Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
#Tehniskā fakultāte
Mājas vide izglītībā Profesionālā bakalaura
Programmas direktors: Silvija Reihmane
Akreditēts: 13/03/2020-31/12/2024 Licenzēts: 26/07/2012-31/12/2024
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
Informat: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, informātika
Vizual: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, vizuālā māksla
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
Informat Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Vizual Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Kredītpunktu sadalījums pa semestriem un daļām (A-obligātā, B-specializācijas izvēle, C-brīvā izvēle)
Pilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. Kopā
B 21.75 20.75 20.75 20.75 20 20.5 12 28 164.5
Vispārizglītojošie kursi 10 5 2     2   1 20
Nozares teorētiskie pamatkursi 2 6 6 7 3.5 5 3 2 34.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 8 9 10 11 14.5 13.5 9 25 100
Brīvās izvēles kursi 1.75 .75 2.75 2.75 2       10
Nepilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. 9-sem. 10-sem. Kopā
B 16.5 16 16.5 16 16.5 16.5 11.5 17 10 25 161.5
Vispārizglītojošie kursi 5.5 7.5 2 3 2       2   22
Nozares teorētiskie pamatkursi 4 2 6 3 4.5 4 1 7 6   37.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 7 6.5 8.5 10 10 12.5 10.5 10 2 25 102
Brīvās izvēles kursi             2 2 2   6
2015.rudens 2015.pavasara 2014.rudens 2014.pavasara 2013.rudens 2013.pavasara
Pilna laika Nepilna laika
2-sem. 4-sem. 6-sem. 8-sem. Kursu plāns ar aprakstiem Lekciju saraksts
4-sem. B (20.75)
Citi4015 Darba aizsardzība [izvēles visām 4. vai 8.sem.] (3)
DatZ2031 Datorgrafika [MVI, p(b): PL 3.sem., NL 4.sem.] (3)
DatZ2053 Programmēšanas pamati II [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
InfT2002 IT izglītībā I [MVI, p(b), Prof.izgl.skol., 1.līm.: PL un NL 4.sem.] (3)
MākZ3002 Interjera dizains [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MākZP033 Tēlotājmāksla I [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
MākZP035 Gleznošana I [MVI, p(b): PL un NL 6.sem.] (1.5)
MākZP040 Kompozīcija IV [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MatZ3051 Kokapstrāde [MVI, p(b)] (4.5)
PārZ2027 Higiēna un mikrobioloģija [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
PārZ3050 Uztura mācība [MVI, p(b): 4.sem.] (3)
Peda2053 Didaktika III [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (1.5)
Peda3011 Audzināšanas teorija un metodika [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.; Prof.izgl.skol., 1.līm.: 1.sem.] (3)
Peda3013 Aušana [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
Peda3021 Rokdarbi [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
SpoZP004 Sports IV [4.sem.] (1.13)
4-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (7)
Peda2053 Didaktika III [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (1.5)
Peda3011 Audzināšanas teorija un metodika [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.; Prof.izgl.skol., 1.līm.: 1.sem.] (3)
Peda3029 Pedagoģija [MVI, p(b): kursa darbs, PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
4-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (11)
DatZ2031 Datorgrafika [MVI, p(b): PL 3.sem., NL 4.sem.] (3)
DatZ2053 Programmēšanas pamati II [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
InfT2002 IT izglītībā I [MVI, p(b), Prof.izgl.skol., 1.līm.: PL un NL 4.sem.] (3)
MākZ3002 Interjera dizains [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MākZP033 Tēlotājmāksla I [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
MākZP035 Gleznošana I [MVI, p(b): PL un NL 6.sem.] (1.5)
MākZP040 Kompozīcija IV [MVI, p(b): PL un NL 4.sem.] (3)
MatZ3051 Kokapstrāde [MVI, p(b)] (4.5)
PārZ2027 Higiēna un mikrobioloģija [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (1.5)
PārZ3050 Uztura mācība [MVI, p(b): 4.sem.] (3)
Peda3013 Aušana [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
Peda3021 Rokdarbi [MVI, p(b): PL 4.sem., NL 5.sem.] (2.25)
4-sem. Brīvās izvēles kursi (2.75)
Citi4015 Darba aizsardzība [izvēles visām 4. vai 8.sem.] (3)
LauZ1002 Praktiskā lauku saimniecība [visas pamatst. progr.] (1.5)
SpoZP004 Sports IV [4.sem.] (1.13)
C50037,C50039 B (?)
MākZP018 Porcelāna un stikla apgleznošana [izvēle] (3)
C50037,C50039 Brīvās izvēles kursi (?)
MākZP018 Porcelāna un stikla apgleznošana [izvēle] (3)