Kursa kods PārZ3046
Kredītpunkti 3
Kursa papildus materiāli PārZ3046_Petniecibas_darba_pamati.pdf
Zinātnes nozareCitas inženierzinātnes un tehnoloģijas, tai skaitā pārtikas un dzērienu tehnoloģijas
Zinātnes apakšnozarePārtikas produktu kvalitātes
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums12.10.2011
Atbildīgā struktūrvienībaPārtikas institūts
Profesionālais maģistra grāds starptautisko ekonomisko sakaru vadīšanā
Studenti iegūst informāciju par zinātni un tās raksturīgākajām iezīmēm, apgūst zinātniskās pētniecības teorētiskās un empīriskās pētījumu metodes un paņēmienus. Iepazīstas ar zinātniski pētnieciskā darba noformēšanas prasībām, datu apstrādes pamatiem. Tām jānodrošina studentu kompetence veikt bakalaura līmeņa pētījumus sadarbībā ar darba vadītāju.
Zināšanas – studenti gūst padziļinātas zināšanas par zinātniski pētniecisko darbību; paplašinās zināšanu loks par zinātniskās pētniecības likumsakarībām, kas dod iespēju tālāk plānot akadēmiskā un zinātniskā darba izvēli;
Zināšanas tiek pārbaudītas divos kontroldarbos, kas ietver gan atvērta, gan slēgta tipa jautājumus. Kontroldarbs ir nokārtots sekmīgi, ja ir vismaz 40% pareizu atbilžu.
Prasmes – studenti prot praktiski izpētīt, analizēt un izmantot informāciju par zinātni, apgūst empīriskās pētījuma metodes, analizēt iegūtos rezultātus, vizuāli tos demonstrēt.
Prasmes tiek pārbaudītas 3 praktiskajos darbos, kas iever bakalaura darba izstrādē veicamus uzdevumus- pētījuma metožu un kvalitatīvas informācijas avotu atlasi atbilstoši darba tēmai, informācijas apkopošanu un analīzi.
Kompetence – rezultātā studenti ir kompetenti pārtikas zinātnes teorētiskajos un praktiskajos aspektos, kas saistīti ar produktu un izstrādājumu kvalitātes drošības jautājumiem, patērētāju interešu ievērošanu un pastāvošo likumdošanu.
Kompetence tiek pārbaudīta grupu darbos, spējā argumentēt un pamatot savu viedokli un iegūto rezultātu.
1. Zinātnisko pētnieciskais darbs. 2. Izgudrojuma definīcija. 3. Jaunrade zinātnē, pētījumu ētika. 4. Zinātnes iedalījums, kadri, vadīšana. 5. Teorētiskā un eksperimentālā pētīšana. 6. Pētījumu pamatjautājumi: problēma, temats, mērķis. 7. Datu ieguves metodes 8. Informācijas meklēšana, sistematizēšana, analīze. 9. Analītiskais apskats. 10. Pētījumu metodikas izvēle. 11. Eksperimentālā pētīšana. 12. Anketēšana, ekspertu metodes. 13. Pētījuma zinātniskais stiprums. 14. Secinājumi, priekšlikumi, literatūras saraksts. 15. Pētījuma darba noformēšana. Tēžu veidošana. 16. Prezentācijas veidošanas pamatprincipi.
Lai saņemtu ieskaiti, studentiem jākārto divi kontroldarbi, jāuzraksta trīs patstāvīgi darbi un jāpiedalās praktiskajos darbos (grupu darbos).
Patstāvīgo darbu ietvaros studenti analizē pētījuma metožu veidus un izmantošanas nianses. Analizē pētījumu darbos pieļautās tipiskākās kļūdas.
Tiek vērtēta studentu izpratne par pētniecības procesa norisi, pētījuma metodēm, to pielietojumu. Studija kursa gala vērtējumu veido 2 kontroldarbu un 3 praktisko darbu vērtējumi.
1. Pētījumu metodes ekonomikā un biznesā: mācību līdzeklis/ sastādīja V. Kozlinskis. Jelgava: LLU, 2005. 97lpp.
2. Tomsons V. Pedagoģisko pētījumu metodoloģija: mācību līdzeklis.- Jelgava: LLU, 2009.
-
-
Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība, 1. kurss