Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Lietišķā psiholoģija |
Kursa kods | Psih1010 |
Zinātnes nozare | Psiholoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 2.25 |
Kopējais stundu skaits kursā | 60.75 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 8 |
Kursa apstiprinājuma datums | 21/05/2013 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. paed., Regīna Baltušīte Mg. ed., pasn. Jānis Pāvulēns |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studenti apgūst sevis izzināšanas un pašpilnveidošanās iespējas, pašapziņas stiprināšanu, personības struktūru, virzību un pieredzes nozīmi, personības attīstības iespējas, prasmi strādāt grupā, saskarsmes prasmes, karjeras veidošanu atbilstoši personībai, vadīšanas pamatus, psiholoģiskās situācijas izpratni., psihiskās palīdzības elementus, stresa optimizāciju. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas – zina galvenos mūsdienu psiholoģijas virzienus un faktus, problemsituāciju risināšanas stratēģijas, pašregulācijas mehānismus, līderības un vadības pamatus, mērķa realizēšanas posmus un indikatorus, kuri liecina par mērķa sasniegšanu, pieaugušo izglītības iespējas.
• Prasmes – prot lietot teorētiskās atziņas praksē, pašregulācijas mehānismus savas psihiskās veselības stabilizēšanā, apzinās savus resursus mērķu sasniegšanā, veikt pieaugušo izglītošanu, uzņemties līdera lomu nepieciešamības gadījumā. • Kompetence - spēj kritiski izvērtēt pieejamo psiholoģisko literatūru un izvēlēties avotus bakalaura darbam; spēj izvēlēties optimālo stratēģiju psihiskās veselības uzturēšanā, spēj izstrādāt mērķa sasniegšanas plānu un realizēt to, spēj empātiski veidot attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Psiholoģijas zinātnes vēsture, būtība un struktūra.
2 Pētniecības metodes psiholoģijā. 3 Psiholoģijas nozares. Psihes struktūra. 4 Personības struktūra. 5 Pašizziņa, pašnovērtējums, pašrealizācija, pašcieņa, dzīves pozīcija. 6 Izziņas psihiskie procesi (sajūtas, uztvere, uzmanība, atmiņa). 7 Domāšanas jēdziena satura izmaiņas.Pozitīvā domāšana. 8 Iztēle un radošums. Jūtas un emocijas. Emocionālā inteliģence. 9 Pieaugušo izglītības formas, metodes, specifika, motivācija. 10 Grupu veidi, to iespējas dažādu problēmu risināšanā. Grupas mērķi, uzdevumi, normas un motivācija. 11 Līderi, to veidi un grupas vadīšana. Jaunas līderības teorijas 12 Motivācija un griba.21.gadsimta motivācijas teorijas. 13 Karjeras veidošanas aspekti. 14 Verbālā un neverbālā saskarsme grupā. Atgriezeniskā saite. Uzslavas un kritikas izteikšana. 15 Labas darba komandas veidošana. Saliedēšana un psiholoģiskā savienojamība. 16 Stress, tā vadīšana : neiromuskulārā atslābināšanās, pozitīvā iztēle, meditācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Eksāmena vērtējums ir atkarīgs no semestra kumulatīvā vērtējuma: 1.kontroldarbs – 25 punkti; 2.kontroldarbs – 35 punkti; eksāmens – 40 punkti. 10 punkti veido eksāmena atzīmes 1 balli. | |
Obligātā literatūra | |
1. Borns L.E., Ruso N.F. Psiholoģija, 1 - 4 daļas. Rīga: RaKa, 2000.
2. Hunter W.S. General Psychology. [Whitefish, MT: Kessinger Publishing, 2010]. 351 p. 3. Džonstone D. Ceļvedis psiholoģijā. Rīga: Dienas grāmata, 2006. 491 lpp. 4. Vedins I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011. 360 lpp. |
|
Papildliteratūra | |
1. Beck D., Covan C. Spiral Dynamics: Mastering Values, Leadership and Change. Business&Economics, 2005. 362 p.
2. Svence G. Ievads Latvijas psiholoģijas vēsturē. Rīga: RaKa, 2009. 226 lpp. 3. Kassin S., Fein S., Markus H.R. Social Psychology. Wadsworth, Cengage Learning, 2010. 222 p. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Review of General Psychology. [tiešsaiste]. ISSN 1089 - 2680 (print) ISSN 1939-1552 (online) [skatīts 31.05.2013.]. Pieejams EBSCO datubāzēs 2. Journal of Personality and Social Psychology. [tiešsaiste]. ISSN 0022-3514 (print). ISSN 1939-1293 (online) [skatīts 31.05.2013.]. Pieejams EBSCO datubāzēs | |
Piezīmes | |
Obligātais studiju kurss ITF akadēmiskā izglītības bakalaura studiju programmā „Datorvadība un datorzinātne” un profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā „Programmēšana” pilna laika studijās. |