Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Mijdarbību analīze |
Kursa kods | Psih6003 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 16 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. psych., Anita Vecgrāve Dr. paed., Ludis Pēks |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Maģistranti iegūst zināšanas, prasmes un kompetenci par mijdarbību analīzes filozofiju un pamatidejām. Ego stāvokļu modeļi: Vecāks-Pieaugušais-Bērns. Transakcijas un glāsti. Transakciju veidi. Dzīves pozīcijas. Dzīves scenāriji. Laika strukturēšanas veidi. Spēles un spēļu analīze. Rekets. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas un izpratne par mijdarbību analīzi kā līdzekli pašizzināšanai, komunikācijai, pozitīvu attiecību veidošanai starp indivīdiem, grupām. Prasmes komunicēt ņemot vērā stāvokļus Vecāks, Pieaugušais, Bērns, laika strukturēšanu un transakciju veidus. Kompetences- refleksijas spējas par komunikāciju, spēlēm un savu dzīves scenāriju. | |
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Mijiedarbību analīzes filosofiskie pamatprincipi. EGO stāvokļu modeļi
2 EGO stāvokļu funkcionālā analīze. Egogramma, pārklāšanās 3 EGO stāvokļu struktūranalīze. Otrās kārtas struktūras modeļi. EGO stāvokļu diagnostika 4 Mijiedarbības komunikācijā : tiešās, slēptās, paralēlās, krustojošās, stūra, psiholoģiski nevienlīdzīgās 5 Psiholoģiskie glāsti. Glāstu profīls. Glāstu došanas treniņš. Pašglāsti 6 Laika strukturēšanas veidi. Personības laika strukturēšanas pilnveide. Kontroles darbs 7 Dzīves pozīciju veidošanās. Didaktogēnijas."Vardes vārdnīca". Skolēnu problēmu piederība un tās diagnostika 8 Dzīves scenāriju veidošanās. Scenāriju tipi un veidi 9 Scenārija vēstījumi: vērtējumi, pavēles, draiveri, atļaujas, programmas 10 Scenārija matrica. Scenāriju norise. 11 Miniscenārijs. Ignorēšana, tās matrica. 12 Simbioze. Psiholoģiskais rekets, tā novēršana. Reketa sistēma. 13 Psiholoģiskās spēles, to īpatnības 14 Spēles trijstūris, tā lomas. Lomu pārslēgšanās. Lomu apguve bērnībā un skolā 15 I un II klases spēļu formula. Izmaiņas un kontrakti par tām 16 Pasaciņu rakstīšana un to analīze |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Nodarbību apmeklējums vismaz 75%, treniņuzdevumu izpilde nodarbībās un mājās, ieskaitīts kontroles darbs, rakstiska testveida jautājumu. Ieskaite ar atzīmi 1., 2., 3.vai 4. semestrī. | |
Obligātā literatūra | |
1. Berns E. Spēles, ko spēlē cilvēki: cilvēku attiecību psiholoģija. Rīga: Birojs 2000 Plus, [2002]. 203 lpp.
2. Ķirse A. Atlass un treniņuzdevumi mijiedarbību analīzē. Mācību līdzeklis. Jelgava: LLU, 2002.-31 lpp. 3. Берн Э. Введение в психиатрию и психоанализ для непосвященных. PSYLIB, 2004. Available: http://www.psylib.ukrweb.net/books/berne01/index.htm 4. Eric Berne's Transactional Analysis - TA theory development and explanation. 2011. Available: http://www.businessballs.com/transactionalanalysis.htm |
|
Papildliteratūra | |
1. Berne E. Games people play: The psychology of human relationships. Harmondsworth (Mddx): Penguin Books, 1970. 173 p.
2. Transactional Analysis. 2011. Available: http://www.emotional-literacy.com/ta.htm 3. Schlegel L. Handwörterbuch der Transaktionsanalyse. 2002. Available: http://www.dsgta.ch/download/142dext3wG9Qt.pdf |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Transactional Analysis Journal, ISSN 0363-1537
2. The Script, ISSN 0164-7393 3. International Journal for Transactional Analysis Research. ISSN: 0357-7562.42. |
|
Piezīmes | |
Brīvā izvēle pedagoģijas maģistra akadēmiskajā programmā, pilna un nepilna laika studijās. |