Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte Doktorantūras skola Pedagoģija Doktora Programmas direktors: Baiba Briede Akreditēts: 05/06/2013-31/12/2024 Licenzēts: 19/04/2006-31/12/2024 2.2. Galvenā(-s) studiju joma(-s)
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.) - Zināšanas: izprot aktuālo teorētisko un empīrisko pētījumu metodoloģiju un zinātnes valodu; pārzina zinātniskās datu bāzes; sistēmiski izprot problēmas un teorijas pētījuma jomā; izprot teorētisko un praktisko novitāšu un starpnozaru pētījumu nozīmi pedagoģijas zinātnē.
Prasmes: spēj atbildīgi veikt teorētisko un empīrisko pētījumu, sadarbojoties ar vadītāju un pārējām iesaistītajām personām; patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties pētījumu metodes; prezentēt pētījumu rezultātus vietējās un starptautiskās konferencēs, semināros, simpozijos un diskutēt par tiem; veidot jaunas zināšanas un izpratni par tām un esošām zināšanām un to izmantošanu praksē, īstenojot būtiska apjoma oriģinālu pētījumu, no kura daļa ir starptautiski citējamas publikācijas; komunicēt par pedagoģijas nozari ar zinātniekiem un sabiedrību; patstāvīgi paaugstināt zinātnisko kvalifikāciju; īstenot zinātniskus projektus izglītībā atzīstamā starptautiskā līmenī; vadīt pētnieciskus vai attīstības uzdevumus izglītībā institucionālā līmenī.
Kompetence: spēj patstāvīgi izvirzīt inovatīvas pētījumu idejas un tās kritiski analizēt, sintezēt un izvērtēt pedagoģijas un starpnozaru kontekstā; spēj atbildīgi veikt nozīmīgus zinātniskos pētījumus, veicinot inovāciju ieviešanu, īpaši lauku kopienu ilgtspējīgai attīstībai; spēj plānot, strukturēt un vadīt zinātniskus projektus; vadīt zinātniskus darbus un komunicēt ar kolēģiem, zinātnieku sabiedrību un sabiedrību savā ekspertjomā; akadēmiskā un profesionālā kontekstā spēj veicināt izglītības, zinātnes, kultūras un sociālo progresu sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai. Kredītpunktu sadalījums pa semestriem un daļām (A-obligātā, B-specializācijas izvēle, C-brīvā izvēle) Pilna laika