Kursa kods VadZ4031
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareUzņēmējdarbības vadība
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums08.11.2011
Atbildīgā struktūrvienībaUzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
Dr. oec.
Studiju kursa ietvaros studenti apgūst zināšanas par uzņēmuma stratēģisko vadīšanu, saturu un metodēm. Pielietojot dažādas pasaulē populāras stratēģiskās plānošanas metodes un modeļus, apgūst zināšanas par stratēģiskās vadīšanas praktisko pielietojumu, lai veiktu uzņēmuma darbības stratēģisko analīzi, plānošanu un vadību.
Zināšanas - par uzņēmuma (organizācijas) stratēģiskās vadīšanas procesu, tās saturu un stratēģiskās vadīšanas metodēm. Pielietojot dažādas pasaulē populāras stratēģiskās vadīšanas, plānošanas metodes un modeļus, apgūst zināšanas par stratēģiskās vadīšanas analīzes un plānošanas praktisko pielietojumu.
Prasmes – prot pielietot stratēģiskās vadīšanas metodes uzņēmumos (organizācijās). Noteikt, formulēt un izvērtēt uzņēmuma (organizācijas) stratēģisko vadīšanas attīstības virzienu un iespējas, pielietojot dažādas pasaulē populāras stratēģiskās vadīšanas metodes un modeļus.
Kompetence – tiek iegūtas zināšanas un praktiskās prasmes, lai varētu veikt uzņēmuma (organizācijas) stratēģisko vadīšanu, kas nodrošinātu uzņēmuma (organizācijas) konkurētspējīgu darbību atbilstoši Latvijas un ES sociālajam un ekonomiskajam kontekstam.
1 Stratēģijas un stratēģiskās vadīšanas būtība un nepieciešamība.
2 Stratēģiskā vadīšanas process.
3 Stratēģiskās vadīšanas līmeņi. Stratēģijas veidi.
4 Uzņēmuma situācijas analīze.
5 Uzņēmuma stratēģisko alternatīvu izpēte un analīze.
6 Uzņēmējdarbības vides profila sastādīšanas metode.
7 Stratēģiskā plānošana funkcionālajā, biznesa un korporatīvajā līmenī.
8 Situācijai atbilstošas stratēģijas izvēle.
9 Konkurentu analīze. Konkurētspējīga stratēģija.
10 Konkurētspējīgu stratēģiju lietošanas riski.
11 Ilgtspējīgas konkurētspējas nodrošināšana.
12 “Produkta-tirgus” stratēģiskā analīze.
13 Uzņēmuma Portfolio analīze.
14 Stratēģiskās vadīšanas modeļi korporatīvā līmenī.
15 Stratēģiskais plāns, tā īstenošana, kontrole un novērtēšana.
16 Stratēģija starptautisko tirgu konkurencei.
Sagatavots un aizstāvēts patstāvīgais darbs – 30 punkti, praktisko darbu izpilde un aizstāvēšana – 60 punkti, aktivitāte nodarbībās - 10 punkti. Par 10 punktiem tiek iegūta 1 balle. Kopā iegūtais maksimālais vērtējums ir 100 punkti jeb 10 balles. Apkopojot studiju kursā iegūtos punktus tiek ielikta ieskaite ar atzīmi.
1. Caune J., Dzedons A. Stratēģiskā vadīšana. 2. izd., Rīga: Lidojošā zivs, 2009. 384 lpp.
2. Volkova T., Aneraude B. u.c. Bizness pāri robežām. Praktisks ceļvedis jaunu tirgu apgūšanā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2010. 183 lpp.
3. Caune J., Dzedons A. Stratēģiskā vadīšana. Rokasgrāmata. Funkcionālā, biznesa un korporatīvā līmeņa stratēģija, Rīga: De Novo 2004. 120 lpp.
4. Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Foranda konsultantu grupa, 2004. 330 lpp.
1. Kalve I. Apseglot pārmaiņu vējus. Stratēģiskā un pārmaiņu vadība. Rīga: Biznesa augstskola "Turība", 2005. 295 lpp.
2. Stjuarts T. , Kirbija Dž. u.c. Stratēģijas atjaunošana. Rīga: SIA "Lietišķās informācijas dienests", 2009. 182 lpp.
3. Стратегическое управление: учебник. Виханский O .С. 2-е изд., перераб. и доп. Москва : Экономистъ, 2005.
1. Latvijas Ekonomists. Rīga: Mamuts, 2005. ISSN 1025-8922.
2. Strategic Management Journal [tiešsaiste]. Online ISSN: 1097-0266 . [skatīts 30.05.2011.]. Pieejams EBSCOhost Business Source Complete http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&jid=SM
Ierobežotās izvēles kurss LLU EF akadēmiskās izglītības bakalaura studiju programmas „Ekonomika” apakšprogrammas „Uzņēmējdarbība un vadīšana” studentiem pilna un nepilna laika studijās.