Kursa kods Peda2027
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareIzglītības zinātnes
Zinātnes apakšnozareVispārīgā pedagoģija
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums21.05.2013
Atbildīgā struktūrvienībaMehānikas un dizaina institūts
Dr. paed.
Mg. paed.
Vispārīgās pedagoģijas studiju kursa ietvaros studenti pilnveido pedagoģijas terminu izpratni un saturu, iepazīstas ar pedagoģijas zinātnes pamatkategorijām, vispārīgās pedagoģijas saistību ar citām pedagoģijas nozarēm. Iepazīstas ar pedagoģiju kā zinātni un mākslu, tās saistību ar citām zinātnēm, kā arī izglītības darba organizēšanu un pedagoģisko procesu. Studiju kursā apskatītas dažādas pedagoģijas attīstības tendences un izglītības paradigmas Latvijā un Eiropā, personības veidošanās process, izglītības sistēmas raksturojums.
Zināšanas - izpratne par pamatjēdzieniem vispārīgajā pedagoģijā, tās saistību ar citām pedagoģijas nozarēm, uzdevumiem un mērķiem, patstāvīgo mācību darbu un pašizglītību, personības attīstību;
prasmes – prot analizēt, salīdzināt un izvērtēt dažādus vispārīgajā pedagoģijā izmantotos jēdzienus, to nozīmi skolēna personības attīstībā, izprot dažādu pedagoģisko pieeju nozīmi mācību procesa organizēšanā, prot teorētiski izvērtēt mācību vidi, pašizglītības iespējas, prot izmantot dažādus mācību un audzināšanas līdzekļus, tai skaitā informācijas tehnoloģiju līdzekļus sagatavojot prezentāciju;
kompetences – spēj izvērtēt vispārīgās pedagoģijas svarīgo lomu mācību procesā, spēj studiju kursā gūtās zināšanas integrēt Mājturības un tehnoloģiju, Informātikas un Vizuālās mākslas stundās. Spēj uzstāties auditorijas priekšā un demonstrēt prezentāciju.
1 Pedagoģija kā zinātne un māksla
2 Pedagoģijas priekšmets un uzdevumi
3 Pedagoģijas jēdzieni
4 Pedagoģijas zinātņu dalījums
5 Pedagoģijas saikne ar citām zinātnēm
6 Personība un tās attīstības faktori
7 Skolēnu vecuma īpatnību ievērošana, izvirzot izglītības mērķu un uzdevumus
8 Skolēna personības iepazīšana skolā, mājās un sabiedrībā
9 Pedagoģijas pētniecības darbs
10 Skolēnu izziņas interešu veidošana pedagoģiskajā procesā.
11 Skolēnu patstāvīgās izziņas darbības pamatvirzieni.
12 Mācību darba organizācijas formas, mācību metožu un paņēmienu izvēle izglītības vidē
13 Skolēnu patstāvīgais mācību darbs, skolēnu sagatavošana pašizglītībai, pašizglītības iespējas izmantojot IT.
14 Mācību pieejas izglītībā
15 Izglītības paradigmas un pamatidejas
16 Pedagoģiskā kompetence, skolotāja misija
2KP, var iegūt aktīvi apmeklējot lekcijas un seminārus un regulāri sagatavojot mājasdarbus, kā arīstudents sagatavo stāstījumu ar uzskates materiāliem par izvēlētu tēmu. Eksāmens.
1. Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC. 1999. 662 lpp.
2. Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC. 1998. 394 lpp.
3. Jurgena, I Vispārīgā pedagoģija. Rīga : N.I.M.S. 2010. 172 lpp.
4. Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa. 2000. 291 lpp.
1. Banks, Cherry A. McGee. Improving Multicultural Education. 2005. 183 lpp.
2. Katane I. Skola kultūrā un kultūra skolā. Jelgava, 2006. 116 lpp.
3. Komenskis J.A. Lielā didaktika. Rīga: Zvaigzne, 1992. 232 lpp.
1. Journal of Teacher Education and Training. Volume 1, 2002. [tiešsaiste].Faculty of PedagogyandPsychology Daugavpils University – 95 p.[skatīts 02.07.2013.]. Pieejams: http://www.ise-lv.eu/ufiles/1206043299JTET%202002%20vol%201.pdf
2. Izglītības programmu paraugi. [tiešsaiste]. [Skatīts 24.02.2011]. Pieejams: http:/izm.gov.lv/nozares-politika/izglitiba/vispareja-izglitiba.html
3. Skolotajs.lv. [tiešsaiste]. [Skatīts 24.02.2011]. Pieejams:http://www.skolotajs.lv
Obligātais studiju kurss profesionālā bakalaura studiju programmā Mājas vide izglītībā, pilna un nepilna laika studijās.