Kursa kods VadZ5051
Kredītpunkti 3
Zinātnes nozareEkonomika un uzņēmējdarbība
Zinātnes apakšnozareUzņēmējdarbības vadība
Kopējais stundu skaits kursā81
Lekciju stundu skaits12
Semināru un praktisko darbu stundu skaits12
Studenta patstāvīgā darba stundu skaits57
Kursa apstiprinājuma datums19.02.2014
Atbildīgā struktūrvienībaUzņēmējdarbības un vadībzinātnes institūts
Dr. oec.
Studiju kursā studenti iegūst priekšstatu par organizācijas konfliktu menedžmenta vietu un lomu vadīšanas zinātņu sistēmā, par to pētīšanas objektu, priekšmetu, mērķiem un uzdevumiem. Praktiskajās nodarbībās studenti apgūst organizāciju konfliktu vadīšanas sociālās tehnoloģijas un vadīšanas līdzekļu pielietošanu konfliktu novērtēšanā, risināšanā un diagnosticēšanā.
Pēc studiju kursa apgūšanas studenti iegūst prasmes konstruktīvu organizācijas konfliktu vadīšanas, diagnosticēšanas, metodiku un metožu pielietošanā organizāciju vadīšanā.
• Zināšanas – par konflikta menedžmenta pamatelementiem, par konflikta rašanās un attīstību uzņēmumā, par konfliktu risināšanas modeļiem, alternatīvām metodēm un pieejām konfliktu risināšanā uzņēmuma vadīšanas aspektā.
• Prasmes – spēj patstāvīgi prognozēt konflikta rašanos uzņēmumā, spēj noteikt konfliktu profilakses pasākumus, spēj noteikt konflikta attīstības dinamiku uzņēmumā, spēj izmantot darbinieku iekšējo konfliktu motivēšanas un adaptēšanas procesu, spēj noteikt darbinieku konstruktīvo un destruktīvo konfliktu vadīšanas sekas, spēj izvēlēties konflikta risināšanas paņēmienus un metodes.
• Kompetence – Spēj patstāvīgi prognozēt konflikta attīstību, spēj formulēt un kritiski analizēt konflikta cēloņus un motīvus uzņēmumā, spēj pamatot lēmumus par konflikta risināšanas stratēģiju piemērošanu, spēj parādīt izpratni un atbildību par konflikta ietekmi uz uzņēmuma iekšējās vides faktoriem un uz uzņēmuma darbības rezultātiem .
1 Konfliktu menedžmenta pamati un problemātika
2 Konfliktu rašanās cēloņi organizācijās
3 Konfliktu vadīšana
4 Organizācijas darbinieku savstarpējo kontaktu traucēšanas mehānismi un atjaunošanas paņēmieni.
5 Organizācijas darbinieku starppersonu un iekšpersonālo konfliktu raksturojums.
6 Organizāciju konfliktu novēršanas paņēmienu un taktiku mijiedarbības vadīšana.
7 Konflikta mijiedarbības būtība.
8 Efektīvas saskarsmes tehnoloģijas un racionāla uzvedības pielietošana konfliktu menedžmentā
9 Konfliktu menedžmenta tehnoloģijas. Konstruktīvo un destruktīvo konfliktu vadīšana.
10 Konfliktu prognozēšanas būtība un konfliktu profilakse
11 Konfliktu regulēšanas tehnoloģijas
12 Konfliktu atrisināšanas paņēmieni
13 Organizāciju konflikta vadīšanas formas
14 Tiesisko algoritmu izmantošana organizāciju konfliktu risināšanā.
15 Organizācijas vadītāja loma konfliktu vadīšanā
16 Organizācijas konfliktu ietekme uz organizācijas darbības rādītājiem.
Sekmīgi jānokārto ieskaite. Automātiska ieskaite veidojas no patstāvīgi apgūtu aktīvu, radošu pieeju, paņēmienu un metožu izmantošanas organizācijas konfliktu vadīšanā un konfliktu risināšanā seminārnodarbībās, un no diviem rakstiski nokārtotiem kontroldarbiem, izstrādāta un aizstāvēta mājas darba, kā arī no 80% nodarbību apmeklējuma. Nokavētie kontroldarbi jāuzraksta un mājas darbs jāaizstāv individuāli. Nokavēta darbu rakstīšana, nedod tiesības uz automātisku ieskaiti.
1. Konflikti un to risināšana. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2009. 110 lpp. Grāmatu sērija „Lessons Learned, sarunas ar pasaules līderiem”. ISBN: 978-9984-82640-0
2. Sarunu un konfliktu risināšana. Rīga: Lietišķās informācijas dienests, 2007. 184 lpp. Grāmatu sērija „Harvard Business Review on” ISBN 978-9984-9914-3-6
3. Cloke K., Goldsmith J. Resolving Conflicts at Work: Eight Strategies for Everyone on the Job. Revised Edition. San Francisco, CA: John Wiley & Sons, 2011. 384 p. ISBN 10 0-7879-8024-2;
4. Цой Л. Н. Организационный конфликтменеджмент: 111 вопросов, 111 ответов. [tiešsaiste]. Москва: Книжный Мир, 2007. 352 с. ISBN 978-5-8041-0287-7 Pieejams: http://conflictmanagement.ru/kniga-tsoy-l-n-organizatsionnyiy-konfliktmenedzhment-111-voprosov-i-111-otvetov
1. Jones T.S., Brinkert R. Conflict Coaching: Conflict Management Strategies and Skills for the Individual. Sage Publications, 2008. 322 p. ISBN 9781412950824
2. Регнет Э. Конфликты в организациях. Формы, функции и способы преодоления. Пер. с нем. Харьков: Институт прикладной психологии. "Гуманитарный Центр", 2005. 396 с. ISBN 966-8324-12-9
3. Козлов В.В., Козлова А. А. Управление конфликтом. [tiešsaiste]. Москва: Эксмо, 2005. 221 с. ISBN 9785699048137 Pieejams 2004.g. : training.n1-v-spb.ru/Portals/.../42_Kozlov_Upravlenie_konfliktom.doc
1. Biznesa Psiholoģija. Izdevējs: SIA “Business Psychology”, ISSN 1691-3183
2. Dienas Bizness. Izdevējs: SIA "Dienas Mediji".
3. Dienas Bizness, lielākā biznesa laikraksta portāls. Pieejams: www.db.lv
Ierobežotās izvēles kurss (B daļa)ESAF akadēmiskās augstākās izglītības maģistra studiju programmas „Ekonomika” apakšprogrammas „Uzņēmējdarbība un vadīšana” pilna un nepilna laika studijās.