Kursa kods Soci3014
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareSocioloģija un sociālais darbs
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums29.11.2011
Atbildīgā struktūrvienībaSociālo un humanitāro zinātņu institūts
Mg. sc. soc.
Kurss parāda mūzikas socioloģijas specifiku citu socioloģijas virzienu vidū, akcentē mūzikas sociālo determinētību, raksturo mūzikas žanrus un stilus, kā arī mūzikas klausītāju dažādas grupas un to uzvedību.
Zināšanas - par mūzikas kā kultūras sastāvdaļas saistību ar sabiedrībā notiekošajiem procesiem.
Prasmes - novērtēt mūzikas žanru sociālo determinētību, izmantot mūziku kā komunikācijas veidu, veikt sociālus pētījumus par ar mūziku saistītiem aspektiem
Kompetence - spēj analizēt ar mūziku saistītos kultūrpolitikas aspektus, piedalīties mūzikas kultūrpolitikas veidošanā.
1 Mūzika un sociālās zinātnes. Kultūras un mākslas socioloģijas problemātika, koncepcijas.
2 Mūzikas socioloģijas attīstība, priekšmets un struktūra. K. Blaukopfa un A. Zilbermana mūzikas socioloģija
3 T. Adorno un M. Vēbera mūzikas socioloģijas koncepcijas.
4 Mūzika mainīgā sociālā kontekstā. Mūzikas sociālā determinētība. Mūzika kā komunikācijas veids.
5 Makro - un mikrosocioloģiskais mūzikas skatījums.
6 Sabiedrības sociālā struktūra un mūzikas struktūra. Sabiedrības atainojums mūzikā. Mūzika un sociālā rīcība
7 Klasiskā, folkloras un populārā mūzika. Profesionāļi un pašdarbnieki.
8 Mūzikas žanri un stili. Teksts mūzikā.
9 Populārā mūzika un sabiedrība.
10 Rokmūzika: vēsture, žanri, estētika. Pretroka nostāja
11 Mūzikas klausītāji, fani.
12 Mūzikas patēriņš. Mūzika ikdienas dzīvē. Masu kultūra.
13 Mūzikas ierakstu industrija kā patērētāju sabiedrības sastāvdaļa.
14 Mūzikas mediatori: muzikālie (radio, TV u.c.) un vārdiskie (žurnāli, plakāti u.c.).
15 Internets kā mūzikas meta - mediators. Mūzikas pirātisms.
16 Mūzika un nācija. Popmūzika un kultūras identitāte.
Nodarbību laikā veiktie uzdevumi. Kursa noslēgumā studenti patstāvīgi sagatavo un prezentē ziņojumu par mūzikas dažādu žanru būtību, parādot, kā mūzikā tiek atspoguļotas sabiedrībā aktuālas parādības un problēmas, ar kādiem līdzekļiem tas tiek panākts, kā sabiedrība tos uztver.
1. Martin, Peter J. Sounds and Society: Themes in the Sociology of music. Manchester: Manchester University Press, 2004. 320 p.
2. DeNora, T. After Adorno. Rethinking Music Sociology. Cambridge: Cambridge univerity press, 2010. 176 p.
3. Адорно, Т. Избранное: социология музыки Двенадцать теоретических лекций. Перевод А. В. Михайлова [Tiešsaiste] [Skatīts internetā 16.11.2011.] Pieejams : http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Adorno/Adorno_index.php
4. Silbermann A. The sociology of Music. Transated by Corbert Stewart. London: Publisher: Routledge&Kegan Paul. 1963. 216 p.
1. Socioloģija Latvijā. Sast. un zin. red. Tisenkopfs T. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2010. 44 -80. lpp.
2. Agejevs, V. Semiotika. Rīga: Jumava, 2005. 90-97. lpp.
3. Weber, Max. The rational and Social Foundations of Music. Translated by Martindale, Ridel, and Neuwirth. University of Southern Illinois Press [Tiešsaiste] [Skatīts internetā 16.11.2011.] Pieejams: http://www.questia.com/PM.qst?a=o&d=55388731
1. Perfect Sound Forever - online music magazine [Tiešsaiste] [Skatīts internetā 16.11.2011.] Pieejams: http://www.furious.com/perfect/
Studiju kurss paredzēts Organizāciju un sabiedrības pārvaldes socioloģijas bakalaura programmai kā izvēles kurss.