Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Apkalpošanas organizācija |
Kursa kods | PārZ2030 |
Zinātnes nozare | Pārtikas zinātne (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., doc. Rita Riekstiņa-Dolģe |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju priekšmets sastāv no lekciju un praktisko darbu kursa. Studenti noklausās lekciju ciklu par ēdināšanas uzņēmumu veidiem, apkalpošanas standartiem un darba organizāciju dažādos sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Sabiedriskās ēdināšanas loma Latvijas tautsaimniecībā. Viesmīlības jēdziens, būtība viesu uzņemšanā.
2 Ēdināšanas uzņēmumu veidi un iedalījums. 3 Servisa koncepcija un apkalpošanas standarti. Pakalpojuma specifika un veidi. 4 Ēdienkaršu veidi, pielietojums. Ēdienkartes sastādīšanas īpatnības un noformējums. 5 Galda veļas raksturojums, veidi. 6 Galda trauki. Trauku raksturojums, veidi, pielietojums. Porcelāna, fajansa trauki. 7 Stikla, kristāla trauki, franču stikla trauki, metāla, keramikas, koka, vienreizēji lietojamie trauki. 8 Galda klāšanas noteikumi, veidi. Brokastu, pusdienu, vakariņu galda klājums. 9 Tirdzniecības telpu veidi, prasības, interjers un iekārtojums. Tirdzniecības zāles mēbeles. 10 Ēdināšanas uzņēmuma struktūra. Zāles pārziņa darba pienākumi. Viesmīļa darba pienākumi 11 Darba organizācija tirdzniecības telpās. 12 Bāra darba organizācija, bārmeņa darba pienākumi 13 Banketu veidi. Banketu apkalpošanas organizācija 14 Apkalpošanas formas dažādos ēdināšanas uzņēmumos. Izbraukuma tirdzniecības darba organizācija 15 Speciālās apkalpošanas formas: viesnīcās, uz kuģiem; 16 Viesu veidi, pakalpojumu piedāvājuma specifika dažādām mērķa grupām |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jābūt uzrakstītiem visiem praktiskaiem darbiem, patstāvīgajiem darbiem un kontroldarbiem. | |
Obligātā literatūra | |
1. Rūrāne M. Ražošana. Rīga, Turības mācību centrs,1999. – 122 lpp.
2. Shock, Patti J.: Маркетинг в ресторанном бизнесе /Патти Д. Шок, Джон Т. Боуэн, Джон М. Стефанелли Москва : Ресторанные ведомости, 2005233 с. ; 24 cm. 3. Walker, John R., The restaurant :from concept to operation /John R. Walker and Donald E. Lundberg Hoboken, New Jersey : John Wiley and Sons, c2005. XVII, 414 lpp. : il 4. Vanaga V.Viesu apkalpošana. Mācību līdzeklis. R.:Turības mācību centrs, 2000.-152 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Schatering E.E. Handbuck Food and Beverage Menegement. Deucher Fachverlag, 1985.-268 p.
2. Kington R., Ceserani V. The teory of catering. LondonSydney Auckland, 1992.-156 p. 3. Vanaga V. Galda klāšanas pamatprincipi. Mācību palīglīdzeklis praktisko iemaņu apgūšanai: Rīga, 1999. - 48 lpp. 4. Bāra darba organizācija. Mācību līdzeklis: Rīga, 1999. - 115 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Gastromāns :žurnāls. Rīga : Baltijas mārketinga un reklāmas kompānija "Prospekts", 2003- nr. : krās. il. ; 30 cm. 2. Гостиница и ресторан : бизнес и управление :журнал для профессионалов = Hotel & Restaurant : business and management Москва : Международная Ассоциация Гостиниц иРесторано | |
Piezīmes | |
Priekšmets iekļauts Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības studiju programmas obligātajā daļā, 2.kursa 2.semestrī. |