Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
#Tehniskā fakultāte
Mājas vide izglītībā Profesionālā bakalaura
Programmas direktors: Silvija Reihmane
Akreditēts: 13/03/2020-31/12/2024 Licenzēts: 26/07/2012-31/12/2024
2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
Informat: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, informātika
Vizual: Pedagoģija, psiholoģija, mājturība un tehnoloģijas, mājsaimniecība, vizuālā māksla
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
Informat Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Vizual Zināšanas: spēj parādīt vispusīgas un specializētas zināšanas pedagoģijā, psiholoģijā, didaktikā, pētījumu metodoloģijā, mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/vizuālās mākslas metodikā un zinībās, IT pielietojumā izglītībā un kritisku izpratni par kopveseluma pieeju pedagoģisko problēmu risināšanā. Prasmes: spēj īstenot izglītības programmas mācību priekšmetu ietvaros; organizēt un vadīt mācību un audzināšanas darbību pedagoģisko mērķu sasniegšanai; nodrošināt pozitīvu un atbalstošu saskarsmi audzēkņu zināšanu un prasmju apguvei un attieksmju veidošanai; analizēt un vērtēt audzēkņu iegūtās zināšanas un prasmes; veidot audzēkņu radošo attieksmi un patstāvību izglītības procesā; sadarboties ar skolēniem, ģimenēm/aizbildņiem, kolēģiem; izvēlēties vai izstrādāt metodiskos materiālus mācību un audzināšanas darbam; analizēt un vērtēt sevi un savu profesionālo darbību un izdarīt secinājumus tās pilnveidei; izprast un apzināties mūžizglītības nepieciešamību; formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus zinātniski pētnieciskajos darbos, izstrādājot un aizstāvot kursa darbus un bakalaura darbu, kas ietver pedagoģisku pētījumu saistībā ar mājturības un tehnoloģiju/ mājsaimniecības un informātikas/ vizuālās mākslas mācībām skolā, tos prezentēt un argumentēti diskutēt par tiem. Kompetences: spēj argumentēt un risināt problēmas izglītībā un mācību priekšmetu metodikā, pieņemt lēmumus un risināt problēmas skolotāja darbā, parādīt, ka izprot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību un piedalīties izglītības jomas attīstībā.
Kredītpunktu sadalījums pa semestriem un daļām (A-obligātā, B-specializācijas izvēle, C-brīvā izvēle)
Pilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. Kopā
B 21.75 20.75 20.75 20.75 20 20.5 12 28 164.5
Vispārizglītojošie kursi 10 5 2     2   1 20
Nozares teorētiskie pamatkursi 2 6 6 7 3.5 5 3 2 34.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 8 9 10 11 14.5 13.5 9 25 100
Brīvās izvēles kursi 1.75 .75 2.75 2.75 2       10
Nepilna laika
Daļa 1-sem. 2-sem. 3-sem. 4-sem. 5-sem. 6-sem. 7-sem. 8-sem. 9-sem. 10-sem. Kopā
B 16.5 16 16.5 16 16.5 16.5 11.5 17 10 25 161.5
Vispārizglītojošie kursi 5.5 7.5 2 3 2       2   22
Nozares teorētiskie pamatkursi 4 2 6 3 4.5 4 1 7 6   37.5
Nozares profesionālās specializācijas kursi 7 6.5 8.5 10 10 12.5 10.5 10 2 25 102
Brīvās izvēles kursi             2 2 2   6
2015.rudens 2015.pavasara 2014.rudens 2014.pavasara 2013.rudens 2013.pavasara
Pilna laika Nepilna laika
1-sem. 3-sem. 5-sem. 7-sem. Kursu plāns ar aprakstiem Lekciju saraksts
C50036,C50038 B (?)
MākZP047 Floras dizains [Brīvā izv. rudens sem.] (3)
C50036,C50038 Brīvās izvēles kursi (?)
MākZP047 Floras dizains [Brīvā izv. rudens sem.] (3)
5-sem. B (20)
Arhi3042 Būvniecība [MVI: PL 5.sem., NL 7.sem.] (3)
DatZ3014 WWW tehnoloģijas [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
DatZ3021 Programmēšanas pamati III [MVI, p(b): PL un NL 5.sem.] (3)
InfT3026 IKT prezentācijas materiālos [B., SZF.,TF] (3)
MākZ3020 Padziļinātā zīmēšana IV [MVI, p(b): PL un NL 5. sem.] (2.25)
MākZP034 Tēlotājmāksla II [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
MākZP036 Gleznošana II [MVI, p(b): PL un NL 7.sem.] (3)
PārZ2021 Galda kultūra [MVI: PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
PārZ4039 Ēdienu gatavošanas tehnoloģija [MVI: PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
Peda2040 Mājturības metodika [MVI, p(b): PL un NL 5.sem.] (2.25)
Peda2050 Tekstilmateriāli un to apdare II [Filcēšana, MVI, p(b): PL 5.sem; NL 7.sem. (1.5)
Peda3023 Modelēšana [MVI: PL 5.sem., NL 7.sem.] (1.5)
Peda3024 Vizuālās mākslas metodika [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
Peda4028 Informātikas metodika [MVI, p(b)] (3)
Peda4030 IT izglītībā II [MVI, p(b): PL-6.sem., NL-8.sem.] (3)
VadZ3017 Komandas menedžments [Ekon., a: 5. un 7. sem.; Komercd., p(b): 3.sem.] (3)
5-sem. Nozares teorētiskie pamatkursi (3.5)
Peda2040 Mājturības metodika [MVI, p(b): PL un NL 5.sem.] (2.25)
Peda4030 IT izglītībā II [MVI, p(b): PL-6.sem., NL-8.sem.] (3)
5-sem. Nozares profesionālās specializācijas kursi (14.5)
Arhi3042 Būvniecība [MVI: PL 5.sem., NL 7.sem.] (3)
DatZ3014 WWW tehnoloģijas [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
DatZ3021 Programmēšanas pamati III [MVI, p(b): PL un NL 5.sem.] (3)
MākZ3020 Padziļinātā zīmēšana IV [MVI, p(b): PL un NL 5. sem.] (2.25)
MākZP034 Tēlotājmāksla II [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
MākZP036 Gleznošana II [MVI, p(b): PL un NL 7.sem.] (3)
PārZ2021 Galda kultūra [MVI: PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
PārZ4039 Ēdienu gatavošanas tehnoloģija [MVI: PL 5.sem., NL 6.sem.] (1.5)
Peda2050 Tekstilmateriāli un to apdare II [Filcēšana, MVI, p(b): PL 5.sem; NL 7.sem. (1.5)
Peda3023 Modelēšana [MVI: PL 5.sem., NL 7.sem.] (1.5)
Peda3024 Vizuālās mākslas metodika [MVI, p(b): PL 5.sem., NL 6.sem.] (3)
Peda4028 Informātikas metodika [MVI, p(b)] (3)
PedaP098 Vērošana un metodika [MVI, p(b): prakse, PL 4.sem., NL 6.sem.] (6)
5-sem. Brīvās izvēles kursi (2)
InfT3026 IKT prezentācijas materiālos [B., SZF.,TF] (3)
VadZ3017 Komandas menedžments [Ekon., a: 5. un 7. sem.; Komercd., p(b): 3.sem.] (3)