Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Stratēģijas plānošana |
Kursa kods | VadZ3022 |
Zinātnes nozare | Ekonomika un uzņēmējdarbība |
Zinātnes apakšnozare | Uzņēmējdarbības vadība |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 20 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 12 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 11/10/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Uzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. oec., pasn. Inese Saulāja |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti iepazīsies ar plānošanas metodoloģiju un stratēģijas būtību. Studiju kursu noklausoties, padziļinātas zināšanas tiks iegūtas stratēģiskajā plānošanā. Studenti labāk izpratīs, kas ir stratēģiskā vadīšana, stratēģijas veidi un līmeņi. Tiks iegūtas prasmes un zināšanas, lai veiksmīgāk veiktu uzņēmuma situācijas analīzi. Studenti apgūs metodes, kas ļaus veikt konkurentu un konkurētspējas analīzi. Pēc studiju kursa noklausīšanās, studenti būs kompetenti veikt stratēģisko plānošanu korporācijas līmenī ar tādiem modeļiem kā BCG, General Electric, Ansofa, Steinera, Shell/DPM un ADL/LC modeli | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas – par stratēģijas teoriju un jaunākajām tendencēm. Veidota izpratne par stratēģijas jēdzieniem un pamatprincipiem. Pēc kursa noklausīšanās students izzina stratēģijas veidus un līmeņus, kā arī atšķirību starp dažādiem stratēģijas plānošanas modeļiem.
Prasmes – prot pielietot stratēģijas plānošanas, situācijas analīzes, konkurentu analīzes u.c. metodes uzņēmumos. Prot pielietot vairākas metodes (modeļus) stratēģijas plānošanā. Prot izstrādāt stratēģijas alternatīvas uzņēmuma turpmākai darbībai, kā arī tās analizēt un pamatot. Kompetence - Tiek iegūtas zināšanas un praktiskās prasmes, lai uzņēmumam pārmaiņu laikā radītu jaunas alternatīvas stratēģija, taktikas, mērķus un turpmākās attīstības iespējas kopumā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Stratēģijas plānošanas metodoloģija
2 Tendenču un attīstības prognozēšana 3 Stratēģijas būtība un mērķi, veidi un līmeņi 4 Stratēģiskā vadīšana 5 Uzņēmuma situācijas 6 Konkurentu analīze 7 Stratēģiskās plānošanas būtība 8 Konkurētspējīga stratēģija 9 Konkurētspējīga stratēģija 10 Plānošana pēc BCG modeļa 11 Plānošana pēc BCG modeļa 12 Plānošana pēc GE/McKinsey modeļa 13 Plānošana pēc GE/McKinsey modeļa 14 Plānošana pēc Shell/DPM modeļa 15 Plānošana pēc ADL/Lc modeļa 16 Stratēģijas pieskaņošana un īstenošana |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jābūt izstrādātiem praktiskiem darbiem. | |
Obligātā literatūra | |
1. Nevils L. Stratēģiskā plānošana. Rīga: Multineo, 2007. 247 lpp.
2. Paula D. Latvijas ekonomikas konkurētspēja un investīciju nozīme tās veidošanā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2009. 166 lpp. 3. Caune J., Dzedons A. Pētersons L. Stratēģiskā vadīšana. Kamene, Rīga, 2000. 232 lpp. 4. Kalve I. Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība / Ieva Kalve. Rīga: Biznesa augstskola "Turība", 2005. 295 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Blaits Dž. Mārketings. Rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. 284 lpp.
2. Plānošana un ražošanas procesa organizēšanas pamatprincipi / Andra Zvirbule-Bērziņa, Līga Mihejeva, Anita Auziņa. Rīga: Biznesa augstskola "Turība", 2004. 143 lpp. 3. Thompson A. Strategic management: concepts and cases. Boston: IRWIN, 1992. 1117 p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Dienas bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041.
2. Forbes. Rīga: SK Media. ISSN 1691-6018. 3. Kapitāls: žurnāls lietišķiem cilvēkiem : krāsains biznesa un ekonomikas žurnāls. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 1998-. ISSN 1407-2505. |
|
Piezīmes | |
Izvēles studiju kurss 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Komerczinības" studentiem. |