Statuss(Aktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Sociālā pedagoģija |
Kursa kods | Peda2043 |
Zinātnes nozare | Izglītības zinātnes |
Zinātnes apakšnozare | Skolas pedagoģija |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 20 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 12 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/04/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Mehānikas un dizaina institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. paed., lekt. Zane Beitere-Šeļegovska |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kursā tiek apskatīta sociālās pedagoģijas rašanās, attīstība dažādos laikos un valstīs, socializācija kā sociālās pedagoģijas problēma. Mūsdienu sabiedrībā nozīmīgākās sociālās problēmas, to rašanās cēloņi un sekas, iespējamie risinājumi. Sociālā pedagoga loma skolā, īpaši profesionālās izglītības skolās, darbs ar dažādām sociālā riska grupām. Likumdošana un normatīvie akti. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• zināšanas - izpratne par profesionālo izglītību un sociālo pedagoģiju, tās nozīmību profesionālajā izglītībā. Zināšanas par sociāla rakstura problēmām skolā, spēja tās apzināt, atklāt un risināt, integrēt aktuālos sociālos jautājumus audzināšanas stundās
• prasmes - analizēt un prast risināt sociāla rakstura situācijas un jautājumus dažādās sociālajās grupās un izvēlēties atbilstošākās metodes. Prast integrēt sociālos jautājumus audzināšanas stundās. Prast komunicēt ar dažādām grupām, uzstāties auditorijas priekšā. • kompetence - Sadarbība ar audzēkņiem, vecākiem, kolēģiem. Prast strādāt komandā. Objektīvi izvērtēt situācijas un rast risinājumus. Patstāvīgi lietot zināšanas un prasmes pedagoģiskā darbībā |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Sociālā pedagoģija kā zinātnes nozare. Tās vēsture.
2 Sociālā audzināšana kā sociālās pedagoģijas pētāmais objekts 3 Socializācija. Cilvēks kā socializācijas objekts, subjekts, upuris 4 Personas vajadzību struktūra. Vajadzību tests 5 Sociālā pedagoģija un sociālais darbs 6 Sociālās pedagoģijas iestādes un to darbības principi 7 Sociālā pedagoga lomas, funkcijas, darbs izglītības iestādē 8 Sociālās pedagoģijas pētāmās problēmas 9 Sociālās pedagoģijas pētāmās problēmas. Situāciju analīze 10 Skolas, vecāku un sabiedrības sadarbība 11 Skolas, vecāku un sabiedrības sadarbība. Situāciju analīze 12 Likumdošana un normatīvie akti 13 Tests 14 Referātu aizstāvēšana 15 Audzināšanas stundu aizstāvēšana 16 Audzināšanas stundu aizstāvēšana |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Vismaz 75% nodarbību apmeklējums. Ieskaitīts tests, rakstiski iesniegta un arī publiski prezentēta audzināšanas stunda. Ieskaite ar atzīmi | |
Obligātā literatūra | |
1. Rudņicka Z. Sociālais pedagogs skolā. Rīga: RaKa, 2001. 191 lpp
2. Беляев В. И., Савченко Т. А. История социальной педагогики. Магaдaн, 2014 482 c. 3. Plaude I. Sociālā pedagoģija. Rīga: RaKa, 2001, 187 lpp 4. Альжев Д. Социальная педагогика: конспект лекций. Litres, 2013. 271 c. |
|
Papildliteratūra | |
1. Мудрик А.В. Введение в социальную педагогику. Пенза, 1994
2. Balsons M. Kā izprast klases uzvedību. Lielvārde: Lielvārds, 1998. 207 lpp. 3. Sociālā darba terminoloģijas vārdnīca. Rīga: Sociālā darba un sociālās pedagoģijas augstskola "Attīstība", 2000. 249 lpp. |
|
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Žurnāls "Skolotājs". ISSN 1407-1045. 2. Bērnu tiesību aizsardzība. Likumdošana [tiešsaiste] [skatīts 02.03.2015.]. Pieejams: http://www.bernuthttp://archive-lv.com/page/379303/2012-10-06/http://www.bernutiesibas.lv/iesibas.lv/?gr_id=6 | |
Piezīmes | |
Iekļauts 1.līmeņa augstākās profesionālās izglītības studiju programmā "Profesionālās izglītības skolotājs". |