Kursa nosaukums | Datorgrafika |
Kursa kods | InfTK006 |
Zinātnes nozare | Informācijas tehnoloģija (nav zn) |
Kredītpunkti (ECTS) | 2 |
Kopējais stundu skaits kursā | 54 |
Lekciju stundu skaits | 0 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 0 |
Laboratorijas darbu stundu skaits | 0 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 54 |
Kursa apstiprinājuma datums | 20/03/2024 |
Atbildīgā struktūrvienība | Datoru sistēmu un datu zinātnes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Mg. sc. ing., pasn. Inga Viļumsone |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Aizstātais(-ie) kurss(-i) | |
InfT1037 [GINT1038] Datorgrafika |
|
Kursa anotācija | |
Studiju kurss sniedz iespēju apgūt trīsdimensiju grafikas vispārējos principus un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Studenti iegūst praktiskas iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
•zina trīsdimensiju grafikas modeļu izveides pamatprincipus un to pielietojumu dažādās darbības sfērās – praktiskie darbi un radošais darbs; •prot lietot trīsdimensiju modelēšanas rīkus, veidot modeļus dažādiem mērķa lietojumiem, objektu teksturēšanu, vides iestatījumus, apgaismojumu, fotoreālismu, animācijas, reāla video apvienošanu ar izveidotiem grafikas elementiem, 2D grafikas animāciju trīsdimensiju telpā - praktiskie darbi un radošais darbs; •spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli praktisko darbu un radošā darba izstrādes procesā, izstrādāt trīsdimensiju grafikas scēnu sižetu un realizēt to –radošais darbs. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
Pilna laika klātienes studijās:
1.Pamata Mesh objektu izveide. Objektu rediģēšana, apvienošana, sadalīšana. Kolekciju veidošana, objektu detaļu sasaiste. Materiālu pielietojums objektu vizualizēšana. Mezglpunktu savienojumu izveide vizualizācijas procesā. Procedurālo tekstūru lietojums un pamatiestatījumi. UV izklājuma tekstūru lietojums – 1h. 2.Apgaismojuma pievienošana scēnai. Apgaismojuma avota tipi. Gaismas stara trasēšanas metodes izmantošana objekta ēnas izveidošanā – 1h. 3.Pamata animācijas izveide ar atslēgas kadriem un to rediģēšana. Kameras fokusēšanas metodes. Kameras piesaiste līknei animācijas izveidē. Cikliskā animācija. Kameras iestatījumi – 1h. 4.Scēnas vizualizācijas renderēšanas režīmi un to iestatījumi. Tehniskie datora parametri – 1h 5.Modifikatoru izmantošana objektu izveidē. Papildus modifikatoru pievienošana – 1h 6.Paplašinājumu izveide un pievienošana (Scripti) – 1h. 7.Vizualizācijas papildus iestatījumi un režīmi – 2h. 8.Radošā darba izstrāde un aizstāvēšana – 16h |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Jābūt izveidotam radošajam darbam. | |
Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums | |
Praktiskā darba projekta uzdevums ir jāuzsāk pildīt nodarbības laikā. Mācību literatūras un tiešsaistes pamācību patstāvīga studēšana zināšanu nostiprināšanai. | |
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | |
Darbu vērtēšana notiek 10 baļļu sistēmā, pielietojot summatīvās vērtēšanas metodi. Ieskaite ar atzīmi. •Radošā darba izstrāde, dokumentācijas apraksts un aizstāvēšana. Darba izstrādes laiks – 1 semestris. | |
Obligātā literatūra | |
•Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
•The Blender Foundation organizācijas Bleder institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste]. Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists |
|
Papildliteratūra | |
•Chronister J. Blender Basics 5-rd edition. – Central Dauphin High School, 2011. – 178 lpp. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf) | |
Piezīmes | |
Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”. |