Kursa kods Ekon3121

Kredītpunkti 4.50

Patērētāju uzvedība

Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība

Zinātnes apakšnozareTirgzinība

Kopējais stundu skaits kursā120

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits32

Kursa apstiprinājuma datums07.04.2015

Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts

Kursa izstrādātājs

author lekt.

Linda Griņēviča

Mg. oec.

Priekšzināšanas

Ekon1024, Mikroekonomika

Ekon3115, Tirgvedība

Kursa anotācija

Patērētāju uzvedība ir studiju kurss, kas iepazīstina studentus ar patērētāja uzvedību, tās nozīmi uzņēmējdarbībā. Studenti iegūst zināšanas par patērētāju uzvedību ietekmējošiem faktoriem, patērētāju uzvedības pētīšanas metodēm un lēmuma pieņemšanas procesa posmiem. Studenti iegūst iemaņas patērētāja uzvedības analīzei un prognozēšanai, lai veicinātu preču un pakalpojumu realizāciju.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Pēc kursa studijām studentam būs:
• zināšanas – par patērētāju uzvedību, to ietekmējošiem faktoriem, par patērētāju uzvedības pētīšanas metožu pielietošanu, kā arī par patērētāju lēmumu pieņemšanas procesu un patērētāju tiesību aizsardzību.
• prasmes – izvērtēt patērētāju uzvedību un noteikt, kā var ietekmēt patērētāju lēmuma pieņemšanas procesu; formēt piedāvājumu atbilstoši patērētāju vajadzībām un interesēm, paaugstinot klientu vajadzības apmierināšanas un apkalpošanas līmeņus, kā arī veikt pētījumus patērētāju uzvedības prognozēšanai.
• kompetence – izvērtējot patērētāja uzvedību, spēja interpretēt iegūtos rezultātus, formulēt secinājumus, pamatot lēmumus un veikt to analīzi, lai iespējami efektīvāk pārvaldītu resursus uzņēmējdarbībā un veicinātu uzņēmuma ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanu.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Patērētājs kā tirgus ekonomikas subjekts.
2 Patērētāju uzvedība un to pētīšana.
3 Patērētāju uzvedības evolūcija.
4 Patērētāju uzvedības tipi.
5 Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori.
6 Kontaktu veidošana ar patērētāju.
7 Patērētāju viedokļu veidošana.
8 Patērētāju atmiņas ietekmēšana. Patērētāja zināšanas.
9 Patērētāju uzvedības pētīšanas metodes. Patērētāju uzvedības ekonomiskie modeļi.
10 Patērētāja lēmuma pieņemšanas process.
11 Pēcpirkuma procesi.
12 Patērētāju neapmierinātības sekas un riski.
13 Patērētāju krāpšana un maldināšana.
14 Patērētāju aizsardzības likumdošana un institucionālā sistēma Latvijā.
15 Patērētāja pretenzijas būtība un likumiskās prasības.
16 Pircēju un pakalpojumu saņēmēju pretenziju izskatīšanas kārtība.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Eksāmena vērtējums ir atkarīgs no semestra kumulatīvā vērtējuma:
• 20% patstāvīgais darbs;
• 30% kontroldarbi;
• 50% rakstisks eksāmens.

Obligātā literatūra

1. Khan M. Consumer Behaviour and Advertising Management. New Age International (p) Limited, 2006. 374 p.
2. Krasko V., Voronovs V. Patērētāju uzvedība: sociālekonomisko faktoru reģionālā pētījuma pieredze. Daugavpils: Daugavpils universitātes Akadēmiskais apgāds „Saule”, 2012. 204 lpp.
3. Peter P., Olson J. Consumer Behavior and Marketing Strategy. 7th ed. McGraw-Hill Irwin, 2005. 576 p.
4. Patērētāju tiesību aizsardzības likums: LR likums (1999) [tiešsaiste] [skatīts 13.04.2015.]. Pieejams: http://www.likumi.lv/doc.php?id=23309

Papildliteratūra

1. Kotlers F. Kotlers par mārketingu. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. 272 lpp.
2. Niedrītis J.Ē. Mārketings. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. 488 lpp.
3. Kotlers F. Mārketings no A līdz Z. Rīga: apgāds „Jumava”, 2007. 208 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Latvijas statistikas gadagrāmata. Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde. Rīga : LR Centrālā statistikas pārvalde. ISSN 1407-0626.
2. Journal of Advertising Research. [ tiešsaiste]. Published by Cambridge University Press. ISSN: 0021-8499. [skatīts 27.05.2015.] Pieejams EBSCO Business Source Complete: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&jid=JAR&site=ehost-live
Ar LLU IS lietotājkontu: http://ezproxy.llu.lv/login?url=http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&jid=JAR&site
3. Mājsaimniecību budžetu apsekojuma galvenie rezultāti. Ikgadējais statistikas datu krājums. Latvijas Republikas Centrālā statistikas pārvalde. Rīga: LR Centrālā statistikas pārvalde, 2008- ISSN 1407-2688

Piezīmes

Nozares profesionālās specializācijas kurss (B3 daļa) ESAF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Komercdarbība un uzņēmuma vadība" specializācijas virzienā "Lauku sētas uzņēmējdarbība".