Course code Ekon4012

Credit points 2.25

Entrepreneurship in Food Manufacturing

Total Hours in Course60

Date of course confirmation09.11.2011

Responsible UnitInstitute of Business and Management Science

Course developer

author

Aivars Strautnieks

Dr. oec.

Course abstract

The students acquire the bases and the principles of entrepreneurship, manufacturing, economics and finances in the food industry.

Learning outcomes and their assessment

• Knowledge – about entrepreneurship organization and economics in the food industry;
• Skills – to use knowledge in the course work and diploma project; to make use the knowledge in the food manufacturing enterprises;
• Competence – to solve the problems of entrepreneurship in the food industry.

Compulsory reading

1. Živitere M. Komercdarbības (biznesa) plāns. Rīga: KIF "Biznesa komplekss", 2000. 100 lpp. ISBN 9984672123
2. Oļevskis G. Uzņēmējs un tirgus.Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2007. 219 lpp. ISBN 9789984232140.
3. Muška A. Uzņēmējdarbības pamatkurss. Rīga: KIF Biznesa komplekss, 2005. 120 lpp. ISBN 9984761282.
4. Uzņēmēja rokasgrāmata. Sastād. G.Pelše, I.Ruperte. Rīga: Jumava, 2003. 359 lpp. ISBN 9984055914.

Further reading

1. Niedrītis J. Mārketings: mācību līdzeklis. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2008. 487 lpp. ISBN 9789984828268.
2. Diderihs H. Uzņēmuma ekonomika. Rīga: Zinātne, 2000. 515 lpp. ISBN 5796612522.
3. Forands I. Stratēģija. Kvalitāte. Rīga : Latvijas Izglītības fonds, 2000. 253 lpp. ISBN 9984543676

Periodicals and other sources

1. Informatīvs lauku politikas biļetens "Agropols". Rīga: LV Agrārās ekonomikas institūts. 2002-. ISNN 1407-8996.
2. Laikraksts Dienas Bizness. Rīga: SIA "Dienas mediji". 1992-. ISSN 1407-2041.
3. Žurnāls "Kapitāls" Rīga: Lietišķās informācijas dienests.1998-. ISSN 1407-2505.