Kursa kods Citi3061

Kredītpunkti 6

Komunikācija viesmīlībā

Zinātnes nozareCiti

Kopējais stundu skaits kursā162

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits48

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits98

Kursa apstiprinājuma datums20.04.2023

Atbildīgā struktūrvienībaPārtikas institūts

Kursa izstrādātājs

author doc.

Sandra Īriste

Dr. paed.

Kursa anotācija

Studiju kursa mērķis ir iepazīsties ar viesmīlības nozīmi tūrisma attīstībā, kā valsts, tā starptautiskā līmenī. Attīstīt komunikācijas prasmes pakalpojumu sniegšanas jomā, uzsvērt uzņēmēja kā līdera lomas priekšrocības. Sniegt priekšstatu par savstarpējās sadarbības veidošanu organizācijas vadības līmeņos un sadarbībā ar viesi, ņemot vērā kultūru specifiku.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• zināšanas un kritiska izpratne par teorētiskiem un empīriskiem jautājumiem komunikācijā viesmīlībā. Ir zināšanas saskarsmes psiholoģijā, konfliktu risināšanā, starpkultūru komunikācijā; motivācijas jautājumos (1. un 2. kontroldarbi);
• prasmes – prot integrēt iegūtās zināšanas, pielietot profesionālo terminoloģiju saskarsmē un komunikācijā ar kolēģiem un klientiem. Prot interpretēt darba rezultātus un formulēt rezultātiem atbilstošus secinājumus (praktiskie darbi);
• kompetence – spēj patstāvīgi un kritiski formulēt, analizēt sistemātiski sarežģītas praktiskas problēmas, spēj organizēt savu darbu, uzņemties iniciatīvu un atbildību par savu lēmumu rezultātiem (patstāvīgais darbs: argumentācijas runas izstrāde un prezentēšana; radošais uzdevums).

Kursa saturs(kalendārs)

1. Ievadlekcija. Kas ir starpkultūru komunikācija? 2h
2. Kultūra, to dažādība. 6h
3. Gērta Hofstedes kultūras dimensiju modelis. 8h
4. Vērtības, vērtību konflikts. 4h
5. Stereotipi un aizspriedumi. 4h
6. Komunikācija, tās būtība, veidi, funkcijas, modeļi. 2h
7. Rakstiskā komunikācija. 6h
8. Runas struktūra. Impulsa runa. 6h
9. Informatīvā runa. 1h
10. Argumentācijas runa. 10h
11. Paraverbālā komunikācija. 2h
12. Neverbālā komunikācija. 2h
13. Lojalitāte. 1h
14. Motivācija. 4h
15. Informācijas uztveres sistēmas. 2h
16. Konflikti, to risināšana. 4h

Nepilna laika neklātienes studijās: tiek īstenotas visas tēmas, kas norādītas pilna laika klātienei, bet kontaktstundu skaits ir 1/2 no norādīto stundu skaita.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Sekmīgi uzrakstīti 2 kontroldarbi mācībspēka norādītajā laikā, dalība praktiskajos darbos (vismaz 80%), radošā uzdevuma izstrāde un prezentācija, argumentācijas runa 10 minūšu garumā (students izvēlas tēmu, izlozē prezentācijas laiku), impulsa runa 2 minūšu garumā (students izlozē tēmu, prezentē).

Studējošo patstāvīgo darbu organizācijas un uzdevumu raksturojums

Students izvēlas vienu no daudzajām mācībspēka piedāvātajām argumentācijas runas tēmām, izlozē datumu, kurā šī runa ir jāprezentē.
Impulsa runu students izlozē un prezentē praktiskā darba laikā.
Radošais uzdevums tiek izskaidrots ievadnodarbībā, studenti to prezentē praktiskajos darbos pēc 30 dienām.

Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji

Katrs kontroldarbs veido 25% no gala vērtējuma (kopā 50% no gala vērtējuma). Argumentācijas runa veido 50% no gala vērtējuma; radošajam uzdevumam un impulsa runai jābūt noprezentētiem.
Argumentācijas runa tiek vērtēta pēc šādiem kritērijiem: saturs (40%), prezentācija un tās pasniegšanas stils (35%) iekļaušanās laikā (25%).
Ieskaites ar atzīmi gala vērtējumu aprēķina kā vidējo aritmētisko no diviem kontroldarbiem un argumentācijas runas.

Obligātā literatūra

1. Beks K. Mediju un komunikācijas zinātne. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība, 2021.
2. Gamble T. Communication works. New York: McGraw-Hill, 2013., 512 p.
3. Kazaka O. Pirmā PR grāmata. Rīga: Autorizdevums, 2019.
4. Praude V. Integrētā mārketinga komunikācija. Rīga: Burtene, 2015.

Papildliteratūra

1. Derkevica-Pilskunga J. Domino Effect in Risk and Crisis Communication. Management and Legal Aspects. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība, 2021.
2. Duck S., McMahan D. Communication in everyday life: the basic course edition with public speaking. London: Thousand Oaks: SAGE Publications, 2020.
3. Kramiņš E. Runas prasme saziņā. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība, 2005.
4. Veinberga S. Komunikācija. Teorija un prakse: monogrāfija. Rīga: Sava grāmata, 2019.

Periodika un citi informācijas avoti

1. International Journal of Communication. Online ISSN: 1932-8036 https://ijoc.org/index.php/ijoc/index
2. Media and Communication. Open Access Journal. ISSN: 2183-2439 https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication
3. Navarro J. The Dictionary of Body Language: A Field Guide to Human Behavior. Audiobook https://shorturl.at/aqzBW

Piezīmes

Obligāts kurss profesionālā bakalaura programmā Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība, 5. semestris (PL), 9. semestris (NL) – LKI līmenis – 6.