Kursa kods Ekon5045
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits10
Semināru un praktisko darbu stundu skaits14
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums27.09.2011
Atbildīgā struktūrvienībaEkonomikas un finanšu institūts
Dr. habil. oec.
Studējot šo kursu maģistranti padziļina zināšanas par zinātnes lomu mūsdienu sabiedrībā, iepazīstas ar vispārzinātniskām un sociālo zinātņu pētījumu metodēm. Kursa ietvaros galvenā uzmanība tiek pievērsta pētījumiem ekonomikā un biznesā, kā arī tēmām, kuras sekmētu maģistrantu patstāvīgo darbu izstrādi, t.sk., kvalitatīva maģistra darba sagatavošanā.
• Zināšanas: par pētījumu metodēm, kuras visbiežāk izmanto sociāli ekonomiskos pētījumos; par informācijas avotiem, pētījumiem ekonomikā un biznesā; par pētījumu pamatetapiem;
• Prasmes: veidot pētījumu plānu; izveidot pētījuma teorētisko daļu; izvēlēties informācijas ieguves veidus un piemērotākās informācijas apstrādes metodes; izvērtēt zinātniskos rakstus.
• Kompetence: pētījuma veikšana zinātniskā vadītāja vadībā.
1 Zinātnes būtība un klasifikācija;
2 Zinātnisko pētījumu pamatetapi;
3 Sistēmteorija;
4 Modeļi. Modelēšana kā izziņas metode;
5 Pētījumu metožu klasifikācija;
6 Vispārzinātniskās pētījumu metodes;
7 Pētniecības metodes ekonomikā;
8 Pētniecības metodes biznesā;
9 Informācijas avoti pētījumiem ekonomikā un biznesā;
10 Zinātniskā raksta struktūras un satura analīze;
11 Literatūras apskata veidošana un prezentācija;
12 Zinātnes tiesiskā bāze un institucionālā infrastruktūra;
13 Zinātnes ekonomiskie aspekti;
14 Zinātne un augstskola;
15 Zinātnes un tehnikas progresa iespējamā ietekme uz tautsaimniecību (referāti);
16 Eksāmens.
Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi; kavēto stundu skaits nepārsniedz 20% no semināru stundu kopskaita.
Veicamie patstāvīgie darbi:
1. Maģistra darba plāna prezentācijas sagatavošana;
2. Zinātniskā raksta struktūras un satura analīze;
3. Literatūras apskata (par izvēlēto tēmu) sagatavošana un prezentācija;
4. Referāta, par brīvi (kursa ietvaros) izvēlētu tēmu, sagatavošana.
Obligāti - punktos 1. - 3. minēto darbu izpilde.
Tiek vērtēts: aktivitāte nodarbībās (10%), patstāvīgais darbs semestra laikā (40%), ieskaites (ar atzīmi) rezultāti (50%). Zināšanu vērtēšana notiek 10 ballu skalā. Kursa noslēguma ieskaite ar atzīmi.
1. Salkind N. Exploring Research. 7th ed. Pearson Education, 2008. 336 p.
2. Saukdeb M., Lewiss F., Thornhill A. Research methods for Business students. Pearson Education, 2007. 631 p.
3. Sekaran U. Research methods for business. John Wiley & Sons, Inc., 2009. 468 p.
4. Zinātniskās darbības likums [tiešsaiste] [skatīts: 23.09.2011.] Pieejams: http://www.likumi.lv/doc.php?id=107337
1. Aczel A.D., Sounderpandian J. Complete Business Statistics. Boston University University of Wisconsin–Parkside. 6th edition. 2006. 1056 p. (ISBN: 0070620164).
2. Collis J., Hussey R. Business Research. A Practical Guide for Undergraduate& Postgraduate Students. London, 2009, 376 p.
3. Fisher C. Researching and writing dissertation.2nd edition. Pearson Education, 2007. 369 p.
Ierobežotās izvēles studiju kurss ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmā „Ekonomika”.