Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Aktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kurstitel
Kurs-Code Soci6003
Kreditpunkte (ECTS) 3
Stundenzahl insgesamt (im Auditorium) 81
Vorlesungen (Stundenzahl) 12
Stundenzahl fŅr Seminare und praktische Arbeitsaufträge 12
Selbststandige Arbeit des Studenten (Stunden) 57
Bestätigt am (Datum) 30/09/2020
 
Kurs ausgearbeitet von (Lehrkraft)
, Līga Paula

Vorkenntnisse
PolZ5010,
Soci5014,
Soci5042,
Soci6014,
Zur einfŅhrenden LektŅre empfohlen
1. An Introduction to the Human Development and Capability Approach: Freedom and Agency. Eds. S. Deneulin, L. Shahani. Ottawa: Human Development and Capability Association, 2009. Pieejams: https://www.idrc.ca/en/book/introduction-human-development-and-capability-approach-freedom-and-agency
2.Latvija. Pārskats par tautas attīstību (kopš 1995. gada). Pieejams: https://www.lu.lv/zinatne/programmas-un-projekti/citi-projekti-un-petijumi/tautas-attistibas-parskata-projekts/
3.UNDP. Human Development Report (kopš 1990. gada). Pieejams:
http://hdr.undp.org/en/global-reports
4.Alkire S. Human Development: Definitions, Critiques, and Related Concepts. Pieejams: http://www.ophi.org.uk/human-development-definitions-critiques-and-related-concepts/
5. Readings in Human Development. Concepts, Measures and Policies for a Development Paradigm. Eds. S. Fukuda-Parr A.K. Shiva Kumar. New Delhi [etc]: Oxford University Press, 2003.
6. Cilvēktiesības pasaulē un Latvijā. Red. I. Ziemele. Rīga: Izglītības soļi, 2000. 346 lpp.
7. Cilvēkdrošība Latvijā un pasaulē: no idejas līdz praksei. Red. Ž. Ozoliņa. Rīga: Zinātne, 2012. 463 lpp.
8. Jaunas pieejas sociālās attīstības mērīšanā: cilvēki, teritorijas, pašvaldības. Zin. red. A. Zobena, I. Ijabs. Rīga: Latvijas Universitāte, 2015. 390 lpp. Pieejams:
http://www.szf.lu.lv/fileadmin/user_upload/szf_faili/Petnieciba/sppi/tautas/Soc_attistibas_merishana.epub
9. Inovatīvi risinājumi ceļā uz ilgtspēju: sabiedrība, ekonomika, vide. Zin. red. A. Zobena. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2018. 296 lpp. Pieejams: http://www.sustinno.lv/userfiles/sustinno-gramata-A-final(1).pdf
Weiterfuhrende Literatur
1.Anča, G. (et al.) (2002). Tautas attīstība: mācību līdzeklis. Rīga: Jumava, 267 lpp.
2.Atstāja, Dz., Dimante, Dž., Brīvers, I. (u.c.) (2011). Vide un ekonomika. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2011. 256 lpp.
3.Hanovs, D. (2008). Šeit, visur un tagad. Globalizācija Latvijā: konteksti, diskursi, dalībnieki. Rīga: Drukātava, 2008. 334 lpp. 4.Kļaviņš, M., Zaļoksnis, J. (red.) (2011). Vide un ilgtspējīga attīstība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 334 lpp.
Zur LektŅre vorgeschlagene Zeitschriften
1.Journal of Human Development and Capabilities. London: Routledge. ISSN 1945-2837. Pieejams: https://www.tandfonline.com/toc/cjhd20/current
2.World Development. Qubec, Monreal: World development Editorial Office. ISNN 0305-750X. Pieejams: https://www.journals.elsevier.com/world-development
3.The Universal Declaration of Human Rights. Pieejams: https://www.un.org/en/universal-declaration-human-rights/index.html
4.International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights. Pieejams: https://www.ohchr.org/EN/ProfessionalInterest/Pages/CESCR.aspx
5.ICCPR. Pieejams: International Covenant on Civil and Political Rights, G.A. res. 2200A 6.UN. The 17 goals. Pieejams: https://sdgs.un.org/goals