Kursa kods Soci2034
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareSocioloģija un sociālais darbs
Zinātnes apakšnozareSocioloģijas teorija un vēsture
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums29.04.2014
Atbildīgā struktūrvienībaSociālo un humanitāro zinātņu institūts
Dr. oec.
Filz1016, Filozofija
PolZ1009, Politikas teorija
Studiju kursa mērķis ir veidot studentu izpratni par socioloģijas teorētiskajām nostādnēm un pamatjēdzieniem. Studenti gūst priekšstatu par socioloģijas izpētes priekšmetu, zinātnes attīstību, izmantotajām metodēm, saistot tās ar mūsdienu sabiedrības aktuālajām problēmām un pētījumu virzieniem.
• Studenti iegūs zināšanas par socioloģijas kā zinātnes lomu sabiedrībā un tās praktisko pielietojamību, par socioloģiskajiem pamatjēdzieniem, kas raksturo sabiedrības struktūru, funkcionēšanas un attīstības likumsakarības, par dažādām sociālo procesu izpētes pieejām.
• Studiju kurss attīsta prasmes analītiski izvērtēt socioloģisko informāciju, orientēties socioloģisko pētījumu stratēģijās, dizaina veidošanā un metodēs, analizēt sabiedrības attīstības tendences, kritiski un argumentēti izvērtēt sociāli ekonomiskos procesus apgūstamās specialitātes kontekstā.
• Studenti paaugstina savu kompetenci sociālo procesu analīzē atbilstoši dažādām socioloģijas perspektīvām, t.sk. savas profesionālās darbības kontekstā, praktiski izmantot dažādu pētījumu rezultātus.
1 Socioloģija kā zinātne.
2 Socioloģijas kā zinātnes attīstība.
3 Nozīmīgākās socioloģiskās perspektīvas.
4 Sabiedrības zinātniskā izpēte.
5 Socioloģiskā pētījuma procesa plānošana.
6 Kvantitatīvais pētījums.
7 Kvalitatīvais pētījums.
8 Kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījuma stratēģijas salīdzinājums.
9 Izlase un tās veidošanas metodes.
10 Iegūstamās informācijas saturs.
11 Kultūra un tās daudzveidība.
12 Kultūras teorētiskā analīze.
13 Socializācijas process.
14 Identitāte kā socializācijas rezultāts.
15 Deviances konceptualizācija un tās veidi.
16 Deviances socioloģiski teorētiskie skaidrojumi un sociālā kontrole.
Ieskaite. Vērtējums ir akumulējošs par studiju kursā apgūto, ko veido vidējā atzīme no vērtējumiem šādās grupās:
1) par izpildītiem visiem individuālajiem un grupu uzdevumiem praktiskajās nodarbībās (25% no gala atzīmes);
2) par sekmīgi novērtētu kontroldarbu un argumentētu eseju (25% no gala atzīmes).
1. Ballantine J.H., Roberts K.A. Our social world: introduction to sociology. 2nd ed. Thousand Oaks California: Pine Forge Press, 2009. 582 p.
2. Macionis J.J., Gerber L.M. Sociology. 6th ed. Toronto: Pearson/ Prentice Hall, 2009. 695 p.
3. Mārtinsone K. (sast., zin. red.). Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RAKA, 2011. 284 lpp.
4. Paula L., Korpa V. Socioloģija: [mācību līdzeklis]. Jelgava: LLU SZF Socioloģijas katedra, 2010. 143 lpp.
1. Adler P.S. (ed.) The Oxford handbook of sociology and organization studies: classical foundations. Oxford; New York: Oxford University Press, 2009. 679 p.
2. Bruce S., Yearley S. The Sage Dictionary of sociology. London: Sage Publications, 2006. 328 p.
3. Tisenkopfs T. (sast., galv.red.). Socioloģija Latvijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2010. 533 lpp.
1. The British Journal of Sociology. London: Wiley-Blackwell. ISSN 1468-4446
2. International Journal of Social Research Methodology. Journal of the Social Research Association. 2010.-ISSN: 1464-5300
3. Latvijas Universitātes raksti: Socioloģija. [Tiešsaiste] [Skatīts 10.04.2014.] Rīga : Latvijas Universitāte, 2008. 194 lpp. Pieejams: http://www.lu.lv/materiali/apgads/raksti/736.pdf
Obligātais studiju kurss LLU ESAF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā "Iestāžu un uzņēmumu ārējie sakari" pilna laika studijās.