Kursa kods TraZ4055
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareBūvniecības un transporta inženierzinātnes
Zinātnes apakšnozareSauszemes transports un infrastruktūra
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums17.02.2015
Atbildīgā struktūrvienībaInženiertehnikas un enerģētikas institūts
Dr. sc. ing.
Mg. paed.
Šis kurss iepazīstina studentus ar autotransporta servisa uzņēmumu funkcionēšanas būtību, to ekonomiku, tās kategorijām un elementu specifiku servisa uzņēmumos. Students gūst izpratni par autotransporta servisa uzņēmumu organizāciju un vadību. Tiek apgūtas metodes un iemaņas organizēt uzņēmējdarbību autotransporta sektorā.
Pārzina autotransporta servisa uzņēmumu komercdarbības formas un tās uzsākšanu, uzņēmumu ekonomiskās darbības principus, kā arī mārketinga kompleksa pielietošanu autotransporta tirgus sektorā. 1.–5. tests
Prot aprēķināt un analizēt autotransporta servisa uzņēmumu ekonomiskos rādītājus un pielietot mārketinga principus autotransporta pakalpojumu tirgū. – praktiskie darbi.
Spēj novērtēt un salīdzināt autotransporta servisa uzņēmumu ekonomisko darbību un konkurētspēju autotransporta pakalpojumu tirgus sektorā - praktiskie darbi.
1. Tirgus ekonomikas principi un autotransports (1h lekcija).
2. Autotransporta servisa uzņēmuma struktūra un darbības princips (1h lekcija).
3. Autotransporta servisa uzņēmumu pamatlīdzekļi (1h lekcija, 2h praktiskais darbs).
4. Autotransporta servisa uzņēmumu apgrozāmie līdzekļi (1h lekcija, 2h praktiskais darbs).
5. Darba samaksa autotransporta uzņēmumos (1h lekcija, 2h praktiskais darbs).
6. Izdevumi autotransporta un traktortehnikas uzņēmumos (1h lekcija, 2h praktiskais darbs).
7. Nodokļi un nodevas autotransporta un traktortehnikas uzņēmumos (1h lekcija).
8. Ekspertu komercdarbība un to ietekmējošie faktori (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
9. Ekspertu komercdarbības vide un tās novērtējums (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
10. Autotransporta un traktortehnikas uzņēmumu tipi un to raksturojums (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
11. Vadīšanas pamati autotransporta un traktortehnikas uzņēmumos (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
12. Transportlīdzekļu un traktortehnikas ražotājfirmas un izplatītājfirmas (1h lekcija).
13. Mārketinga pasākumu komplekss ekspertu pakalpojumiem (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
14. Jaunu automobiļu un traktortehnikas tirdzniecība (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
15. Lietotu automobiļu, traktortehnikas un numurēto agregātu tirdzniecība (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
16. Tirgzinības vadības process un plānošana ekspertu komercdarbībai (1h lekcija, 1h praktiskais darbs).
Sekmīgi uzrakstīti visi kontroldarbi un ieskatīti praktiskie darbi.
Pārbaudes veids - akumulējošais eksāmens.
Gatavošanās praktiskajiem darbiem un testiem.
Studiju kursa vērtējums veidojas no visu testu vērtējumu vidējā aritmētiskā rezultāta.
1. Berjoza D., Kunkule D. Tirgzinība autotransportā. Jelgava: LLU, 2007. 120 lpp.
2. Birzietis G., Kunkule D. Transporta ekonomika. Jelgava: LLU, 2007. 81 lpp.
3. Sprancmanis N. Transporta pakalpojumu ekonomika un organizācija. Rīga: Rīgas Tehniskā universitāte, 2001. 283 lpp.
4. Uzņēmuma autotransports: darba apstākļi un noteikumi, grāmatvedības un dokumentu noformēšanas problēmas. Rīga: SIA "Mamuts", 2007. 1.sēj. 351 lpp., 2.sēj. 336 lpp. Sērija: Grāmatvedības prakse.
5.Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata. 3.izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
6.Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata. 3.izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.
7. Vadīšanas pamati. Mācību līdzeklis LLU studentiem un maģistrantiem un lauku uzņēmējiem kvalifikācijas paaugstināšanai. Sast. U.Ivans un S.Ruskule. Malnava: LLU, 2006. 502 lpp.
8.Zvirbule – Bērziņa A. Ražošanas menedžments. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006. 150 lpp.
1. Berjoza D., Kunkule D. Tirgzinība autotransportā. Jelgava: LLU, 2007. 120 lpp.
2. Birzietis G., Kunkule D. Transporta ekonomika. Jelgava: LLU, 2007. 81 lpp.
3. Sprancmanis N. Transporta pakalpojumu ekonomika un organizācija. Rīga: Rīgas Tehniskā universitāte, 2001. 283 lpp.
4. Uzņēmuma autotransports: darba apstākļi un noteikumi, grāmatvedības un dokumentu noformēšanas problēmas. Rīga: SIA "Mamuts", 2007. 1.sēj. 351 lpp., 2.sēj. 336 lpp. Sērija: Grāmatvedības prakse.
5.Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 1. grāmata. 3.izd. Rīga: Burtene, 2011. 522 lpp.
6.Praude V. Mārketings: teorija un prakse. 2. grāmata. 3.izd. Rīga: Burtene, 2011. 348 lpp.
7. Vadīšanas pamati. Mācību līdzeklis LLU studentiem un maģistrantiem un lauku uzņēmējiem kvalifikācijas paaugstināšanai. Sast. U.Ivans un S.Ruskule. Malnava: LLU, 2006. 502 lpp.
8.Zvirbule – Bērziņa A. Ražošanas menedžments. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2006. 150 lpp.
1. Diena. Rīga: Diena. ISSN 1407-1290. Laikraksta "Diena" pielikums" – Saeimā, Ministru Kabinetā".
2. Latvijas Vēstnesis: Latvijas Republikas oficiālais laikraksts: valsts normatīvie likumdošanas akti. Rīga: Valsts uzņēmums "Latvijas Vēstnesis". ISSN 1407-0405. Pieejams: http://www.vestnesis.lv/
3. Dienas Bizness.: nedēļas laikraksts: Latvijas biznesa avīze. Rīga: Diena: Dagens Industri, 2005-. ISSN 1407-2041
Studiju kurss iekļauts TF 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas „Tehniskais eksperts” obligātajā daļā