Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Korporatīvā stratēģija
Kursa kods VadZ5058
Zinātnes nozare Vadībzinātne (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 12
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 20
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Atbildīgā struktūrvienība Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. oec., Līga Mihejeva

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Kursa ietvaros studentiem tiek sniegtas teorētiskās pamatzināšanas, praktiskās pamatiemaņas un izpratne par korporatīvo stratēģiju, tās analīzi un plānošanu. Kursa laikā studenti izpratīs portfeļa stratēģiju, konkurences stratēģiju, SVID un PEST analīzes. Studentiem tiks attīstītas praktiskās iemaņas stratēģiskās kartes izstrādē.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Mūsdienu zinātnes stratēģijas izpratne
2 Adaptīvās meklēšanas teorija. Kaskādes pieeja.
3 Misija un biznesa ideja
4 Sinergisms stratēģijā
5 Portfeļa stratēģija. Konkurences stratēģija
6 Biznesa portfeļa modifikācijas. SVID un PEST analīze. Stratēģisko biznesa vienību perspektīvā potenciāla anal.
7 Portfeļa analīze.
8 Konkurētspējas analīze
9 Pakāpeniskās un nezināmās izmaiņas stratēģijā. Internacionalizācija un diversifikācija.
10 Stratēģiskās kartes
11 Stratēģisko karšu modeļi
12 Stratēģiskās kartes izstrādes process
13 Stratēģiskās kartes izstrāde
14 Stratēģiskās kartes izstrāde
15 Stratēģiskās kartes izstrāde 16 Stratēģiskās kartes izstrāde
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Eksāmena vērtējums nav zemāks par 4 ballēm.
Obligātā literatūra
1. Porter M.E. Competitive Strategy. NY, Free Press, 1998.
2. Kaplan R.S., Norton D.P. Using the balanced Scorecard as a strategic management system. Harvard Business Review, 1996., January- February, p.76 3. Ansoff I. Business Strategy. Penguin Books, Middlesex, 1969.
Papildliteratūra
1. Forands I. Stratēģijas kvalitāte. Rīga, 2000. 2. Caune J. Stratēģiskā vadīšana: funkcionālā, biznesa un korporatīvā līmeņa stratēģija. Rīga, 2004.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Dienas bizness
2. Kapitāls
3. Agrotops 4. Economist
Piezīmes
Kurss iekļauts LLU EF maģistra studiju programmas „Ekonomika” apakšprogrammas „Uzņēmējdarbība un vadīšana” ierobežotās izvēles studiju kursa blokā, pilna laika un nepilna laika studijām.