Kursa kods MVmAD004
Kredītpunkti 1.50
Zinātnes nozareMūzika, vizuālās mākslas un arhitektūra
Zinātnes apakšnozareAinavu arhitektūra
Kopējais stundu skaits kursā40
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits40
Kursa apstiprinājuma datums24.03.2021
Atbildīgā struktūrvienībaAinavu arhitektūras un vides inženierijas institūts
Dr. arch.
Kursa apguve saistīta ar pedagoģisko iemaņu attīstību, asistējot mācībspēkiem Ainavu arhitektūras un plānošanas studiju programmās bakalaura studiju līmenī.
Zināšanas:
- pārzin zinātniskās pētniecības metodes darbam ar studentiem bakalaura un maģistra līmenī;
Prasmes:
- prot izklāstīt savas pētījumu tēmas un veidot diskusiju pedagoģiskajā procesā;
Kompetences:
- spēj zinātniskā darba tēmas kontekstā sniegt auditorijā nepieciešamo informatīvo materiālu.
Iegūts pozitīvs novērtējums par semestrī veiktajām aktivitātēm asistējot mācībspēkiem nodarbībās.
- Apgūt pedagoģiskam darbam nepieciešamās diskusiju iemaņas, veidojot atgriezenisko saiti ar auditoriju - kā zināšanu pārbaužu mehānismu;
- līdzdalība lekciju materiāla izklāstā un sagatavošanā;
- lekcijas materiāla sagatavošana par promocijas pētījuma tēmu;
- spēja vadīt diskusiju par sagatavoto lekciju materiāliem;
- līdzdalība kursa darba novērtēšanā un viedokļa izteikšana.
Semestra laikā piedalīties pedagoģiskajā darbā bakalaura vai maģistra līmenī Ainavu arhitektūras un plānošanas studiju programmu ietvaros ar 3 prezentācijām par nozares tematiku.
Kursa visu daļu apvienojumā sniegt auditorijai jaunu faktu materiālu, to loģiski strukturējot prezentācijās (3 gab. katru semestri); 4 semestri kopā veido 12 prezentācijas.
Doktorants patstāvīgi veic promocijas darbu un citu nozares aktuālo tēmu atklāsmju un rezultātu strukturētu iekļaušanu lekciju materiālos un materiālu prezentēšanu.
Studiju kursa ieskaiti ik semestri sniedz promocijas darba zinātniskais vadītājs, novērtējot doktoranta prasmi:
- uzturēt diskusiju auditorijā lekciju tēmas vadīšanā,
- pētniecības procesa strukturēts izklāsts studiju kursos.
Izmantojamā literatūra pedagoģiskajā praksē ir atkarīga no pētījuma virziena tēmas specifikas.
1. Rubene, Z. Kritiskās domāšanas izmantošana studiju procesā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. 223 lpp.
2. Barbezat D. P., Bush M. Contemplative practices in higher education: powerful methods to transform teaching and learning. San Francisco: Jossey-Bass, a Wiley brand, 2014.
3. Pedagogy and Teachers Education. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2018. Latvijas Universitātes raksti = Acta Universitatis Latviensis = Scientific Papers University of Latvia, 816. sēj.
E-grāmata (PDF) Resurss pieejams tiešsaistē
Obligāts kurss doktora studiju programmā Ainavu arhitektūra.