Kursa kods ValoP303
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareValodniecība un literatūrzinātne
Zinātnes apakšnozareLietišķā valodniecība
Kopējais stundu skaits kursā81
Semināru un praktisko darbu stundu skaits32
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49
Kursa apstiprinājuma datums11.03.2021
Atbildīgā struktūrvienībaValodu centrs
Mg. paed.
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot studējošo svešvalodas (angļu) zināšanas un prasmes, akcentējot ar ainavu arhitektūras un pilsētplānošanas nozari saistītu terminoloģiju, kas nepieciešamas profesionālās un zinātniskās literatūras lasīšanai, interpretēšanai un izvērtēšanai, procesu skaidrošanai un salīdzināšanai, informācijas izklāstīšanai, argumentētai diskusijai starptautiskā profesionālā un akadēmiskā vidē, kā arī saziņai ar ārvalstu studentiem, speciālistiem un docētājiem.
Zināšanas: izprot ainavu arhitektūras un pilsētplānošanas nozarēs lietotu terminoloģiju, saīsinājumu izmantošanu. Studenti apguvuši terminus šādās jomās:
-studijas universitātē; profesionālā profila izveide; ainavas koncepcija, tās uztvere, veidi un saglabāšana – terminoloģijas apguve (Pārbaudes darbs Nr.1);
- parki, dārzi, dizaina pamatprincipi, krāsu aplis, augi to izkārtojumi, dekoratīvie elementi - terminoloģijas apguve (Pārbaudes darbs Nr.2).
Prasmes: 1) spēj izmantot svešvalodu informācijas meklēšanai un prezentēt patstāvīgā darba rezultātus;
2) spēj tulkot un analizēt tehnisko un profesionālo tekstu - praktisko darbu izpilde, mutvārdu prezentācijas, individuālais darbs - patstāvīgi izlasītā zinātniskā raksta prezentācija.
Kompetence – informatīvā, komunikatīvā, profesionālā.
Studenti prot izmantot profesionālo terminoloģiju un komunikatīvās prasmes: rakstiski (tulkojumos un akadēmiskajā rakstīšanā) un mutiski (piedaloties diskusijās, veidojot dialogus, uzstājoties ar prezentāciju) – Latvijas pils vai muižas apkārtnes izpēte un prezentācija.
-praktisko darbu izpilde, patstāvīgais darbs, mutvārdu prezentācijas, komandas darbs (grupu darbs) – veiksmīgi īstenota ainavu arhitektūras projekta prezentācija. Dalība seminārā par izvēlēto tēmu ainavu arhitektūrā.
Vērtēšana notiek katrā nodarbībā, regulāri pārbaudot izpildītos uzdevumus.
1. Ievads profesionālajā angļu valodā. Pašvadītu mācību koncepts augstskolā. 2h
2. Ainavu arhitektūrā un plānošanā izmantojamās vārdnīcas un glosāriji. 2h
3. Studijas Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātē. Meža un vides zinātņu fakultātē. 2h
4. Ainavu arhitekta profesija, pienākumi, darba lauks, profesionālā vide, profesionālā profila izveide (1.praktiskias darbs). 2h
5. Ainavas koncepcija. Ainavas uztvere. Ainavas veidi un tās veidotājelementi. 2h
6. Ainavas identitātes saglabāšana. Latvijas ainava. 2h
7. Ieskats senās Ēģiptes un Grieķijas arhitektūrā, ainavu un dārzu mākslā. 2h
8. Pārbaudes darbs Nr. 1. Terminoloģija. Diskusijas. 2h
9. Pasaulslaveni ainavu arhitekti, ainavu arhitektūras projekti pasaulē, Eiropā, Baltijā (2.praktiskais darbs). 2h
10. Ainavu plānošanas pamatprincipi. 2h
11. Harmonijas, proporcijas, simetrijas un asimetrijas panāķšana ainavas plānošnā. Krāsu aplis. 2h
12. Parki un to funkcijas. Augu izvēlēšanās dārzu un parku apstādījumiem. 2h
13. Dārzi un parki, to plānojums un funkcijas. 2h
14. Dekoratīvie elementi parkos and dārzos. Topiāriju māksla (3. praktiskais darbs). 2h
15. Pārbaudes darbs Nr. 2. Terminoloģija. Diskusijas. 2h
16. Seminārs. Zinātniskā raksta prezentēšana (4. praktiskais darbs). 2h
Vērtējums: Ieskaite. To veido kumulatīvais vērtējums. Sekmīgi uzrakstīti 2 pārbaudes darbi, sastādītas semestra laikā apgūto tekstu terminu vārdnīca, savlaicīgi iesniegti un ieskaitīti mājas darbi, izstrādāti semestra individuālie darbi (profesionālās literatūras lasīšana, fragmentu tulkojumi, sagatavots kopsavilkums, terminu vārdnīca). Kavēto nodarbību skaits nepārsniedz 20%.
Patstāvīgie darbi un uzdevumi:
•Individuālie patstāvīgie darbi ir profesionālo tekstu tulkošana un analīze. Individuālo patstāvīgo darbu mērķis ir attīstīt studentu prasmes svešvalodas izmantošanā informācijas meklēšanai un profesionālo tekstu analīzei, kā arī novērtēt zināšanas ainavu arhitektūrā un pilsētplānošanā lietoto terminoloģiju, profesionālo tekstu tulkošanu un akadēmisko plaģiātu.
•Grupu darba prezentācijas ir komandas darba rezultāts. Atkarībā no uzdevuma prezentācijas var tikt sagatavotas auditorijā vai mājās. Grupu darba prezentāciju mērķis ir attīstīt prasmes svešvalodas izmantošanā informācijas meklēšanai, mutvārdu prezentācijām, komandas darbam; informatīvo, komunikatīvo un profesionālo kompetenci, kā arī novērtēt zināšanas par ainavu arhitektūrā un pilsētplānošanā lietotu terminoloģiju un prezentāciju veidošanu.
Mājas lasīšana (10 A4 lappuses) ir patstāvīgi izvēlēts profesionāls teksts ar studiju jomu saistītu tēmu. Mājas lasīšanas analīze iekļauj prezentāciju ar īsu teksta izklāstu, teksta analīzi un atbildes uz jautājumiem. Mājas lasīšanas mērķis ir attīstīt prasmes svešvalodas izmantošanā informācijas meklēšanai, profesionālo tekstu analīzei un mutvārdu prezentācijām, kā arī informatīvo, komunikatīvo un profesionālo kompetenci; novērtēt zināšanas par ainavu arhitektūrā un pilsētplānošanā
lietotu terminoloģiju, prezentāciju veidošanu, akadēmisko plaģiātu.
Pārbaudes darbs Nr.1 – profesionālā terminoloģija (ainavas koncepcija, ainavu veidi, to raksturojums);
Pārbaudes darbs Nr.2 – profesionālā terminoloģija (parki, dārzi, dizaina pamatprincipi, krāsu aplis, augi, to izkārtojums, dekoratīvie elementi).
1.praktiskais darbs – Profesionālā profila izveide un prezentēšana.
2.praktiskais darbs – Prezentācijas par veiksmīgi īstenota ainavu arhitektūras projektu Latvijā/ Baltijā/ Eiropā.
3.praktiskais darbs – Prezentācija par Latvijas pils vai muižas apkārtnes izpēti, raksturojumu.
4.praktiskais darbs - Seminārs - patstāvīgi izlasītā zinātniskā raksta par ainavu arhitektūras tēmu prezentācija, profesionālā vārdu krājuma prezentācija, atbildes uz jautājumiem.
Akumulējošais vērtējums ieskaitē veidojas no atsevišķiem vērtējumiem kontroldarbos, nodarbībās un semestra individuālā darba vērtējuma. Students sekmīgu atzīmi par kontroldarbu var iegūt, ja vismaz 70% atbilžu ir pareizas. Mājas darbiem jābūt ieskaitītiem.
1. Evans V., Dooley J., Cook.D. Career Path. Architecture. Express Publishing, 2015. 119 p. ISBN 978-1-4715-1623-8
2. Evans V., Dooley J., Dr.Blum E. Career Path. Environmental Science. Express Publishing, 2020. 119 p. ISBN 978-1-78098-669-2
3. Underwood S., Dooley J. Career Path. Landscaping. Express Publishing, 2017. 117 p. ISBN 978-1-4715-6057-6
Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills. Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2012. 254 p. ISBN 978 -019-462004 8.
1.The American Society of Landscape Architects (ASLA) [Tiešsaiste] [Skatīts 2.12.2024.] Pieejams: https://www.asla.org
2.Council of Europe Landscape Convention. [Tiešsaiste] [Skatīts 2.12.2024.] Pieejams:
https://www.coe.int/en/web/landscape
3.A scientific journal by Latvia University of Life Sciences and Technologies, Landscape Architecture and Art [Tiešsaiste] [Skatīts 2.12.2024.] Pieejams: https://journals.llu.lv/laa
Kurss iekļauts VBF profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas „Ainavu arhitektūra un plānošana ” obligātajā daļā.