Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Degradēto teritoriju revitalizācija
Kursa kods Arhi6018
Zinātnes nozare Mūzika, vizuālās mākslas un arhitektūra
Zinātnes apakšnozare Ainavu arhitektūra
Kredītpunkti (ECTS) 5.25
Kopējais stundu skaits kursā 141.75
Lekciju stundu skaits 10
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 30
Kursa apstiprinājuma datums 28/11/2017
Atbildīgā struktūrvienība Ainavu arhitektūras un vides inženierijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. arch., prof. Daiga Skujāne

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa mērķis ir nodot zināšanas un pieredzi par inovatīviem un videi draudzīgiem risinājumiem degradētu teritoriju revitalizācijai. Kursa ietvaros tiks raksturota fitoremediācijas metode kā viena no pieejām piesārņotu augšņu attīrīšanai degradētās teritorijās Latvijā un Lietuvā. Dažādu specialitāšu maģistranti (ainavu arhitektūra, vides zinātne, zemju pārvaldība, tūrisms u.c.) apsekos reālas degradētas teritorijas Latvijas un Lietuvas pašvaldībās un izstrādās teritoriju revitalizācijas priekšlikumus sadarbībā ar pašvaldību ieinteresētajām pusēm.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
•Uzlabotas zināšanas par degradētu teritoriju revitalizācijas metodēm un pieejām
•Uzlabotas prasmes diskutēt un strādāt starpdisciplinārās grupās un prezentēt projekta idejas iesaistītajām pašvaldibām (LV un LT)
•Kompetences teritoriju degradācijas problēmas identificēšanā un lēmumu pieņemšanā teritorijas revitalizācijai, balstoties uz teorētisko atziņu un piemēru analīzes un diskusijām ar iesaistīto pašvaldību teritoriju plānotājiem un iedzīvotājiem.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Literature review on examples of revitalization of degraded areas at the distance learning stage.
2 Elaboration and analysis of draft paper. Carry out a critical analysis of the draft paper they will work on during the course, and submit a short report with their results. Detailed guidance on the framework for this review will be given in advance
3 Challenges and procedures of scientific publishing in landscape architecture area
4 How to increase academic writing skills, to develop strategies and practices to become more effective writer.
5 Principles and approaches of self-critical evaluation of elaborated article 6 Evaluation and analyses of draft papers elaborated by the participants of the course, improvement and preparation for the publishing in scientific
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Participants will finish the course with a Project idea / concept of revitolization of definite degradēt areas.
Obligātā literatūra
1 Ryden L., Migula P., Andersson M. (2003) Environmental science. A Baltic University Publication.
2. Kennen K., Kirkwood N. (2015) Phyto: principles and resources for site remediation and landscape design. Routledge, New York. 346 p.
3. Applied Urban Ecology: A Global Framework (2011) M. Richter, U.Weiland (eds.), 235 p.
4.Steiner F., Butler. K. (2007) Planning and urban design standarts. New Jersey: John Wiley & Sons. 436 p.
5.James A., LaGro Jr. (2008) Site Analysis: A Contextual Approach to Sustainable Land Planning and Site Design. 357 p. 6. Thompson I.H. (1999) Ecology, Community and Delight. London: E&FN Spon. 188 p.
Papildliteratūra
1. Thompson J.W., Sorvig K. (2000) Sustainable landscape construction: a guide to green building outdoors. Washington: Island Press. 350 p.
2. Beer A.R., Higgins C. (2000) Environmental Planning for Site Development. A manual for sustainable local planning and design. London: E&FN Spon. 352p.
3.Basics Landscape Architecture 02: Ecological Design (2011) N. Rottle, K Yocom (eds.) 4.Makhzoumi J., Pungetti G. (1999) Ecological Landscape Design and Planning. London: E&FN Spon. 330 p.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Landscape Architecture and Art. Scientific journal of Latvia University of Agriculture. ISSN 2255-8640 (online)
2. Jola. Journal of Landscape Architecture. Print ISSN: 1862-6033 Online ISSN: 2164-604X Piezīmes:
Piezīmes
Studiju kurss paredzēts dažādu disciplīnu maģistrantiem prasmju un zināšanu uzlabošanai par degradētu teritoriju revitalizācijas iespējām.