Kursa kods Citi2031

Kredītpunkti 3.75

Apkalpošanas organizācija

Zinātnes nozareCiti

Kopējais stundu skaits kursā100

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits24

Kursa apstiprinājuma datums20.02.2013

Atbildīgā struktūrvienībaZemes pārvaldības un ģeodēzijas institūts

Kursa izstrādātājs

author doc.

Rita Riekstiņa-Dolģe

Dr. sc. ing.

Kursa anotācija

Studenti iegūst zināšanas par ēdināšanas uzņēmumu veidiem, apkalpošanas kvalitāti un standartiem dažādos sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos. Studenti iegūst zināšanas un prasmes apkalpošanas procesos, funkcionalitātē un procesu modelēšanā.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

• Zināšanas –ēdināšanas uzņēmuma veidiem, darbību un apkalpošanas tehnoloģiskajiem procesiem;
• prasmes – vadīt, plānot un koordinēt ēdināšanas uzņēmuma viesu apkalpošanas procesus;
• kompetence –veikt apkalpošanas procesa darba pilnveidi un tehnoloģisko procesu racionalizāciju.

Kursa saturs(kalendārs)

1 Ēdināšanas uzņēmumu veidi un iedalījums viesmīlības nozares kontekstā.
2 Viesu veidi. Pakalpojumu piedāvājuma specifika dažādām mērķa grupām.
3 Ēdienkaršu veidi, pielietojums. Ēdienkartes sastādīšanas īpatnības un noformējums.
4 Galda trauki. Trauku raksturojums, veidi, pielietojums.
5 Porcelāna, fajansa, stikla trauku pielietojums.
6 Galda klāšanas noteikumi, veidi. Brokastu galda klājums.
7 Vakariņu un pusdienu galda klājums.
8 Tirdzniecības telpu veidi, prasības, interjers un iekārtojums. Tirdzniecības zāles mēbeles, prasības un ergonomika.
9 Ēdināšanas uzņēmuma struktūra. Zāles pārziņa darba pienākumi.
10 Viesmīļa darba pienākumi, atbildība, apkalpošanas veidi.
11 Apkalpošanas procesi un procedūras ēdināšanas uzņēmumos. Apkalpošanas procesa elementi.
12 Darba organizācija tirdzniecības telpās. Apkalpošanas formas dažādos ēdināšanas uzņēmumos.
13 Servisa koncepcija un apkalpošanas standarti. Apkalpošanas rokasgrāmatas nozīme uzņēmumā.
14 Bāra darba organizācija, bārmeņa darba pienākumi.
15 Banketu veidi. Banketu apkalpošanas organizācija.
16 Izbraukuma banketa apkalpošana.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

Jābūt nokārtotiem 2 kontroldarbiem, jāizstrādā un jāaizstāv patstāvīgais darbs, jāaizstāv praktiskie darbi.

Obligātā literatūra

1. Rokasgrāmata ēdināšanas uzņēmumu vadītājiem. Jelgava: LLU, 2007.175 lpp.
2. Vanaga V. Galda klāšanas pamatprincipi. Mācību palīglīdzeklis praktisko iemaņu apgūšanai: Rīga: Biznesa augstskola Turība, 1999. 44 lpp.
3. Vanaga V. Viesu apkalpošana. Mācību līdzeklis: Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2000. 144 lpp.
4. Walker John R. The restaurant: from concept to operation. John R. Walker. 6th ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2011. 557 p.

Papildliteratūra

1. Baraban Regina S. Successful restaurant design. R.S. Baraban, J.F. Durocher. 3rd ed. Hoboken. New Jersey: John Wiley & Sons, 2010. 304 p.
2. Neville L., Hekī K. Klientu apkalpošanas rokasgrāmata. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2005. 216 lpp.
3. Kuliša I. Restorānu bizness: no idejas līdz realitātei: iesācējiem uzņēmējdarbībā. Rīga: ISMA, 2005. 174 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Гостиница и ресторан : бизнес и управление = Hotel & restaurant : business and management : журнал для профессионалов. Москва : Международная ассоциация гостиниц и ресторанов (IH&RA).

Piezīmes

Studiju kurss iekļauts studiju programmas „Ēdināšanas un viesnīcu uzņēmējdarbība” pilna un nepilna laika studijās.