Kursa kods MežZ4098
Kredītpunkti 4.50
Zinātnes nozareMežzinātne (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits32
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits72
Kursa apstiprinājuma datums15.10.2019
Atbildīgā struktūrvienībaBūvniecības un kokapstrādes institūts
Dr. silv.
MežZB013 [GMEZB013] Koksnes produktu tirgus
Mārketinga pamati. Meža nozares tirgus un mārketinga specifika. Mārketinga funkcijas un komunikācijas. Mārketinga pētniecība un tirgus informācijas sistēmas. Mārketinga stratēģija un tirgus analīze. Mārketinga struktūras un kanāli. Tirgus pārskata izstrāde. Mežmateriālu un kokmateriālu tirgus: situācija, problēmas un to risinājumu iespējas.
Pēc kursa apgūšanas spēj pazīt mūsdienu mārketinga elementus kontekstā ar globālo meža produkcijas tirgu – 1. kontroldarbs;
Savākt un izmantot tirgus informāciju (Praktiskie darbi), sastādīt tirgus pārskatus meža nozares produkcijas tirgus sfērā – 2. kontroldarbs;
Novērot un analizēt nepārtrauktas izmaiņas globālajā meža nozares produkcijas tirgū - Seminārs.
1. Koksnes produktu tirgi un to raksturojums. Pieprasījums un piedāvājums. Ārēja tirdzniecība. (Lekcija 2 h)
2. Tirgus veidi, realizācijas kanāli un izmantošanas meža nozarē, koksnes produktu tirgos. (Lekcija 4h)
3. Tirgus veicināšanas mehānismi un komunikācijas. (Lekcija 2h)
4. Produktu raksturojums, piegāde ķēdes. Loģistikas nozīme. (Lekcija 2h + Praktiskais darbs 2h)
5. Izpētes un tirgus informācijas sistēmas. (Lekcija 2h)
6. Tirgus ieguves informācijas avoti. (Lekcija 2h + Praktiskais darbs 2h)
7. Tirgus novērtēšanas metodes. SVID un citas metodes. (Lekcija 2h + Praktiskais darbs 2h)
1. kontroldarbs
8. Tirgus stratēģija un stratēģiskā plānošana. (Lekcija 2h)
9. Tirgus analīze. (Lekcija 2h)
10. Tirgus veicināšanas mehānismi un jaunie instrumenti. (Lekcija 2h)
11. Tirgus pārskata izstrāde. (Lekcija 2h)
12. Starptautiskais mežmateriālu un kokmateriālu tirgus. (Lekcija 2h + Praktiskais darbs 2h)
13. Latvijas mežmateriālu un kokmateriālu tirgus. (Lekcija 2h + Praktiskais darbs 2h)
14. Komunikācija loma meža nozarē. Nozares klasteri. (Lekcija 2h + Praktiskais darbs 2h)
2. kontroldarbs
15. Tirgus pārskata prezentēšana. (Seminārs 4 h)
Lai iegūtu ieskaiti, kas liecina par studiju kursa apgūšanu:
• jāpiedalās darba grupas nodarbības;
• patstāvīgi jāuzraksta tirgus apskats par Latvijas meža nozares ārējās un iekšējas tirgus aktuālām problēmām;
• jānokārto sekmīgi kontroldarbi un praktiskie darbi.
Patstāvīgi gatavoties kontroldarbiem, praktiskiem darbiem un semināra nodarbībām.
Semināra nodarbībām patstāvīgi jāuzraksta tirgus apskats par Latvijas meža nozares ārējās un iekšējas tirgus aktuālām problēmām, kā arī jāsagatavo prezentācija, kuru novērtēs pēc iepriekš noteiktas metodikas.
Zināšanu, prasmju un kompetences vērtēšana notiek 10 ballu skalā. Mutiska vai rakstveida atbilde kontroldarbā vai praktiskajā darbā ir sekmīga, ja vismaz 50% no jautājumiem atbildēti pareizi. Gala vērtējums veidojas no studiju kursa 2 kontroldarbu (katrs 30 %), praktisko darbu un semināra nodarbību (kopā 40 %) kumulatīvā vērtējuma.
1. Jobber D. Principles and Practice of Marketing. London, UK: McGraw-Hill International, 1995.
2. Kotler P. Marketing Management. London, England: Prentice-Hall International, Inc., 2000.
3. Hansen E. J. H. Strategic Marketing in the Global Forest Products Industries. Corvallis, OR, USA: Academic Press. 2003.
1. WWW websites of companies and organizations in the forest industry and wood processing sector (FAO, EFI, FFIF, TRADA, Ministry of Agriculture, CSB, Eurostat, etc.)
2. Timber Trade Journal. ISSN 1740-701X. Pieejams: http://www.ttjonline.com
3. Holz-Zentralblatt. ISSN: 0018-3792. Pieejams: http://www.holz-zentralblatt.com.
Akadēmiskās bakalaura studiju programmas “Ilgtspējīga mežsaimniecība” studentiem