Kursa kods VadZ5081
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareVadībzinātne (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits12
Semināru un praktisko darbu stundu skaits12
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums15.01.2019
Atbildīgā struktūrvienībaUzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
Dr. oec.
Dr. oec.
Ekon5139, Ekonomiskie resursi
Maģistranti apgūst padziļinātas zināšanas par eko uzņēmējdarbības teorētiskajiem aspektiem, kā arī paplašinātas zināšanas par eko uzņēmējdarbību noteicošiem un ietekmējošiem faktoriem un kritērijiem. Iegūtās zināšanas ļaus izprast “zaļās”, dalītās un ilgtspējīgās uzņēmējdarbības būtību.
1. Padziļinātas zināšanas un izpratni par eko uzņēmējdarbību kā izvēli uzņēmuma attīstībai un izaugsmei, atbilstoši uzņēmuma izvirzītajam mērķim - diskusijas nodarbībās, patstāvīgais darbs
2. Specializētas zināšanas par eko uzņēmējdarbības problēmām un risinājumiem Latvijā – eseja
3. Spēj patstāvīgi pētīt, argumentēti izskaidrot un diskutēt par eko uzņēmējdarbības aspektiem, kā arī spēj lietot jaunas pieejas - prezentācija pētāmajā uzņēmumā
4. Prot identificēt, analizēt, grupēt eko uzņēmējdarbības ieinteresēto pušu ietekmes faktorus - praktiskais darbs
5. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot biznesa kanvas izstrādē - patstāvīgais darbs
6. Prot izskaidrot un prezentēt citiem sava darba rezultātus - prezentācija
7. Spēj atbildīgi plānot uzdotos uzdevumus - eseja, patstāvīgais darbs
8. Spēj sadarboties un komunicēt komandas darbā - prezentācija uzņēmumā
9. Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt dažādu eko uzņēmējdarbības elementu izmantošanas lietderību uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanai - diskusijas nodarbībās, eksāmens
10. Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas un prasmes kvalitatīvas biznesa kanvas izstrādē un realizācijā - patstāvīgais darbs, prezentācija
1. Ilgtspējīga attīstība (lekcija – 1 stunda)
2. Iepazīšanās ar pētāmo uzņēmumu, vizīte pētāmajā uzņēmumā (praktiskais darbs – 1stunda)
3. Ilgtspējīgas attīstības virzieni. Ilgtspējas analīze piegādes ķēdei (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 2 stundas)
4. Eko uzņēmējdarbības koncepcija. Diskusijas par ilgtspējas analīzes rezultātiem piegādes ķēdei (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 2 stundas)
5. Vizīte pētāmajā uzņēmumā, rezultātu prezentēšana (praktiskais darbs - 2 stundas)
6. Eko uzņēmējdarbības būtība. Praktiskais uzdevums “Sustainable Innovation” (lekcija – 2 stundas, praktiskais darbs – 2 stundas)
7. Eko uzņēmējdarbības dzīves cikls. Praktiskais uzdevums “Eco-innovation” (lekcija – 1 stunda, praktiskais darbs – 1 stundas)
8. Eko-uzņēmuma veidošana (lekcija – 2 stundas)
9. Eko uzņēmējs (lekcija – 1 stunda)
10. Eko uzņēmējdarbības vide. Eko uzņēmējdarbības ieinteresēto pušu (stakeholderu) pilnā analīze (lekcija – 2 stundas, praktiskais darbs – 2 stundas)
11. Korporatīvais “zaļums” (lekcija – 1 stunda)
12. Patstāvīgā darba - Biznesa kanvas prezentācija (2 stundas)
Ieskaite ar atzīmi. Vērtējumu veido:
• Eseja (25 punkti)
• Praktiskais darbs, prezentācija uzņēmumā (25 punkti)
• Patstāvīgais darbs (Biznesa kanva) (25 punkti)
• Patstāvīgā darba prezentācija (25 punkti)
10 punkti veido studiju kursa gala vērtējuma 1 balli.
Esejas - Eko uzņēmējdarbības problēmas un risinājumi Latvijā – sagatavošana.
Patstāvīgā darba (Biznesa kanva) - Biznesa ilgtspējas plānošana un attīstība – sagatavošana un prezentācija
Praktiskā darba - Ilgtspējas analīze piegādes ķēdei - sagatavošana un prezentēšana.
Ieskaites ar atzīmi vērtējums ir akumulējošā atzīme no studiju kursā sasniedzamo rezultātu novērtējumiem.
1. Morelli J. Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of Environmental Sustainability, Vol. 1, issue 1, 2011. Pieejams: https://www.semanticscholar.org/paper/Environmental-Sustainability%3A-A-Definition-for-Morelli/d6bbdad853a1ce8762f9ba569a7f279d5062408c
2. Ladd A. Corporate Greening Good for the Soul, but is it Good for the Bottom line? 2010. Goodfor theSoul,Butis itGoodfor theBottom Line? Financial executive, march, 2010. Pieejams: https://hankboerner.com/news/PDFS/04.2010_FEI_IPA11862-web[1].pdf
3. Kabiraj S., Topkar V., Walke R.C. Going Green: A Holistic Approach to Transform Business. International Journal of Managing Information Technology (IJMIT), Vol.2, No.3, August 2, 2010. Pieejams: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.172.5702&rep=rep1&type=pdf
4. Drucker P. Innovation and Entrepreneurship. New York: Harper&Raw, Publishers, Inc., 1993. 278 p.
1. Keogh P.D., Polonsky M.J. Environmental commitment: a basis for environmental entrepreneurship? Journal of Organizational Change Management, Vol. 11, Iss. 1, 1998, p 38-49.
2. Menon A., Menon A. Enviropreneurial marketing strategy: the emergence of corporate environmentalism as market strategy, The Journal of Marketing, Vol 61, January, 1997.
1. Dienas Bizness: nedēļas laikraksts: Latvijas Biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041
Ierobežotās izvēles studiju kurss ESAF akadēmiskā maģistra studiju programmas „Ekonomika” specializācijas virzienam „Bizness un loģistika”