Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Apkalpošanas organizācija
Kursa kods PārZ2030
Zinātnes nozare Pārtikas zinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., doc. Rita Riekstiņa-Dolģe

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju priekšmets sastāv no lekciju un praktisko darbu kursa. Studenti noklausās lekciju ciklu par ēdināšanas uzņēmumu veidiem, apkalpošanas standartiem un darba organizāciju dažādos sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Sabiedriskās ēdināšanas loma Latvijas tautsaimniecībā. Viesmīlības jēdziens, būtība viesu uzņemšanā.
2 Ēdināšanas uzņēmumu veidi un iedalījums.
3 Servisa koncepcija un apkalpošanas standarti. Pakalpojuma specifika un veidi.
4 Ēdienkaršu veidi, pielietojums. Ēdienkartes sastādīšanas īpatnības un noformējums.
5 Galda veļas raksturojums, veidi.
6 Galda trauki. Trauku raksturojums, veidi, pielietojums. Porcelāna, fajansa trauki.
7 Stikla, kristāla trauki, franču stikla trauki, metāla, keramikas, koka, vienreizēji lietojamie trauki.
8 Galda klāšanas noteikumi, veidi. Brokastu, pusdienu, vakariņu galda klājums.
9 Tirdzniecības telpu veidi, prasības, interjers un iekārtojums. Tirdzniecības zāles mēbeles.
10 Ēdināšanas uzņēmuma struktūra. Zāles pārziņa darba pienākumi. Viesmīļa darba pienākumi
11 Darba organizācija tirdzniecības telpās.
12 Bāra darba organizācija, bārmeņa darba pienākumi
13 Banketu veidi. Banketu apkalpošanas organizācija
14 Apkalpošanas formas dažādos ēdināšanas uzņēmumos. Izbraukuma tirdzniecības darba organizācija
15 Speciālās apkalpošanas formas: viesnīcās, uz kuģiem; 16 Viesu veidi, pakalpojumu piedāvājuma specifika dažādām mērķa grupām
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt uzrakstītiem visiem praktiskaiem darbiem, patstāvīgajiem darbiem un kontroldarbiem.
Obligātā literatūra
1. Rūrāne M. Ražošana. Rīga, Turības mācību centrs,1999. – 122 lpp.
2. Shock, Patti J.: Маркетинг в ресторанном бизнесе /Патти Д. Шок, Джон Т. Боуэн, Джон М. Стефанелли Москва : Ресторанные ведомости, 2005233 с. ; 24 cm.
3. Walker, John R., The restaurant :from concept to operation /John R. Walker and Donald E. Lundberg Hoboken, New Jersey : John Wiley and Sons, c2005. XVII, 414 lpp. : il 4. Vanaga V.Viesu apkalpošana. Mācību līdzeklis. R.:Turības mācību centrs, 2000.-152 lpp.
Papildliteratūra
1. Schatering E.E. Handbuck Food and Beverage Menegement. Deucher Fachverlag, 1985.-268 p.
2. Kington R., Ceserani V. The teory of catering. LondonSydney Auckland, 1992.-156 p.
3. Vanaga V. Galda klāšanas pamatprincipi. Mācību palīglīdzeklis praktisko iemaņu apgūšanai: Rīga, 1999. - 48 lpp. 4. Bāra darba organizācija. Mācību līdzeklis: Rīga, 1999. - 115 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Gastromāns :žurnāls. Rīga : Baltijas mārketinga un reklāmas kompānija "Prospekts", 2003- nr. : krās. il. ; 30 cm. 2. Гостиница и ресторан : бизнес и управление :журнал для профессионалов = Hotel & Restaurant : business and management Москва : Международная Ассоциация Гостиниц иРесторано
Piezīmes
Priekšmets iekļauts Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbības studiju programmas obligātajā daļā, 2.kursa 2.semestrī.