Kursa kods VadZ4036
Kredītpunkti 2
Zinātnes nozareVadībzinātne (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā80
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits48
Kursa apstiprinājuma datums25.09.2018
Atbildīgā struktūrvienībaUzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
Dr. oec.
PārZ1011, Pārtikas zinātnes pamati I
PārZ1012, Pārtikas zinātnes pamati II
PārZ3083, Inovatīvu produktu izstrāde I
PārZ3084, Inovatīvu produktu izstrāde II
PārZ3085, Inovatīvu produktu izstrāde III
VadZ3032 [GVAD3032] Projektu vadīšana
Studiju kursa apgūšanas mērķis – sniegt izpratni un zināšanas par projekta izstrādi un vadīšanu, projekta plānojumu, ieviešanu un finansēšanu. Iegūtās prasmes tiek izmantotas praktiski, izstrādājot projektu plānus, to uzraudzības un vadīšanas struktūru, izmantojot projektu vadīšanas metodes, pielietojot datorrīkus.
- Zina un izprot projektu izstrādes būtību, jēdzienus – diskusija nodarbībā, kontroldarbs.
- Zināšanas un izpratne par projekta aktivitāšu plānojumu uzņēmumos un organizācijās – diskusija nodarbībās, praktiskie darbi.
- Zināšanas par dažādu projektu vadīšanas metožu pielietojumu uzņēmumos – praktiskie darbi.
- Spēj patstāvīgi veikt projektu idejas definēšanu, pamatot problēmas aktualitāti – praktiskie darbi, grupu darbs.
- Prot izstrādāt projekta plānus, izmantojot projektu vadīšanas metodes - praktiskie darbi, grupu darbs.
- Spēj atbildīgi plānot uzdotos darbus – darbs grupā, patstāvīgais darbs.
- Spēj iesaistīties komandas darbā, izteikt un argumentēt savas domas – darbs grupā.
- Spēj prezentēt izstrādātos plānus – prezentācija.
- Spēj patstāvīgi identificēt, formulēt un analizēt problēmas (idejas) – praktiskie darbi, grupu darbs.
- Spēj iniciēt problēmas risinājumu, izmantojot projekta vadīšanas metodes – praktiskie darbi, grupu darbs.
- MS Project izmantošana projekta plānu izstrādē un izmantošanā – praktiskie darbi, kontroldarbs.
1. Projektu vadīšanas terminoloģija un pamatjēdzieni.(lekcija – 1 stunda)
2. Projekts kā vadīšanas objekts. (lekcija – 1 stunda)
3. Projektu klasificēšana.(lekcija – 1 stunda)
4. Projekts un to realizējošā organizācija. (lekcija – 1 stunda, praktiskie darbi – 0,5 stundas)
5. Projekta komanda.(lekcija - 1 stunda, praktiskie darbi – 0,5 stundas)
6. Projekta uzdevums. (lekcija – 1 stunda, praktiskie darbi – 1 stunda)
7. Projekta plānošana. Plānošanas metodoloģija (“ūdenskrituma”, Agile u.c.) (lekcija – 3 stundas, praktiskie darbi – 3 stundas)
8. Termiņu plānošana.(lekcija – 1 stunda, praktiskie darbi – 1 stunda)
9. Projekta ekonomiskais pamatojums.(lekcija – 1 stunda, praktiskie darbi – 1 stunda)
10. Projekta uzraudzība un regulēšana.(lekcija – 1 stunda)
11. Projekta noslēgums.(lekcija – 1 stunda )
12. Informāciju tehnoloģiju izmantošana projektu vadīšanā. (lekcija – 2 stundas, praktiskie darbi - 8 stundas)
Kontroldarbs: Uzdevumu izpilde MS Project programmā. (1 stunda)
Projekta rezultātu prezentēšana. (1 stunda)
Akumulējošās ieskaites vērtējumu veido:
identificēta, izanalizēta problēma, iniciēts problēmas risinājums, izveidots un prezentēts projekts (individuāli vai grupā līdz 3 cilvēku sastāvā), projekta plānu izveide MS Project vidē; kontroldarbs.
Patstāvīgā darba uzdevums tiek definēts praktisko nodarbību laikā. Patstāvīgais darbs (individuāli vai grupā): identificēta, izanalizēta problēma, iniciēts problēmas risinājums, izveidots projekts, projekta plānu izveide MS Project vidē.
Gala vērtējums studiju kursā veido:
Kontroldarbs – 25 punkti;
Izstrādātais projekts – 25 punkti;
Datorrīku izmantošana projektu izstrādē – 25 punkti;
Aktivitātes nodarbībās – 5 punkti;
Izstrādāta projekta prezentācija – 20 punkti.
10 punkti veido atzīmes 1 balli.
1. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) - Fifth Edition, Project Management Institute, 2013, 589p., ISBN13: 9781935589679
2. Jurgena I. Projektu vadīšana. Mācību metodiskais materiāls. Jelgava, LLU, 2009, 33 lpp.
3. Jurgena I., Dukulis I. Apgūsim PROJECT! Microsoft Office Project 2003. Mācību līdzeklis. Jelgava: LLU, 2010, 51 lpp.
4. Kerzner H. Project management. A systems approach to planning, scheduling, and controlling. 10th ed. Wiley, John Wiley & Sons, inc. 2009. 1122p.
5. Wysocki R. K. Effective project management. Traditional, Agile, Extreme. 7 ed. Wiley, 770 p.
6. Projektu vadīšanas rokasgrāmata. Dienas bizness HUB: https://www.dbhub.lv/projektu-vadisanas-rokasgramata
7. Trevors L. Jangs Kā vadīt projektu. Zvaigzne ABC, 2009, 152 lpp.
8. Wysocki Robert K., Bentley C. Global Complex Project Management: An Integrated Adaptive Agile and PRINCE2 LEAN Framework for Achieving Success. Plantation, FL: J. Ross Publishing, 2016. 276 p.
9. Daley S. Project 2013 in Depth. U.S.: Que Corporation, 2013. 929 p.
10. Chatfield C., Johnson T. Step by step. Microsoft Project 2013. Microsoft Press, 2013, 576 p.
1. Malachowsky S. Project Team Leadership and Communication. Rochester, NY: Lintwood Press, 2018. – 233 p.
2. Passenheim O. Project management. 1st ed. 2014, 126 p. e-book
3. Chapman R. J. The rules of project risk management. Implementation guidelines for major projects. Routledge, 2014. 265 p.
4. Forands I. Projekta menedžments. Rīga, 2006. 258 lpp.
5. Hanss D. Litke, Kunova I. Projektu vadība. Rīga: Denova, 2003, 125 lpp.
1. Project Management Journal, https://journals-sagepub-com.db.rsu.lv/doi/abs/10.1002/pmj.20053
2. Latvijas Nacionālā projektu vadīšanas asociācija (LNPVA), http://lnpva.lv/
3. Project Management Institute (PMI), https://www.pmi.org/
4. International Project Management Association (IPMA), https://www.ipma.world/
Ierobežotās izvēles (B daļas) studiju kurss ESAF akadēmiskā bakalaura studiju programmas „Ekonomika” specializācijas virzienam „Biznesa procesu vadība”.
Ierobežotās izvēles studiju kurss akadēmiskā bakalaura studiju programmā „Pārtikas kvalitāte un inovācijas” .