Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Sensorā un patērētāju zinātne |
Kursa kods | PārZ6014 |
Zinātnes nozare | Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas |
Zinātnes apakšnozare | Pārtikas produktu kvalitātes |
Kredītpunkti (ECTS) | 3 |
Kopējais stundu skaits kursā | 81 |
Lekciju stundu skaits | 10 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 22 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 49 |
Kursa apstiprinājuma datums | 12/10/2011 |
Atbildīgā struktūrvienība | Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. sc. ing., Envija Velga Strautniece |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kurss sniedz informāciju par sensorās un patērētāju zinātnes veidošanās vēsturi, mērķiem un uzdevumiem. Iepazīstina ar sensorās un patērētāju zinātnes metodēm, to lietošanu, patērētāju testu organizēšanu, vērtētāju izvēli, eksperimentu plānošanu un datu analīzi. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Zināšanas – par sensorās un patērētāju zinātnes būtību un metodēm;
prasmes – izpildīt sensorās un patērētāju zinātnes testus; kompetence – izmantot sensorās un patērētāju zinātnes metodes zinātniskajā darbā. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Sensorās un patērētāju zinātnes veidošanās un attīstības vēsture
2 Sensorās un patērētāju zinātnes mērķi. 3 Sensorās zinātnes ieguldījums pārtikas produktu attīstībā. 4 Patērētāju vēlmju pētījumi saistībā ar produktu attīstību. 5 Patērētāju vēlmju pētījumi saistībā ar produktu attīstību 6 Sensorie pētījumi un produktu attīstības process. 7 Sensorie pētījumi un produktu attīstības process 8 Sensorās metodes patērētāju reakcijas novērtēšanai 9 Sensorās metodes patērētāju reakcijas novērtēšanai 10 Sensorās metodes produktu raksturojuma izstrādāšanai 11 Sensorās metodes produktu raksturojuma izstrādāšanai. 12 Sensoro patērētāju testu organizēšanas vietas. 13 Vērtētāju izvēle sensoriem patērētāju testiem. 14 Eksperimentu plānošana un datu analīze. 15 Sensoro pētījumu attīstība. 16 Kontroldarbs (tests). |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jānostrādā laboratorijas darbi un jāiesniedz ziņolumi par rezultātiem,to novērtējumu un statistisko analīzi; jāizpilda individuālais uzdevums; jāuzraksta kontroldarbs par teorētiskiem jautājumiem. | |
Obligātā literatūra | |
1. Moskowitz H.R., Beckley J.H., Resurreccion A.V.A. Sensory and Consumer Research in Food Product Design and Development. Ames, Iowa: Blackwell Publishing, 2006. 358 p.
2. Stone H., Sidel J.L. Sensory Evaluation Practices. 3rd.ed., Tragon Corporation, Redwood City, CA, USA, 2004. 3. Meilgaard M., Civille G.V., Carr B.T. Sensory Evaluation Techniques. Boca Raton, Florida: CRC Press, Inc., 1999. 387 p. E-grāmata. Pieejama LLU tīklā kā arī izmantojot LLU IS vai E-studiju lietotājkontu CRCnetBase e-grāmatu datubāzē http://www.crcnetbase.com/doi/book/10.1201/9781439832271 |
|
Papildliteratūra | |
1. Strautniece E. Pārtikas produktu sensorā novērtēšana. Jelgava: LLU, PTF, 2004. 88 lpp. 2. Дуборасова Г.Ю. Сенсорный анализ пищевых продуктов. Москва: Изд. Маркетинг, 2001. 182 c. | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Journal of Food Quality and Preference . Published by Elsevier Science. ISSN: 0950-3293. Pieejams datubāzē Science Direct Journals LLU tīklā kā arī izmantojot LLU IS vai E-studiju lietotājkontu http://www.sciencedirect.com/science/journal/09503293
2. Journal of Food Technology. Published by Medwell Journals. ISSN (printed): 1684-8462. ISSN (electronic): 1993-6036. 3. Journal of Sensory Studies. Published by John Wiley and Sons. ISSN (printed): 0887-8250. ISSN (electronic): 1745-459X. |
|
Piezīmes | |
Studiju kurss iekļauts Pārtikas tehnoloģijas fakultātes akadēmiskajā maģistra studiju programmā "Pārtikas zinātne" kā izvēles studiju kurss. |