Statuss(Neaktīvs) | Izdruka | Arhīvs(0) | Studiju plāns Vecais plāns | Kursu katalogs | Vēsture |
Kursa nosaukums | Kognitīvā ainava |
Kursa kods | ArhiD016 |
Zinātnes nozare | Mūzika, vizuālās mākslas un arhitektūra |
Zinātnes apakšnozare | Ainavu arhitektūra |
Kredītpunkti (ECTS) | 6 |
Kopējais stundu skaits kursā | 162 |
Lekciju stundu skaits | 16 |
Semināru un praktisko darbu stundu skaits | 26 |
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits | 120 |
Kursa apstiprinājuma datums | 21/10/2014 |
Atbildīgā struktūrvienība | Būvniecības un kokapstrādes institūts |
Kursa izstrādātājs(-i) | |
Dr. arch., prof. Natalija Ņitavska Dr. arch., prof. Daiga Skujāne |
|
Priekšzināšanas Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas |
|
Kursa anotācija | |
Kurss ir paredzēts BOVA augstskolu tīkla doktorantiem. Kursa galvenais mērķis ir veidot multidisciplināru, ar ainavas zinātnes jomu (ainavu arhitektūra un plānošana, mežzinātne, lauksaimniecība, tūrisms, vides zinātne, ģeogrāfija utt.) saistītu studentu grupu, lai noteiktu kognitīvo aspektu lomu katrā no iesaistītajām zinātnes jomām. Kognitīvajiem aspektiem ir būtiska loma ainavas izpētē, jo tie raksturo cilvēka uztveres specifiku, ko veido atmiņas, pieredze, sajūtas, vietas izjūta utt. | |
Kursa rezultāti un to vērtēšana | |
• Zināšanas par ainavas izziņas metodēm un pieejām.
• Prasmes darboties multidisciplinārā grupā. Zinātniskā raksta izstrādē. Diskutēšanas, argumentācijas un viedokļa izklāsta prasmes. • Kompetence par ainavas kognitīvo aspektu lomu un izmantošanas iespējam ainavu zinātnē. |
|
Kursa saturs(kalendārs) | |
1 Tālmācības daļa. Iepazīšanās ar studiju kursa teorētisko daļu. E-studiju vidē pieejamo materiālu izpēte.
2 Tālmācības daļa. Eseju sagatavošana par kognitīvo aspektu nozīmi doktoranta pārstāvētajā zinātniskajā jomā. 3 Ievadlekcija. Tālmācības daļā sagatavoto eseju prezentēšana un diskusija. 4 Tematiskās lekcijas. 5 Mācību ekskursijas. 6 Darba semināri grupās. Dažādu ar ainavas kognitīvajiem aspektiem saistīto tēmu analīze. 7 Kopīga zinātniskā raksta izstrāde. 8 Noslēguma darba prezentācija. |
|
Prasības kredītpunktu iegūšanai | |
Apmeklēta mācību ekskursija, lekcijas un veikts praktiskais darbs grupās kamerāli un lauka apstākļos, dalība grupu darba prezentācijā. Kopīga zinātniskā raksta izstrāde. | |
Obligātā literatūra | |
1. Bell S. Landscape: Pattern, Perception and Process. Taylor and Francis, 1999. 352 p. Elektroniski pieejams 2012.g. izd – www.books.google.com
2. Hemenway P. The Secret Code. The mysterious formula that rules art, nature, and science. Köln: EVERGREEN, 2008. 203 p. 3. Thompson I.H. Ecology, Community and Delight. London: E&FN Spon, 2000. 201 p. 4. Farina A. Ecology, Cognition and Landscape: Linking Natural and Social Systems. London: Springer, 2009. 161 p. |
|
Papildliteratūra | |
1. Multifunctional Landscapes: Interdisciplinary Approaches to Landscape Research and Management. Conference material. J. Brandt, B. Tress G. (ed.). Roskilde: Centre for Landscape Research, 2000. 264 p. 2. Palmer J. Research Agenda for Landscape Perception [tiešsaiste] [skatīts 15.10.2014.]. Pieejams: http://www.kolleg.loel.hs-anhalt.de/studiengaenge/mla/mla_fl/conf/pdf/conf2003/52palmer.pdf | |
Periodika un citi informācijas avoti | |
1. Landscape Research.[tiešsaiste] Journal of the Landscape Research Group Online ISSN 1469-9710. [skatīts 14.03.2014]. Pieejams: http://www.tandfonline.com/toc/clar20/current 2. Journal of Landscape Architecture (Jola). [tiešsaiste] : European Council of Landscape Architecture Schools (ECLAS). Online ISSN 2164-604X . [skatīts 14.03.2014]. Pieejams: http://www.tandfonline.com/loi/rjla20#.UyLmzejiW70 | |
Piezīmes | |
Kurss paredzēts dažādu, ar ainavas zinātni saistīto jomu doktorantiem. |