Excel
Kursa nosaukums Sensorā un patērētāju zinātne
Kursa kods PārZ6014
Zinātnes nozare Citas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozare Pārtikas produktu kvalitātes
Kredītpunkti (ECTS) 3
Kopējais stundu skaits kursā 81
Lekciju stundu skaits 10
Laboratorijas darbu stundu skaits 22
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 49
Kursa apstiprinājuma datums 12/10/2011
Atbildīgā struktūrvienība Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., Envija Velga Strautniece

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studiju kurss sniedz informāciju par sensorās un patērētāju zinātnes veidošanās vēsturi, mērķiem un uzdevumiem. Iepazīstina ar sensorās un patērētāju zinātnes metodēm, to lietošanu, patērētāju testu organizēšanu, vērtētāju izvēli, eksperimentu plānošanu un datu analīzi.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas – par sensorās un patērētāju zinātnes būtību un metodēm;
prasmes – izpildīt sensorās un patērētāju zinātnes testus; kompetence – izmantot sensorās un patērētāju zinātnes metodes zinātniskajā darbā.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Sensorās un patērētāju zinātnes veidošanās un attīstības vēsture
2 Sensorās un patērētāju zinātnes mērķi.
3 Sensorās zinātnes ieguldījums pārtikas produktu attīstībā.
4 Patērētāju vēlmju pētījumi saistībā ar produktu attīstību.
5 Patērētāju vēlmju pētījumi saistībā ar produktu attīstību
6 Sensorie pētījumi un produktu attīstības process.
7 Sensorie pētījumi un produktu attīstības process
8 Sensorās metodes patērētāju reakcijas novērtēšanai
9 Sensorās metodes patērētāju reakcijas novērtēšanai
10 Sensorās metodes produktu raksturojuma izstrādāšanai
11 Sensorās metodes produktu raksturojuma izstrādāšanai.
12 Sensoro patērētāju testu organizēšanas vietas.
13 Vērtētāju izvēle sensoriem patērētāju testiem.
14 Eksperimentu plānošana un datu analīze.
15 Sensoro pētījumu attīstība. 16 Kontroldarbs (tests).
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jānostrādā laboratorijas darbi un jāiesniedz ziņolumi par rezultātiem,to novērtējumu un statistisko analīzi; jāizpilda individuālais uzdevums; jāuzraksta kontroldarbs par teorētiskiem jautājumiem.
Obligātā literatūra
1. Moskowitz H.R., Beckley J.H., Resurreccion A.V.A. Sensory and Consumer Research in Food Product Design and Development. Ames, Iowa: Blackwell Publishing, 2006. 358 p.
2. Stone H., Sidel J.L. Sensory Evaluation Practices. 3rd.ed., Tragon Corporation, Redwood City, CA, USA, 2004. 3. Meilgaard M., Civille G.V., Carr B.T. Sensory Evaluation Techniques. Boca Raton, Florida: CRC Press, Inc., 1999. 387 p. E-grāmata. Pieejama LLU tīklā kā arī izmantojot LLU IS vai E-studiju lietotājkontu CRCnetBase e-grāmatu datubāzē http://www.crcnetbase.com/doi/book/10.1201/9781439832271
Papildliteratūra
1. Strautniece E. Pārtikas produktu sensorā novērtēšana. Jelgava: LLU, PTF, 2004. 88 lpp. 2. Дуборасова Г.Ю. Сенсорный анализ пищевых продуктов. Москва: Изд. Маркетинг, 2001. 182 c.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Journal of Food Quality and Preference . Published by Elsevier Science. ISSN: 0950-3293. Pieejams datubāzē Science Direct Journals LLU tīklā kā arī izmantojot LLU IS vai E-studiju lietotājkontu http://www.sciencedirect.com/science/journal/09503293
2. Journal of Food Technology. Published by Medwell Journals. ISSN (printed): 1684-8462. ISSN (electronic): 1993-6036. 3. Journal of Sensory Studies. Published by John Wiley and Sons. ISSN (printed): 0887-8250. ISSN (electronic): 1745-459X.
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts Pārtikas tehnoloģijas fakultātes akadēmiskajā maģistra studiju programmā "Pārtikas zinātne" kā izvēles studiju kurss.