Kursa kods DatZ2057
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareDatorzinātne un informātika
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits16
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums06.09.2022
Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts
Dr. sc. comp.
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar pasaulē zināmo un pielietoto programminženierijas labo praksi, ņemot vērā starptautiskos programminženierijas standartus, Latvijas esošo likumdošanas bāzi un specifiku, kā arī Latvijas IT firmu darbā uzkrāto praktisko pieredzi. Tiek aplūkoti ilgtspējas aspekti programmatūras dzīves ciklā. Mācību procesā tiek apskatīti programmatūras izstrādes pamatprocesi, to savstarpējā saistība un procesos ietvertās aktivitātes. Studenti tiek iesaistīti komandas darbā patstāvīgi veicamu uzdevumu izpildē.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti
• zina par procesu pieeju dažāda dzīves cikla programmatūras izstrādes projektos un atbalstošo procesu uzdevumiem kvalitātes nodrošināšanā atbilstoši programminženierijas labajai praksei - (praktisko darbu vērtējums);
• prot organizēt savstarpējās informācijas apmaiņu programmatūras izstrādes projekta dalībnieku starpā un izstrādāt projekta iekšējo dokumentāciju praksei - (praktisko darbu vērtējums);
• spēj, strādājot grupā vai veicot darbu patstāvīgi, izmantot procesu izpildei definētās prasības, organizēt informācijas apmaiņas pasākumus un vadīt tos, kā arī pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli praksei - (praktisko darbu vērtējums).
1. Programminženierijas attīstības vēsture 1 (L)
2. Programminženierijas uzdevumi, vieta programmu izstrādē 1 (L)
3. Tehniskās rakstīšanas stils 1 (L) 2(P)
4. Dzīves cikla modeļu veidi. Ūdenskritums. 2 (L)
5. Koncepcijas izstrāde 1 (L) 4(P)
6. Dokumentēšanas process 1 (L)
7. Programmatūras prasību specificēšana. 2 (L) 6(P)
8. Dzīves cikla modeļu veidi. Agile 1 (L)
9. Programminženierijas standarti 1 (L)
10. Informācijas tehnoloģiju reglamentējošie dokumenti (likumi) 1 (L)
11. Lietotāja stāsts (User story) 1 (L)
12. Konfigurācijas pārvaldība (versionēšana) 1 (L) 1(P)
13. Apskates 1 (L) 2(P)
14. Izmaiņu vadība 1 (L) 1(P)
Obligāti jāizpilda un jānodod visi patstāvīgie darbi un jāiegūst sekmīgs vērtējums par katru darbu.
Studentiem patstāvīgi jāapgūst papildu informācija par lekcijās aplūkotajām tēmām. Praktisko darbu uzdevumi tiek izanalizēti praktisko nodarbību laikā, studentiem patstāvīgi jāsagatavo praktisko darbu uzdevumos prasītie dokumenti.
Patstāvīgā darba uzdevumi tiks saistīti ar lekcijās apgūtajām programminženierijas metodēm.
Semestra laikā par regulāru darbu maksimāli iespējams iegūt 80 punktus, kuri tiek noteikti šādi:
Klātienes piedalīšanās praktisko darbu izstrādē =32; Praktisko uzdevumu savlaicīga izpildīšana (pirmajiem 4 darbiem) =4; Lekciju apmeklēšana =16; Praktisko darbu summārais vērtējums =28; Semestrim beidzoties, punkti tiek sasummēti, un tie var noteikt ieskaites atzīmi. Ja students vēlas šo vērtējumu uzlabot, papildus jāatbild uz teorētiskiem jautājumiem.
1.IEEE Computer Society SWEBOK Guide to the Software Engineering Body of Knowledge. Project Management Institute 2013. Fifth Version. [tiešsaiste]. Pieejams: http://www.swebok.org/htmlformat.html [Skatīts 2022.09.08.]
2.ISO/IEC 12207. 2008. Systems and software engineering. Software life cycle processes (LVS Standartu lasītava)
3.ISO/IEC 26514:2022. Systems and software engineering - Design and development of information for users, 2022. (LVS Standartu lasītava)
Pressman R.S. Software Engineering. A Practitioner's Approach. European Adaptation. 7th edition. New York: McGraw-Hill Higher Education, 2010
ITF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas Informācijas tehnoloģijas ilgtspējīgai attīstībai un ITF akadēmiskās bakalauru studiju programmas Datorvadība un datorzinātne studentiem.