Kursa kods VidZ5032
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareVides zinātne (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits5
Semināru un praktisko darbu stundu skaits19
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums16.03.2022
Atbildīgā struktūrvienībaAinavu arhitektūras un vides inženierijas institūts
Ph.D.
Mg. sc. ing.
Studiju kursa mērķis ir nostiprināt un pielietot teorētiskās, un praktiskās zināšanas par pētnieciskā darba izstrādi pakāpeniski attīstot sevis izvēlētu tēmu. Studiju kursā maģistranti pielietos iepriekš apgūtos zinātniskā darba izstrādes pamatprincipus, meklējot literatūras avotus par konkrēto tēmu, veidojot literatūras apskatu, aprakstot pielietotās metodes, veicot datu analīzi un aprakstot iegūtos rezultātus.
Maģistrants iegūs zināšanas: 1) par pētnieciskā darba struktūras veidošanu konkrētai tēmai; 2) par atsevišķu nodaļu nozīmi tēmas attīstībā (praktiskie darbi un seminārs).
Maģistrants iegūs prasmes: 1) atlasīt zinātnisko literatūras datu bāzēs par konkrēto tēmu; 2) veidot materiālu un metožu un rezultātu un diskusijas aprakstus, veidot tabulas, attēlus atbilstoši konkrētajai tēmai; 4) veidot zinātnisko diskusiju un formulēt secinājumus balstoties uz datu analīzi (praktiskie darbi).
Maģistrants būs kompetents: izmantot zinātnisko literatūru konkrētas tēmas pētniecībai, kritiski izvērtēt literatūras atbilstību pētījumam un veidot pētnieciskā darba pārskatus teksta, tabulu, attēlu formā (praktiskie darbi).
1. Ievada veidošanas pamatprincipi, darba mērķa, uzdevumu noformēšana un darba aktualitātes aprakstīšana (1h)
2. Praktiskais darbs: Pētnieciskā darba ievada sagatavošana 1-1.5 lpp (3h)
3. Zinātniskās literatūras izmantošana, literatūras apskata strukturēta un zinātniski pamatota veidošana (1h)
4. Praktiskais darbs: Pētījumā izmantotās literatūras analīze (3h)
5. Materiālu un metožu aprakstu veidošana (1h)
6. Praktiskais darbs: Pētījumā izmantoto materiālu un metožu apraksts (3h)
7. Rezultātu grafiska attēlošana, tabulu veidošanas pamatprincipi, rezultātu apraksts un diskusijas veidošana (1h)
8. Praktiskais darbs: Pētījumā iegūto datu analīze, interpretācija un grafiskais attēlojums (3h)
9. Pētnieciskā darba teksta, attēlu un tabulu noformēšana, pielikuma un atsauču noformēšana, anotācijas veidošanas pamatprincipi (1h);
10. Praktiskais darbs: Anotācijas veidošana pētnieciskajam darbam, attēlu, un tabulu noformēšana (3h)
11. Praktiskais darbs: Atsauču noformēšana un to stili pētnieciskajos darbos (3h)
12. Noslēguma seminārs par pētnieciskā darba sagatavošanas pamatprincipiem (1h)
Ieskaite ar atzīmi. Sekmīgi nokārtoti visi praktiskie darbi un sekmīgi nokārtots noslēguma tests.
Atbilstoši mācībspēka norādījumiem, katrs maģistrants patstāvīgi veic praktiskos darbus par sava pētnieciskā darba tēmu.
Studenta sniegumu tiek novērtēts akumulējoši. Noslēguma semināra vērtējums sastāda 25%, bet praktisko darbu vērtējums 75% no gala vērtējuma. Studiju kursā akumulējoši jāiegūst ne mazāk kā 50 punktu.
Maksimāli iegūstamie punkti:
• Praktiskajos darbos – 75 punkti
• Seminārā – 25 punkti
Vērtējumu skala:
• 4 balles, ja iegūti 50...54 punkti;
• 5 balles, ja iegūti 55...59 punkti;
• 6 balles, ja iegūti 60...69 punkti;
• 7 balles, ja iegūti 70...79 punkti;
• 8 balles, ja iegūti 80...89 punkti;
• 9 balles, ja iegūti 90...94 punkti;
• 10 balles, ja iegūti 95...100 punkti.
1. Valujeva K., Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādāšanai un aizstāvēšanai LLU Vides un būvzinātņu fakultātes akadēmiskās maģistra studiju programmas “Vides, ūdens un zemes inženierzinātnes” studentiem. Jelgava: LLU, 2021.
2. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana . Red. K. Martinsone un A. Pipere. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. 311 lpp.
3. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva . Red. K. Martinsone un A. Pipere. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2021. 607 lpp.
1. Mitra B.K.Effective Technical Communication. A Guide for Scientists and Engineers. Oxford University Press, New Delhi, India, 2006. 224 p.
2. Day A. How to Get Research Published in Journals. 2nd Edition. Gower, Farnham, Surrey, England; Burlington, VT, 2010. 140 p.
3. Bloch J. Plagiarism, Intellectual Property and the Teaching of L2 Writing. New Perspectives on Language and Education. Bristol, UK; Buffalo: Multilingual Matters, 2012. 188 p.
4. Hofmann,A.ngelika H. Scientific writing and communication: papers, proposals, and presentations. New York; Oxford: Oxford University Press, 2010. 682 p.
5. 5. Van Emden J., Becker L. (2018) Writing for engineers. 4rd ed. London: Palgrawe Macmillan, 2018. 151 pp.
1. Proceedings of the International Scientific Conference “Research for Rural Development”. [online] Available: http://www2.llu.lv/research_conf/proceedings.htm
Studiju kurss obligāts LLU VBF maģistra studiju programmā Vides, ūdens un zemes inženierzinātnes pilna laika studentiem.