Kursa kods InfTK006
Kredītpunkti 2
Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā40
Lekciju stundu skaits0
Semināru un praktisko darbu stundu skaits0
Laboratorijas darbu stundu skaits0
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits54
Kursa apstiprinājuma datums20.03.2024
Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts
Mg. sc. ing.
InfT1037 [GINT1038] Datorgrafika
Studiju kurss sniedz iespēju apgūt trīsdimensiju grafikas vispārējos principus un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Studenti iegūst praktiskas iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• zina trīsdimensiju grafikas modeļu izveides pamatprincipus un to pielietojumu dažādās darbības sfērās – praktiskie darbi un radošais darbs;
• prot lietot trīsdimensiju modelēšanas rīkus, veidot modeļus dažādiem mērķa lietojumiem, objektu teksturēšanu, vides iestatījumus, apgaismojumu, fotoreālismu, animācijas, reāla video apvienošanu ar izveidotiem grafikas elementiem, 2D grafikas animāciju trīsdimensiju telpā - praktiskie darbi un radošais darbs;
• spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli praktisko darbu un radošā darba izstrādes procesā, izstrādāt trīsdimensiju grafikas scēnu sižetu un realizēt to –radošais darbs.
Pilna laika klātienes studijās:
1. Pamata Mesh objektu izveide. Objektu rediģēšana, apvienošana, sadalīšana. Kolekciju veidošana, objektu detaļu sasaiste. Materiālu pielietojums objektu vizualizēšana. Mezglpunktu savienojumu izveide vizualizācijas procesā. Procedurālo tekstūru lietojums un pamatiestatījumi. UV izklājuma tekstūru lietojums – 1h.
2. Apgaismojuma pievienošana scēnai. Apgaismojuma avota tipi. Gaismas stara trasēšanas metodes izmantošana objekta ēnas izveidošanā – 1h.
3. Pamata animācijas izveide ar atslēgas kadriem un to rediģēšana. Kameras fokusēšanas metodes. Kameras piesaiste līknei animācijas izveidē. Cikliskā animācija. Kameras iestatījumi – 1h.
4. Scēnas vizualizācijas renderēšanas režīmi un to iestatījumi. Tehniskie datora parametri – 1h
5. Modifikatoru izmantošana objektu izveidē. Papildus modifikatoru pievienošana – 1h
6. Paplašinājumu izveide un pievienošana (Scripti) – 1h.
7. Vizualizācijas papildus iestatījumi un režīmi – 2h.
8. Radošā darba izstrāde un aizstāvēšana – 16h
Jābūt izveidotam radošajam darbam.
Praktiskā darba projekta uzdevums ir jāuzsāk pildīt nodarbības laikā.
Mācību literatūras un tiešsaistes pamācību patstāvīga studēšana zināšanu nostiprināšanai.
Darbu vērtēšana notiek 10 baļļu sistēmā, pielietojot summatīvās vērtēšanas metodi. Ieskaite ar atzīmi.
• Radošā darba izstrāde, dokumentācijas apraksts un aizstāvēšana. Darba izstrādes laiks – 1 semestris.
• Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
• The Blender Foundation organizācijas Bleder institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste].
Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists
• Chronister J. Blender Basics 5-rd edition. – Central Dauphin High School, 2011. – 178 lpp. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf)
Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.