Kursa kods LauZ5063
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareVides inženierija un enerģētika
Zinātnes apakšnozareLauksaimniecības inženierzinātne
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums21.09.2011
Atbildīgā struktūrvienībaInženiertehnikas un enerģētikas institūts
Mg. paed.
Kursā tiek pamatots lauksaimniecības servisuzņēmuma darbības virziens, tiek apgūta uzņēmuma darbības mērķa, uzdevuma un apjomu noteikšana. Tiek veikta mērķa realizācijas iestrāde un situācijas analīze. Kursa gaitā tiek izstrādāts komercdarbības plāna makets, biznesa plāna sastādīšana, tā sastāvdaļu pamatojums. Kursā tiek veikts uzņēmuma darbības vērtējums un rezultātu analīze.
Zināšanas: par tehniskā un tehnoloģiskā pakalpojuma veidiem lauksaimnieciskajā ražosanā un to specifiskām prasībām.
Prasmes: organizēt reģionālos lauku servisa pakalpojuma uzņēmumus.
Kompetece: par lauksaimniecības uzņēmumiem nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko servisa nozari.
1 Servisuzņēmuma darbības virziena un mērķa formulēšana.
2 Darbošanās virziena pamatojums un prasības tās realizēšanai.
3 Klientu un to prasību apzināšana.
4 Servispakalpojumu realizēšanas veidi un paņēmieni.
5 Uzņēmuma pieredze un iestrāde darbības mērķu realizācijai.
6 Vispārējā ražošanas situācijas prognoze.
7 Servisa uzņēmuma darbības analīze.
8 Komercdarbības plāna makets.
9 Komercdarbības mērķa izklāsts.
10 Konkurence.
11 Uzņēmuma pārvalde.
12 Personāls. Kadru komplektēšana.
13 Darba pieredze konkrētā servisa darbības jomā.
14 Uzņēmuma sagatavošana darbībai - tehniskiem un tehnoloģiskiem servispakalpojumiem.
15 Tirgus pētījumi par pakalpojumu veidiem.
16 Pakalpojumu un preču reklāma.
- izstrādāti un ieskaitīti mājas darbi;
- sekmīgi uzrakstīts kontroldarbs.
Ieskaite.
1. Sprancmanis N. Transporta pakalpojumu ekonomika un organizācija. Rīga: RTU. 2001. 283 lpp.
2. Vitera D., Vipmane K. Marketings mazajos uzņēmumos. Biznesa plāns. Reklāma - teorija un prakse. Rīga: Merkūrijs LAT, 1995. 130 lpp.
3. Sprancmanis N. Firmas ekonomika un lēmumu motivācija. Rīga, LTVSVI, 1994. 80 lpp.
4. Abizāre V. Uzņēmējdarbības pamati. Ozolnieki, 2003.
1. Birzietis G., Kunkule D. Transporta ekonomika. Jelgava: LLU, 2007. 81 lpp.
2. Kohler H. Intermediate Microeconomics. Theory and Applications: 3rd ed. 1990 by Scott Toresman and Company. 1990.
3. Neue Maerkte für landwirtschaftliche Unternehmer. Bonn: BMW, 1997.
1. AgroTops. Rīga: Aģentūra Agro apgāds. ISSN 1407-5164.
2. Saimnieks LV. Rīga: TEE BIO, 2004- ISSN 1691-1598.
3. http://www.topagrar.com/
Izvēle: akadēmiskās maģistra studiju programmas Lauksaimniecības inžnierzinātne apakšprogrammu Tehniskais un tehnoloģiskas serviss un Augkopības tehnika studentiem.