Vecais studiju plāns
Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte
Ekonomikas un sabiedrības attīstības fakultāte
Ekonomika Bakalaura
Programmas direktors: Aina Dobele
Apjoms (kredītpunktos): 160 Akreditēts: 26/05/2021-27/05/2027 Licenzēts: 04/03/2010-27/05/2027
4.2. Programmas prasības (kvalifikācijas iegūšanas nosacījumi utt.)
AgrVid Studiju programmas mērķis ir dot iespēju studentiem radošā mācību un pētnieciskā darbā iegūt akadēmisko izglītību ekonomikā, radīt nosacījumus zināšanu iegūšanai un augstas kvalitātes intelektuālo, analītisko un profesionālo prasmju attīstīšanai izvēlētajā specializācijas virzienā. Studiju rezultāti. Spēj parādīt fundamentālās un specializētās zināšanas ekonomikas teorijā un tās vēsturiskā attīstībā. Izprot bioekonomikas aktualitāti resursu racionālā un ilgtspējīgā izmantošanā. Orientējas mūsdienu ekonomikas zinātnes teorētiskajās pamatnostādnēs specializācijas virzienā Agrārā un vides ekonomika. Spēj parādīt zināšanas ekonomikas un atsevišķu saskares zinātņu teorētiskajos un praktiskajos pamatjautājumos. Spēj, izmantojot apgūtās teorētiskās zināšanas, veikt pētniecisku darbību, demonstrējot analītisku pieeju pētījuma objekta analīzē. Spēj patstāvīgi veikt atšķirīgu informācijas datu bāzu kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju apzināšanu, to sākotnējo un analītisko apstrādi, rezultātu interpretāciju. Prot izmantot piemērotākās pētnieciskās metodes un paņēmienus, lietpratīgi veikt iegūto rezultātu ekonomisko interpretāciju. Spēj pielietot normatīvo aktu prasības un novērtēt to ietekmi uzņēmumā un ekonomikā kopumā. Izprot kopējo lauksaimniecības politiku Eiropas Savienībā un Latvijā; pārzina institūciju, normatīvu, plānošanas dokumentu hierarhisko sistēmu agrārajos un vides politikas jautājumos. Prot novērtēt ekonomisko, sociālo un dabas savstarpējo mijiedarbības samēru, noteikt ilgtspējības indikatoru raksturlielumus un analizēt tos. Ir gatavs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. Spēj profesionāli komunicēt, argumentēt un saistoši demonstrēt veiktos pētījumus un aprēķinus gan speciālistiem, gan nespeciālistiem. Izprot ekonomisko procesu ietekmi uz vidi, spēj novērtēt un vadīt darba vidi. Spēj pielietot modernās informācijas tehnoloģijas ekonomikas datu uzskaitē un apstrādē. Spēj pielietot teorētiskās zināšanas praktisku uzdevumu risināšanā un lēmumu pieņemšanā uzņēmuma vai institūcijas darbības uzlabošanai. Ir pietiekošs teorētisko zināšanu, pētniecisko iemaņu un prasmju līmenis turpmākām studijām un zinātniski pētnieciskai darbībai.
GrFin Studiju programmas mērķis ir dot iespēju studentiem radošā mācību un pētnieciskā darbā iegūt akadēmisko izglītību ekonomikā, radīt nosacījumus zināšanu iegūšanai un augstas kvalitātes intelektuālo, analītisko un profesionālo prasmju attīstīšanai izvēlētajā specializācijas virzienā. Studiju rezultāti. Spēj parādīt fundamentālās un specializētās zināšanas ekonomikas teorijā un tās vēsturiskā attīstībā. Izprot bioekonomikas aktualitāti resursu racionālā un ilgtspējīgā izmantošanā. Orientējas mūsdienu ekonomikas zinātnes teorētiskajās pamatnostādnēs specializācijas virzienā Grāmatvedība un finanses. Spēj parādīt zināšanas ekonomikas un atsevišķu saskares zinātņu teorētiskajos un praktiskajos pamatjautājumos. Spēj, izmantojot apgūtās teorētiskās zināšanas, veikt pētniecisku darbību, demonstrējot analītisku pieeju pētījuma objekta analīzē. Spēj patstāvīgi veikt atšķirīgu informācijas datu bāzu kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju apzināšanu, to sākotnējo un analītisko apstrādi, rezultātu interpretāciju. Prot izmantot piemērotākās pētnieciskās metodes un paņēmienus, lietpratīgi veikt iegūto rezultātu ekonomisko interpretāciju. Spēj pielietot normatīvo aktu prasības un novērtēt to ietekmi uzņēmumā un ekonomikā kopumā. Spēj vadīt un kontrolēt grāmatvedības darbu uzņēmumos un iestādēs, sagatavot finanšu pārskatus un veikt uzņēmumu vērtēšanu, izmantojot dažādas metodes. Pārzina banku un finanšu sektora darbību un nodokļu sistēmu. Spēj veikt fizisko un juridisko personu nodokļu aprēķināšanu, deklarēšanu un norēķinus, kā arī nodokļu uzskaiti uzņēmumos. Ir gatavs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. Spēj profesionāli komunicēt, argumentēt un saistoši demonstrēt veiktos pētījumus un aprēķinus gan speciālistiem, gan nespeciālistiem. Izprot ekonomisko procesu ietekmi uz vidi, spēj novērtēt un vadīt darba vidi. Spēj pielietot modernās informācijas tehnoloģijas ekonomikas datu uzskaitē un apstrādē. Spēj pielietot teorētiskās zināšanas praktisku uzdevumu risināšanā un lēmumu pieņemšanā uzņēmuma vai institūcijas darbības uzlabošanai. Ir pietiekošs teorētisko zināšanu, pētniecisko iemaņu un prasmju līmenis turpmākām studijām un zinātniski pētnieciskai darbībai.
RegAP Studiju programmas mērķis ir dot iespēju studentiem radošā mācību un pētnieciskā darbā iegūt akadēmisko izglītību ekonomikā, radīt nosacījumus zināšanu iegūšanai un augstas kvalitātes intelektuālo, analītisko un profesionālo prasmju attīstīšanai izvēlētajā specializācijas virzienā. Studiju rezultāti. Spēj parādīt fundamentālās un specializētās zināšanas ekonomikas teorijā un tās vēsturiskā attīstībā. Izprot bioekonomikas aktualitāti resursu racionālā un ilgtspējīgā izmantošanā. Orientējas mūsdienu ekonomikas zinātnes teorētiskajās pamatnostādnēs specializācijas virzienā Reģionālā attīstība un pārvalde. Spēj parādīt zināšanas ekonomikas un atsevišķu saskares zinātņu teorētiskajos un praktiskajos pamatjautājumos. Spēj, izmantojot apgūtās teorētiskās zināšanas, veikt pētniecisku darbību, demonstrējot analītisku pieeju pētījuma objekta analīzē. Spēj patstāvīgi veikt atšķirīgu informācijas datu bāzu kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju apzināšanu, to sākotnējo un analītisko apstrādi, rezultātu interpretāciju. Prot izmantot piemērotākās pētnieciskās metodes un paņēmienus, lietpratīgi veikt iegūto rezultātu ekonomisko interpretāciju. Spēj pielietot normatīvo aktu prasības un novērtēt to ietekmi uzņēmumā un ekonomikā kopumā. Spēj noteikt teritorijas attīstības potenciālu, analītiski izvērtēt nacionālos, reģionālos un vietējo pašvaldību attīstības stratēģijas dokumentus. Spēj izmantot reģionu analīzes metodes statistiski pamatotu slēdzienu pieņemšanai. Prot analizēt pašvaldības funkcijas un to sniegto kvalitāti. Ir gatavs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. Spēj profesionāli komunicēt, argumentēt un saistoši demonstrēt veiktos pētījumus un aprēķinus gan speciālistiem, gan nespeciālistiem. Izprot ekonomisko procesu ietekmi uz vidi, spēj novērtēt un vadīt darba vidi. Spēj pielietot modernās informācijas tehnoloģijas ekonomikas datu uzskaitē un apstrādē. Spēj pielietot teorētiskās zināšanas praktisku uzdevumu risināšanā un lēmumu pieņemšanā uzņēmuma vai institūcijas darbības uzlabošanai. Ir pietiekošs teorētisko zināšanu, pētniecisko iemaņu un prasmju līmenis turpmākām studijām un zinātniski pētnieciskai darbībai.
Tiesb Studiju programmas mērķis ir dot iespēju studentiem radošā mācību un pētnieciskā darbā iegūt akadēmisko izglītību ekonomikā, radīt nosacījumus zināšanu iegūšanai un augstas kvalitātes intelektuālo, analītisko un profesionālo prasmju attīstīšanai izvēlētajā specializācijas virzienā. Studiju rezultāti. Spēj parādīt fundamentālās un specializētās zināšanas ekonomikas teorijā un tās vēsturiskā attīstībā. Izprot bioekonomikas aktualitāti resursu racionālā un ilgtspējīgā izmantošanā. Orientējas mūsdienu ekonomikas zinātnes teorētiskajās pamatnostādnēs specializācijas virzienā Tiesību zinātnes. Spēj parādīt zināšanas ekonomikas un atsevišķu saskares zinātņu teorētiskajos un praktiskajos pamatjautājumos. Spēj, izmantojot apgūtās teorētiskās zināšanas, veikt pētniecisku darbību, demonstrējot analītisku pieeju pētījuma objekta analīzē. Spēj patstāvīgi veikt atšķirīgu informācijas datu bāzu kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju apzināšanu, to sākotnējo un analītisko apstrādi, rezultātu interpretāciju. Prot izmantot piemērotākās pētnieciskās metodes un paņēmienus, lietpratīgi veikt iegūto rezultātu ekonomisko interpretāciju. Spēj pielietot normatīvo aktu prasības un novērtēt to ietekmi uzņēmumā un ekonomikā kopumā. Izprot saistību nodibināšanas, pildīšanas, spēkā esamības un izbeigšanas būtību. Izprot darba tiesību būtību, nozīmi, lomu mūsdienu ekonomikā, spēj dibināt un realizēt darba tiesiskās attiecības. Ir gatavs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. Spēj profesionāli komunicēt, argumentēt un saistoši demonstrēt veiktos pētījumus un aprēķinus gan speciālistiem, gan nespeciālistiem. Izprot ekonomisko procesu ietekmi uz vidi, spēj novērtēt un vadīt darba vidi. Spēj pielietot modernās informācijas tehnoloģijas ekonomikas datu uzskaitē un apstrādē. Spēj pielietot teorētiskās zināšanas praktisku uzdevumu risināšanā un lēmumu pieņemšanā uzņēmuma vai institūcijas darbības uzlabošanai. Ir pietiekošs teorētisko zināšanu, pētniecisko iemaņu un prasmju līmenis turpmākām studijām un zinātniski pētnieciskai darbībai.
Uznd Studiju programmas mērķis ir dot iespēju studentiem radošā mācību un pētnieciskā darbā iegūt akadēmisko izglītību ekonomikā, radīt nosacījumus zināšanu iegūšanai un augstas kvalitātes intelektuālo, analītisko un profesionālo prasmju attīstīšanai izvēlētajā specializācijas virzienā. Studiju rezultāti. Spēj parādīt fundamentālās un specializētās zināšanas ekonomikas teorijā un tās vēsturiskā attīstībā. Izprot bioekonomikas aktualitāti resursu racionālā un ilgtspējīgā izmantošanā. Orientējas mūsdienu ekonomikas zinātnes teorētiskajās pamatnostādnēs specializācijas virzienā Biznesa procesu vadība. Spēj parādīt zināšanas ekonomikas un atsevišķu saskares zinātņu teorētiskajos un praktiskajos pamatjautājumos. Spēj, izmantojot apgūtās teorētiskās zināšanas, veikt pētniecisku darbību, demonstrējot analītisku pieeju pētījuma objekta analīzē. Spēj patstāvīgi veikt atšķirīgu informācijas datu bāzu kvantitatīvo un kvalitatīvo rādītāju apzināšanu, to sākotnējo un analītisko apstrādi, rezultātu interpretāciju. Prot izmantot piemērotākās pētnieciskās metodes un paņēmienus, lietpratīgi veikt iegūto rezultātu ekonomisko interpretāciju. Spēj pielietot normatīvo aktu prasības un novērtēt to ietekmi uzņēmumā un ekonomikā kopumā. Izprot biznesa procesa kopsakarības uzņēmumā un spēj integrēt un pieņemt lēmumus inovācijas radīšanā. Spēj novērtēt uzņēmuma attīstības iespējas mainīgajos ārējās vides apstākļos un izprot kvalitātes vadības instrumentus un sistēmas. Ir gatavs uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai komandā. Spēj profesionāli komunicēt, argumentēt un saistoši demonstrēt veiktos pētījumus un aprēķinus gan speciālistiem, gan nespeciālistiem. Izprot ekonomisko procesu ietekmi uz vidi, spēj novērtēt un vadīt darba vidi. Spēj pielietot modernās informācijas tehnoloģijas ekonomikas datu uzskaitē un apstrādē. Spēj pielietot teorētiskās zināšanas praktisku uzdevumu risināšanā un lēmumu pieņemšanā uzņēmuma vai institūcijas darbības uzlabošanai. Ir pietiekošs teorētisko zināšanu, pētniecisko iemaņu un prasmju līmenis turpmākām studijām un zinātniski pētnieciskai darbībai.

Kursu plāns ar aprakstiem 6-sem. 8-sem. 9-sem. 1-sem. 2-sem. 4-sem. 7-sem. 10-sem. 3-sem. 5-sem.
7-sem. B (10)
Ekon2023 Naudas politika [ekonB] (1.5) Pučure Inga
Ekon3020 Agrārās telpas teorija [ekon.B. līdz 2004/2005 māc.g.] (3) Buģina Veronika
Ekon3031 Starptautiskie ekonomiskie sakari [Ekon., a: PL-7.sem.,NL-5.sem.]] (3) Ancāns Sandris
Ekon3034 Apdrošināšanas tirgus [Bak] (2.25) Kantiķe Ingrīda
Ekon3041 Finanšu grāmatvedība [Bak v.] (3.75) Grigorjeva Regīna
Ekon4008 Uzņēmējdarbības likumdošana [Ekon., a] (3) Upīte Ilze, Ausēja Sanita
Ekon4030 Reģiona analīzes metodes (2.25) Zvirgzdiņa Līga
Ekon4037 Finanšu grāmatvedība I [Bak v] (7.5) Grigorjeva Regīna
Ekon4044 Muitas lietas [EF Bak, 1.5 KP] (2.25) Labanovska Anita
JurZ3006 Starptautiskās līgumtiesības [ekon.B.] (1.5) Kniploka Iveta
JurZ3007 Nekustamais īpašums [Zem.ier., 1.līm.: 3.sem.] (2.25) Mengots Modris
PolZ2002 Latvija un Eiropas Savienība (3) Ķusis Jānis
Psih3003 Panākumu algoritms [ekon.B. neaktīvs studiju priekšmets] (1.5) Vilciņa Anastasija
Soci3006 Lauku socioloģija [ekon.B.] (2.25) Krūzmētra Maiga
7-sem. C #
Arhi4025 Apdzīvotu vietu plānošana [ekon.B.] (2.25) Jankava Anda