Kursa kods InfTK006

Kredītpunkti 2

Datorgrafika

Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)

Kopējais stundu skaits kursā40

Lekciju stundu skaits0

Semināru un praktisko darbu stundu skaits0

Laboratorijas darbu stundu skaits0

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits54

Kursa apstiprinājuma datums20.03.2024

Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts

Kursa izstrādātājs

author pasn.

Inga Viļumsone

Mg. sc. ing.

Aizstātais kurss

InfT1037 [GINT1038] Datorgrafika

Kursa anotācija

Studiju kurss sniedz iespēju apgūt trīsdimensiju grafikas vispārējos principus un to izmantošanu dažāda veida telpisku objektu vai interaktīvu trīsdimensiju pielikumu sagatavošanā. Studenti iegūst praktiskas iemaņas telpisku objektu, virsmu izveidē, modelēšanā un animāciju izveidē.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

Studiju kursa apguves rezultātā studenti:
• zina trīsdimensiju grafikas modeļu izveides pamatprincipus un to pielietojumu dažādās darbības sfērās – praktiskie darbi un radošais darbs;
• prot lietot trīsdimensiju modelēšanas rīkus, veidot modeļus dažādiem mērķa lietojumiem, objektu teksturēšanu, vides iestatījumus, apgaismojumu, fotoreālismu, animācijas, reāla video apvienošanu ar izveidotiem grafikas elementiem, 2D grafikas animāciju trīsdimensiju telpā - praktiskie darbi un radošais darbs;
• spēj patstāvīgi rast risinājumu konkrēta uzdevuma veikšanai, argumentēt savu viedokli praktisko darbu un radošā darba izstrādes procesā, izstrādāt trīsdimensiju grafikas scēnu sižetu un realizēt to –radošais darbs.

Kursa saturs(kalendārs)

Pilna laika klātienes studijās:
1. Pamata Mesh objektu izveide. Objektu rediģēšana, apvienošana, sadalīšana. Kolekciju veidošana, objektu detaļu sasaiste. Materiālu pielietojums objektu vizualizēšana. Mezglpunktu savienojumu izveide vizualizācijas procesā. Procedurālo tekstūru lietojums un pamatiestatījumi. UV izklājuma tekstūru lietojums – 1h.
2. Apgaismojuma pievienošana scēnai. Apgaismojuma avota tipi. Gaismas stara trasēšanas metodes izmantošana objekta ēnas izveidošanā – 1h.
3. Pamata animācijas izveide ar atslēgas kadriem un to rediģēšana. Kameras fokusēšanas metodes. Kameras piesaiste līknei animācijas izveidē. Cikliskā animācija. Kameras iestatījumi – 1h.
4. Scēnas vizualizācijas renderēšanas režīmi un to iestatījumi. Tehniskie datora parametri – 1h
5. Modifikatoru izmantošana objektu izveidē. Papildus modifikatoru pievienošana – 1h
6. Paplašinājumu izveide un pievienošana (Scripti) – 1h.
7. Vizualizācijas papildus iestatījumi un režīmi – 2h.
8. Radošā darba izstrāde un aizstāvēšana – 16h

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Jābūt izveidotam radošajam darbam.

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Praktiskā darba projekta uzdevums ir jāuzsāk pildīt nodarbības laikā.
Mācību literatūras un tiešsaistes pamācību patstāvīga studēšana zināšanu nostiprināšanai.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Darbu vērtēšana notiek 10 baļļu sistēmā, pielietojot summatīvās vērtēšanas metodi. Ieskaite ar atzīmi.
• Radošā darba izstrāde, dokumentācijas apraksts un aizstāvēšana. Darba izstrādes laiks – 1 semestris.

Obligātā literatūra

• Blender.org - Blender trīsdimensiju programmas izstrādātāju vietne – manuālis, video pamācības, diskusijas [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.blender.org/support/
• The Blender Foundation organizācijas Bleder institūta korporācijas Youtube kanāls -[tiešsaiste].
Pieejams: https://www.youtube.com/c/BlenderFoundation/playlists

Papildliteratūra

• Chronister J. Blender Basics 5-rd edition. – Central Dauphin High School, 2011. – 178 lpp. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.cdschools.org/cms/lib04/PA09000075/Centricity/Domain/81/BlenderBasics_5thEdition2017.pdf)

Piezīmes

Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.