Kursa kods VadZ5048

Kredītpunkti 3

Sabiedrisko attiecību vadīšana

Zinātnes nozarePolitikas zinātne

Zinātnes apakšnozareSabiedrības vadība

Kopējais stundu skaits kursā81

Lekciju stundu skaits16

Semināru un praktisko darbu stundu skaits16

Studenta patstāvīgā darba stundu skaits49

Kursa apstiprinājuma datums16.03.2011

Atbildīgā struktūrvienībaSociālo un humanitāro zinātņu institūts

Kursa izstrādātājs

author

Normunds Aģis

Mg. sc. soc.

Kursa anotācija

Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par sabiedrisko attiecību būtību, nozīmi un lomu mūsdienu sabiedrībā. Labas sabiedriskās attiecības ir kā dialogs, kas nebeidzas nekad. To mērķis ir informēt sabiedrību, nodrošināt līdzdalību un veicināt atbalstu. Apgūtās zināšanas veicinās drošāku, sekmīgāku un pārliecinātāku komunikācijas veidošanu ar pārstāvētās organizācijas mērķauditorijām.

Kursa rezultāti un to vērtēšana

1. plašas zināšanas par sabiedrisko attiecību vietu un nozīmi organizācijas darbībā un veiksmīgā attīstībā
2. pilnveidot sekojošas prasmes :
- analītiskā domāšana;
- argumentācija un kritiskā domāšana;
- strādāt grupā un individuāli;
- plānot un organizēt savu darbu;
- analizēt un sistematizēt iegūto informāciju, izmantojot dažādus informācijas avotus.
3. kompetences:
- veidot nozaru politikas dokumentus, to analīze, izmantojot sabiedrisko attiecību teorijas un ētikas principus
- analizēt un novērtēt savu un grupas biedru darba rezultātus
- valsts pārvaldībā ievērot demokrātiskus sabiedrisko attiecību vadības pamatprincipus

Kursa saturs(kalendārs)

1 Ievads. Kursa struktūras raksturojums. Literatūras apskats.
2 Sabiedrisko attiecību būtība.
3 Pārskats par sabiedrisko attiecību vēsturi.
4 Sabiedrisko attiecību profesionālisms, ētika, tiesiskums.
5 Mediju attiecības. Veiksmīga preses relīze.
6 Sabiedrisko attiecību modeļi.
7 Sabiedrisko attiecību veidošanas un vadīšanas 4 soļi.
8 Sabiedrisko attiecību process. Kampaņas.
9 Sabiedriskās attiecības un iekšējā/ārējā organizācijas komunikācija.
10 Sabiedrisko attiecību nozīme, vieta un loma valsts institūcijās.
11 Sabiedrisko attiecību nozīme NVO sektorā.
12 Organizācijas tēla veidošana, izmantojot sabiedriskās attiecības.
13 Komunikāciju audits.
14 Krīzes sabiedriskajās attiecības.
15 Sabiedrisko attiecību prakse Latvijā.
16 Ieskaite.

Prasības kredītpunktu iegūšanai

- Grupu darbs
- Argumentēta eseja
- Ieskaite ar atzīmi, kuras veidu nosaka pasniedzējs

Obligātā literatūra

1. Katlips S.M., Senters A.H., Brūms G.M. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Avots, 2002. 763 lpp.
2. Veinberga S., Publiskās attiecības PR : teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. 327 lpp.
3. Herbst D. Sabiedriskās attiecības. Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. 184 lpp.
4. Johnston J., Zawawi C. Public Relations: Theory and Practice. Crows Nest: Allen & Unwin, 2009. 504 lpp.

Papildliteratūra

1. Veinberga S. Masmediji: Prese, radio un televīzija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2005. 358 lpp.
2. James M. Public Relations. Ultimo: Career FAQs, 2006. 151 lpp.
3. Bernays E .L., Public Relations. Whitefish: Kessinger Pub Co, 2004. 374 lpp.

Periodika un citi informācijas avoti

1. Sabiedriskās attiecības un vadība. 2011. [Tiešsaiste]. [skatīts 01.03.2011.]. Pieejams www.prholding.lv

Piezīmes

Brīvās izvēles studiju kurss SZF maģistra studiju programmā „Sabiedrības pārvalde” pilna un nepilna laika studijās.