Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Pedagoģija un darba psiholoģija I |
Kursa kods | Peda1010 |
Zinātnes nozare | Pedagoģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 1.5 |
Kopējais stundu skaits kursā | 40.5 |
Lekciju stundu skaits | 10 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 6 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., prof. Baiba Briede Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Aizstātais(-ie) kurss(-i) | |
PedaM001 [GPEDM001] Pedagoģija un darba psiholoģija I |
|
Kursa anotācija | |
Pedagoģijas pamatjēdzieni. Pieaugušo izglītības īpatnības. Darba aizsardzības mācību pedagoģiski psiholoģiskie aspekti. Mācību process un metodes darba aizsardzībā. Informācijas tehnoloģiju izmantošana mācībās. Metodiskie materiāli, instrukcijas, to sastādīšana. Darba un mācību vide. Mācību kvalitātes vadīšana. Darba psiholoģija. Darba process, slodze un analīze. Psihosomatika. Stress. Izdegšana darbā. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas- izprot darba aizsardzībā izmantojamās mācību metodes un darba psiholoģiju; prasmes vadīt nodarbības darba aizsardzībā; kompetence izvērtēt darba aizsardzības mācību kvalitāti un tās pilnveidot; izvērtēt psihoemocionālo faktoru ietekmi uz darba drošību; izvēlēties neformālās un informālās izglītības veidus savu zināšanu, prasmes un kompetences pilnveidei. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 L. Ievads priekšmeta studijās. Pedagoģijas pamatjēdzieni..
2 S. Izglītība ilgtspējīgai attīstībai, tās balsti. 3 L. Pieaugušo izglītība. Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūra. 4 L. Mācību pedagoģiski psiholoģiskie aspekti. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. 5 L. Saskarsme un komunikācija. 6 L. Mācību process. Ētiskie un estētiskie mācību nosacījumi. 7 L. Pedagoģiskā ētika. Mācību metodes. 8 L. Monoloģiskās metodes. Mācību materiālu izveide. 9 L. Dialoģiskās metodes. 10 L. Pētnieciskās metodes. 11 S. Mācību metožu izmantošana darba aizsardzībā. Pārbaude un vērtēšana. 12 S. Informācijas tehnoloģijas un to izmantošana. 13 S. IT izmantošana. L. Mācību metodiskie materiāli un instrukcijas. 14 L. Mācību vide. Mācību kvalitātes vadīšana. 15 S. Mācību metodiskie materiāli un instrukcijas. Mācību vide. 16 S. Kursa pašvērtējums. Ieskaite. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Kontroldarbi (testi); ieskaite 2.semestrī. | |
Obligātā literatūra | |
1. Darba aizsardzības apmācību metodes. Rīga: Labklājības ministrija, 2003. 115 lpp.
2. Mācību metodes./B. Briede , M. Doils, H. Makintaire, L. Pēks, I. Šīlda. Jelgava: LLU, 1997. 68 lpp. 3. Psihosociālā darba vide. Rīga: Labklājības ministrija, 2004. 137 lpp. 4. Svence G. Pieaugušo psiholoģija: personības brieduma perioda attīstības akcenti un profesionālā motivācija. Rīga: RaKa, 2003. 180 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Briede B., Pēks L. Pirmā tikšanās ar nepazīstamu grupu. Jelgava: LLU, 1997. 42 lpp
2. Briede B., Pēks L. Ekoloģiskā pieeja izglītībā. Sērija Izglītības ekoloģija. Jelgava: LLU, IMI, 2011. 160 lpp. CD-ROM 3. Dukulis I. Apgūsim jauno Powerpoint!: Microsoft Office PowerPoint. 2003. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006,. 141 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Journal of Occupational and Organizational Psychology. ISSN 0963-1798 | |
Piezīmes | |
Kurss ir obligāts "Darba aizsardzība un drošība" nepilna laika studiju programmā. |