Kursa kods InfTB009
Kredītpunkti 6
Zinātnes nozareInformācijas tehnoloģija (nav zn)
Kopējais stundu skaits kursā120
Lekciju stundu skaits16
Semināru un praktisko darbu stundu skaits48
Laboratorijas darbu stundu skaits0
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits98
Kursa apstiprinājuma datums24.01.2024
Atbildīgā struktūrvienībaDatoru sistēmu un datu zinātnes institūts
Mg. sc. ing.
Bc. sc. ing.
InfT3024, Datorgrafika
InfT3035 [GINT3035] Multimediju tehnoloģijas
Studiju kursa mērķis ir apgūt multimediāla materiāla – teksta, attēla, video, skaņas – iegūšanas veidus un pielietojumu, praktiski apgūt aparatūru un lietojumprogrammas multimediāla materiāla izstrādei. Studenti iegūst teorētiskās zināšanas par multimediju pamatsastāvdaļām un to pielietojuma jomām.
Kursa apgūšanas rezultātā studenti:
• zina multimediālu materiālu izstrādei nepieciešamās programmatūras un iekārtas, kompozīcijas un krāsu lietojumu, kā arī to pielietošanas jomas;
• prot lietot specializētās lietojumprogrammas, kuras ir domātas multimediālu materiālu izstrādei un to rezultātu lietošanai. Kā arī apgūt nepieciešamās tehniskās iemaņas iekārtu lietošanā. Izstrādāti praktiskie darbi un aizstāvēti praktisko nodarbību laikā;
• spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot konkrēta uzdevuma veikšanai, kā arī argumentēt savu viedokli praktiskā darba izstrādes aizstāvēšanās gaitā. Izstrādāti praktiskie darbi un aizstāvēti praktisko nodarbību laikā.
Pilna laika klātienes studijās:
1. Ievads multimediju tehnoloģijās. Multimediāla materiāla pielietojuma jomas. Jomu analīze un klasifikācija (1h)
2. Digitālo fotoaparātu darbības principi un galvenie parametri. Fotografēšanas režīmi un iespējas (4h)
3. Digitālā attēla pēcapstrāde. Attēlu kvalitātes un izmēra ietekmējošie faktori. Attēlu defektu novēršana rastra grafikas apstrādes programmās (4h)
4. Informācijas dizaina pamati. Kompozīcijas, scenārija, krāsu ietekmes, materiāla ilguma ieteikumi infogrāfikas izstrādei (4h)
5. Datu vizualizācijas metodes un veidi. Lielu datu vizualizēšanas loģika un struktūra. Mērķauditorijas psiholoģiskā uztvere (4h)
6. Reklāmas materiāla izstrāde ar attēliem, video, audio un tekstu. Reklāmas video mērķauditorijas analīze, scenārija izveide, attēlu, video un audio sagatavošana un pielietošana darba izstrādē (4h)
7. Tiešsaistes reklāmu standarti. Reklāmas izstrādes vietnes, programmatūras. Publicēšanas datņu veidi un lielums (7h)
8. Audio ierakstu iespējas, audio ierakstu roboti, audio atskaņotāji. Audio kodēšanas un dekodēšanas darbības principi (1h)
9. Digitālo videokameru darbības principi un to galvenie parametri. Kvalitatīva videomateriāla scenārija plānošana. Video materiāla kompozicionālais izkārtojums. Skaņas lietojums ieraksta laikā (1h)
10. Virtuālās tūres veidi un to pielietojuma jomas. 360 grādu attēlu iegūšana un sagatavošana, programmatūras izvēle, virtuālās tūres izveide (7h)
11. 3D skenera darbības princips. 3D skenēšanas veidi, skenētā darba pēcapstrāde un labošana (4h)
12. 3D izdrukas iekārtu darbības principi, materiālu daudzveidība un pielietojums. 3D modeļa sagatave izdrukai (4h)
13. CNC aprīkojuma darbības principi un veidi. CNC maketa izstrāde(4h)
14. Paplašinātās realitātes darbības principi. Informatīvā materiāla izveide paplašinātās realitātes lietojumprogrammai (11h)
15. Datu kompresija, galvenās kompresijas metodes un algoritmi (4h)
Eksāmens. Lai nokārtotu kursu ir jābūt izstrādātiem un aizstāvētiem visiem praktiskajiem darbiem un nokārtots teorijas tests.
Studentam semestra laikā jāizpilda praktiskie darbi, izmantojot darba uzdevuma aprakstus un konsultējoties ar mācībspēku. Izpildītie praktiskie darbi jāaizstāv mācībspēka norādītajā termiņā.
Studentam patstāvīgi jāstudē mācību literatūra un tiešsaistes pamācības zināšanu nostiprināšanai.
Darbu vērtēšana notiek 10 baļļu sistēmā.
Ja studentu neapmierina semestra kumulatīvais vērtējums, students var rakstīt ieskaiti.
Kursa vērtējumu veido:
• Tests par studiju kursā apgūto vielu (20% no atzīmes);
• Praktiskie uzdevumi par studiju kursa praktiskajos darbos apgūtajām tēmām (80% no atzīmes).
Phillips J. B., Eliasson H. Camera image quality benchmarking. Hoboken, NJ:John Wiley&Sons, 2018.
Blokdyk G. UX UI Design A Complete Guide - 2020 Edition, 5STARCooks, 2020.
Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Digital Marketing, Pearson, 2022.
Boldiševica M., Mācību video izmantošana pieaugušo interešu izglītībā, LLU, Jelgava, 2018. (https://llufb.llu.lv/LLUgramatas/Macibu_video_pieauguso_izglitiba.pdf)
Einscan 3D skenera ražotāja mājas lapa un pamācības. [Tiešsaiste]. Pieejams: https://www.einscan.com/
Google Web Designer ražotāja pamācības. [Tiešsaiste]. Pieejams: https://www.youtube.com/@googlewebdesigner
• Virtual reality society [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.vrs.org.uk/
• Standards, Guidelines & Best Practices [tiešsaiste]. Pieejams: https://www.iab.com/guidelines/
Akadēmiskā bakalaura studiju programma “Datorvadība un datorzinātne”.