Latviešu Krievu Angļu Vācu Franču
Statuss(Neaktīvs) Izdruka Arhīvs(0) Studiju plāns Vecais plāns Kursu katalogs Vēsture

Kursa nosaukums Apkalpošanas organizācija
Kursa kods Citi2031
Zinātnes nozare Citi
Kredītpunkti (ECTS) 3.75
Kopējais stundu skaits kursā 101.25
Lekciju stundu skaits 16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits 24
Kursa apstiprinājuma datums 20/02/2013
Atbildīgā struktūrvienība Zemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts
 
Kursa izstrādātājs(-i)
Dr. sc. ing., doc. Rita Riekstiņa-Dolģe

Priekšzināšanas
Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas
 
Kursa anotācija
Studenti iegūst zināšanas par ēdināšanas uzņēmumu veidiem, apkalpošanas kvalitāti un standartiem dažādos sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos. Studenti iegūst zināšanas un prasmes apkalpošanas procesos, funkcionalitātē un procesu modelēšanā.
Kursa rezultāti un to vērtēšana
• Zināšanas –ēdināšanas uzņēmuma veidiem, darbību un apkalpošanas tehnoloģiskajiem procesiem;
• prasmes – vadīt, plānot un koordinēt ēdināšanas uzņēmuma viesu apkalpošanas procesus; • kompetence –veikt apkalpošanas procesa darba pilnveidi un tehnoloģisko procesu racionalizāciju.
Kursa saturs(kalendārs)
1 Ēdināšanas uzņēmumu veidi un iedalījums viesmīlības nozares kontekstā.
2 Viesu veidi. Pakalpojumu piedāvājuma specifika dažādām mērķa grupām.
3 Ēdienkaršu veidi, pielietojums. Ēdienkartes sastādīšanas īpatnības un noformējums.
4 Galda trauki. Trauku raksturojums, veidi, pielietojums.
5 Porcelāna, fajansa, stikla trauku pielietojums.
6 Galda klāšanas noteikumi, veidi. Brokastu galda klājums.
7 Vakariņu un pusdienu galda klājums.
8 Tirdzniecības telpu veidi, prasības, interjers un iekārtojums. Tirdzniecības zāles mēbeles, prasības un ergonomika.
9 Ēdināšanas uzņēmuma struktūra. Zāles pārziņa darba pienākumi.
10 Viesmīļa darba pienākumi, atbildība, apkalpošanas veidi.
11 Apkalpošanas procesi un procedūras ēdināšanas uzņēmumos. Apkalpošanas procesa elementi.
12 Darba organizācija tirdzniecības telpās. Apkalpošanas formas dažādos ēdināšanas uzņēmumos.
13 Servisa koncepcija un apkalpošanas standarti. Apkalpošanas rokasgrāmatas nozīme uzņēmumā.
14 Bāra darba organizācija, bārmeņa darba pienākumi.
15 Banketu veidi. Banketu apkalpošanas organizācija. 16 Izbraukuma banketa apkalpošana.
Prasības kredītpunktu iegūšanai
Jābūt nokārtotiem 2 kontroldarbiem, jāizstrādā un jāaizstāv patstāvīgais darbs, jāaizstāv praktiskie darbi.
Obligātā literatūra
1. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: LLU, 2007.175 lpp.
2. Vanaga V. Galda klāšanas pamatprincipi. Mācību palīglīdzeklis praktisko iemaņu apgūšanai: Rīga: Biznesa augstskola Turība, 1999. 44 lpp.
3. Vanaga V. Viesu apkalpošana. Mācību līdzeklis: Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2000. 144 lpp. 4. Walker John R. The restaurant: from concept to operation. John R. Walker. 6th ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2011. 557 p.
Papildliteratūra
1. Baraban Regina S. Successful restaurant design. R.S. Baraban, J.F. Durocher. 3rd ed. Hoboken. New Jersey: John Wiley & Sons, 2010. 304 p.
2. Neville L., Hekī K. Klientu apkalpošanas rokasgrāmata. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2005. 216 lpp. 3. Kuliša I. Restorānu bizness: no idejas līdz realitātei: iesācējiem uzņēmējdarbībā. Rīga: ISMA, 2005. 174 lpp.
Periodika un citi informācijas avoti
1. Гостиница и ресторан : бизнес и управление = Hotel & restaurant : business and management : журнал для профессионалов. Москва : Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA).
Piezīmes
Studiju kurss iekļauts studiju programmas „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” pilna un nepilna laika studijās.