Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Aktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Datorgrafika
Kursa kods InfTK006
Zinātnes nozare Informācijas tehnoloģija (nav zn)
Kredītpunkti (ECTS) 2
Kopējais stundu skaits kursā 54
Lekciju stundu skaits 0
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 0
Laboratorijas darbu stundu skaits 0
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits 54
Kursa apstiprinājuma datums 20/03/2024
Atbildīgā struktūrvienība Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Aizstātais(-ie) kurss(-i)
InfT1037 [GINT1038] Datorgrafika
Kursa anotācija
Studiju kurss sniedz iespēju apgūt trīsdimensiju grafikas vispārējos principus un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Studenti iegūst praktiskas iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
•zina trīsdimensiju grafikas modeļu izveides pamatprincipus un to pielietojumu dažādās darbības sfērās – praktiskie darbi un radošais darbs;
•prot lietot trīsdimensiju modelēšanas rīkus, veidot modeļus dažādiem mērķa lietojumiem, objektu teksturēšanu, vides iestatījumus, apgaismojumu, fotoreālismu, animācijas, reāla video apvienošanu ar izveidotiem grafikas elementiem, 2D grafikas animāciju trīsdimensiju telpā - praktiskie darbi un radošais darbs; •spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli praktisko darbu un radošā darba izstrādes procesā, izstrādāt trīsdimensiju grafikas scēnu sižetu un realizēt to –radošais darbs.
Kursa saturs(kalendārs)
Pilna laika klātienes studijās:
1.Pamata Mesh objektu izveide. Objektu rediģēšana, apvienošana, sadalīšana. Kolekciju veidošana, objektu detaļu sasaiste. Materiālu pielietojums objektu vizualizēšana. Mezglpunktu savienojumu izveide vizualizācijas procesā. Procedurālo tekstūru lietojums un pamatiestatījumi. UV izklājuma tekstūru lietojums – 1h.
2.Apgaismojuma pievienošana scēnai. Apgaismojuma avota tipi. Gaismas stara trasēšanas metodes izmantošana objekta ēnas izveidošanā – 1h.
3.Pamata animācijas izveide ar atslēgas kadriem un to rediģēšana. Kameras fokusēšanas metodes. Kameras piesaiste līknei animācijas izveidē. Cikliskā animācija. Kameras iestatījumi – 1h.
4.Scēnas vizualizācijas renderēšanas režīmi un to iestatījumi. Tehniskie datora parametri – 1h
5.Modifikatoru izmantošana objektu izveidē. Papildus modifikatoru pievienošana – 1h
6.Paplašinājumu izveide un pievienošana (Scripti) – 1h.
7.Vizualizācijas papildus iestatījumi un režīmi – 2h. 8.Radošā darba izstrāde un aizstāvēšana – 16h
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt izveidotam radošajam darbam.
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums
Praktiskā darba projekta uzdevums ir jāuzsāk pildīt nodarbības laikā. Mācību literatūras un tiešsaistes pamācību patstāvīga studēšana zināšanu nostiprināšanai.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbu vērtēšana notiek 10 baļļu sistēmā, pielietojot summatīvās vērtēšanas metodi. Ieskaite ar atzīmi. •Radošā darba izstrāde, dokumentācijas apraksts un aizstāvēšana. Darba izstrādes laiks – 1 semestris.
Obligātā literatūra
•Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
•The Blender Foundation organizācijas Bleder institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste]. Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists
Papildliteratūra
•Chronister J. Blender Basics 5-rd edition. – Central Dauphin High School, 2011. – 178 lpp. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf)
Piezīmes
Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.