Course code Ekon4011

Credit points 5.25

Entrepreneurship in Food Manufacturing

Total Hours in Course140

Number of hours for lectures32

Number of hours for seminars and practical classes24

Date of course confirmation09.11.2011

Responsible UnitInstitute of Business and Management Science

Course developer

author

Aivars Strautnieks

Dr. oec.

Course abstract

The students acquire the bases and the principles of entrepreneurship, manufacturing, economics and finances in the food industry.

Learning outcomes and their assessment

• Knowledge – about entrepreneurship organization and economics in the food industry;
• Skills – to use knowledge in the course work and diploma project; to make use the knowledge in the food manufacturing enterprises;
• Competence – to solve the problems of entrepreneurship in the food industry.

Compulsory reading

1. Abizāre V. Ievads uzņēmējdarbībā: mācību līdzeklis. Rīga: RaKa, 2004. 140 lpp. ISBN 9984155684.
2. Muška A. Uzņēmējdarbības pamatkurss. Rīga: KIF Biznesa komplekss, 2005. 120 lpp. ISBN 9984761282.
3. Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2002. 559 lpp. ISBN 9789984233512.
4. Vedļa A. Ceļvedis uzņēmējdarbībā: mācību grāmata. Rīga: Petrovskis & Ko, 2002. 490 lpp. ISBN 998468928X

Further reading

1. Niedrītis J. Mārketings: mācību līdzeklis. Rīga : Biznesa augstskola "Turība", 2008. 487 lpp. ISBN 9789984828268.
2. Sprancmanis N. Uzņēmējdarbības loģistikas pamati. Rīga: Burtene, 2011. 218 lpp. ISBN 9789984833026
3. Uzņēmēja rokasgrāmata. Sastād. G.Pelše, I.Ruperte. Rīga: Jumava, 2003. 359 lpp. ISBN 9984055914.

Periodicals and other sources

1. Informatīvs lauku politikas biļetens "Agropols". Rīga: LV Agrārās ekonomikas institūts, no 2002. ISNN 1407-8996.
2. Laikraksts Dienas Bizness. Rīga: SIA "Dienas mediji", no 1992. ISSN 1407-2041.
3. Žurnāls "Kapitāls" Rīga: Lietišķās informācijas dienests, no 1998. ISSN 1407-2505