kotler.Strategic Marketing Management. 5th ed. Brightstar Media, Inc.; 2009. 290 p.
3. Roger Kerin, Robert Peterson. Strategic Marketing Problems: Cases and Comments. 12th Edition Prentice Hall., 2009., 744p. 4. Praude V., Šalkovska J. Mārketinga komunikācijas. Rīga, 2005. 482 lpp.
Papildliteratūra
1. Kotlers F. Kotlers par mārketingu. Kā radīt, iekarot tirgu un dominēt tajā. Lietišķās informācijas dienests, Rīga, 2007. 272 lpp.
2. Fisks P. Mārketinga ģēnijs. Jāņa Rozes apgāds, Rīga, 2009. 390 lpp. 3. Kalve I. Apseglot pārmaiņu vēju. Turība. Rīga, 2005. 296 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Forbes. Rīga: SK Media. ISSN 1691-6018.
2. Harvard Business Review Published by Harvard Business School Publishing. ISSN: 0017-8012. 3. The Journal of Marketing American Marketing Association. Print ISSN: 0022-2429; Online ISSN: 1547-7185.
Piezīmes
Obligātais studiju kurss ESAF profesionālā maģistra studiju programmā „Uzņēmējdarbības vadība”.